ادعای تبانی در دیدار نیمه نهایی جام طلایی کونکاکاف

رییس فدراسیون فوتبال پاناما معتقد است که باخت جنجالی دو بر یک آنها مقابل مکزیک در نیمه نهایی جام طلایی تبانی بوده است. به گزارش مازند اسپرت:به گزارش ساکرنت، پدرو چالویا خواستار بررسی احتمال تبانی در جام طلایی از طرف فدراسیون بین المللی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب (کونکاکاف) شد. وی […]

رییس فدراسیون فوتبال پاناما معتقد است که باخت جنجالی دو بر یک آنها مقابل مکزیک در نیمه نهایی جام طلایی تبانی بوده است.

به گزارش مازند اسپرت:به گزارش ساکرنت، پدرو چالویا خواستار بررسی احتمال تبانی در جام طلایی از طرف فدراسیون بین المللی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب (کونکاکاف) شد.

وی گفت: علاوه بر پاناما، کاستاریکا نیز خواستار تحقیقات کونکاکاف شده است و رییس موقت کونکاکاف نیز از آنها حمایت می کند.

در این دیدار، پاناما بعد از دریافت یک کارت قرمز جنجالی ۱۰ نفره شد. این تیم با این حال یک بر صفر جلو بود. اما اعطای پنالتی در دقیقه ۸۸ بازی را به تساوی کشاند. در نهایت مکزیک در وقت اضافه دو بر یک پیروز شد.

این دومین دیدار متوالی است که مکزیک در دقایق پایانی بازی، پنالتی می گیرد. در مرحله یک چهارم نهایی نیز، مکزیک در لحظات آخر بازی با دریافت پنالتی مقابل کاستاریکا پیروز شد و صعود کرد.

چالودیا با انتقاد از تصمیم های ضعیف داوری گفت: برداشت ما این است که تبانی شده است، نه توسط فدراسیون مکزیک، بلکه توسط دیگران.

وی خواستار تحقیقات کامل و رسمی فیفا و کونکاکاف در مورد این بازی شد.

کونکاکاف با صدور بیانیه ای اعلام کرد درخواست رسمی فدراسیون فوتبال پاناما و کاستاریکا را دریافت کرده است و این ادعاها را بسیار جدی می گیرد و بلافاصله مورد بررسی قرار می دهد.

چالویا مدعی شد این نتیجه انتقام رای پاناما علیه سپ بلاتر در انتخابات اخیر بوده است.

وی گفت: امروز فردی به ما گفت که این اتفاق به خاطر رای شما علیه بلاتر بوده است.

پاناما خواستار کنار گذاشتن کمیته داوران کونکاکاف شده است.

کمیته داوران کونکاکاف که مسئول نظارت بر برنامه های داوری حرفه ای در آمریکای شمالی است، در بیانیه شدیدی از مارک گیگر داور این دیدار حمایت کرد.

پاناما امروز در دیدار رده بندی به مصاف آمریکا می رود. جامائیکا و مکزیک نیز روز یکشنبه دیدار فینال را برگزار می کنند.

کونکاکاف روز جمعه، پندو دروازه بان و لویس تخادا مهاجم پاناما را به علت رفتار آنها در نیمه نهایی دو جلسه محروم کرد. به این ترتیب آنها در دیدار مقابل آمریکا حضور نخواهند داشت.

دروازه بان پاناما به علت هل دادن داور بعد از سوت پایان بازی محروم شده است. تخادا نیز به علت اینکه بعد از دریافت کارت قرمز به موقع زمین را ترک نکرد، محروم شد.

منبع:ايرنا