کاگاوا: باید زبان آلمانی ام را تقویت کنم

شینجی کاگاوا، ستاره ژاپنی بروسیادورتموند، معتقد است برای اینکه بتواند عملکرد تاثیرگذاری تری در فصل پیش رو داشته باشد، باید زبان آلمانی اش را بهتر کند.   به گزارش “مازنداسپرت“، در حاشیه اردوی تدارکاتی بروسیا دورتموند در سوئیس، شینجی کاگاوا به سوالات پرشمار خبرنگاران پاسخ داد. ملاقات با توخل: -قبل از این سفر هیچ گفتگویی […]

شینجی کاگاوا، ستاره ژاپنی بروسیادورتموند، معتقد است برای اینکه بتواند عملکرد تاثیرگذاری تری در فصل پیش رو داشته باشد، باید زبان آلمانی اش را بهتر کند.

 

به گزارش “مازنداسپرت“، در حاشیه اردوی تدارکاتی بروسیا دورتموند در سوئیس، شینجی کاگاوا به سوالات پرشمار خبرنگاران پاسخ داد.

ملاقات با توخل:
-قبل از این سفر هیچ گفتگویی بین من و مربی صورت نگرفت. از همین رو این اردوی تدارکاتی برای شناخت ایده‌های وی اهمیت خاصی دارد.

ضعف تیم در فصلی که گذشت:
-به عنوان یک بازیکن هجومی همیشه از من انتظار گلزنی دارند اما فصل قبل نتوانستم به قدر کافی انتظارات را برآورده کنم. در مجموع بیلان خوبی نداشتم و کارم فراز و نشیب داشت. دوست دارم این رویه را تغییر دهم و تا جایی که امکان دارد برای تیمم برد به ارمغان بیاورم.

زبان آلمانی:
-این همه مورد دیگری است که بی هیچ تعارفی باید خودم را در آن بهتر کنم. حالا که مربی جدید کارش را شروع کرده، می‌خواهم همه اشاراتش را بفهمم؛ آن هم صد در صد. پس از الان باید روی زبانم بیشتر کار کنم.

تفاوت این اردو با اردوهای سال‌های قبل:
-در منچستریونایتد اردوهایمان آسان‌تر بود از این لحاظ که اینجا جلسات تمرینی‌مان حسابی فشرده است. اما بهرحال این زمان، زمان مهمی است تا به سختی کار کنیم و به بهترین شکل ممکن فصل پیش رو را استارت بزنیم.

تفاوت در سیستم ۱-۴-۱-۴ و ۱-۳-۲-۴:
-سیستم اولی را در تیم ملی ژاپن یاد گرفتم. نفر هشتم باید بیشتر از نفر دهم دوندگی کند و کار دفاعی بیشتری صورت می‌گیرد، بنابراین سیستم دشوارتری است، ولی آنچه برای من اهمیت دارد این است که قادر باشم در پست‌های مختلف بازی کنم و عملکردم موثر و تنیجه‌بخش باشد.

 

منبع:ورزش۳