مربی اسبق تیم ملی والیبال: همه مشکلات تیم ملی والیبال تغییر سرمربی نیست

مازند اسپرت ؛ مربی اسبق تیم ملی والیبال بزرگ‌سالان با اعلام اینکه گذشتن فدراسیون والیبال از کواچ در تیم ملی نشان از صحت حرف‌های‌مان دارد، گفت: همه مشکلات تیم ملی در زمان مربی‌گری کواچ تنها تغییر سرمربی نبود و نیست. به گزارش مازند اسپرت ؛ تیم ملی والیبال بزرگ‌سالان کشورمان در چند سال گذشته تاکنون […]

مازند اسپرت ؛ مربی اسبق تیم ملی والیبال بزرگ‌سالان با اعلام اینکه گذشتن فدراسیون والیبال از کواچ در تیم ملی نشان از صحت حرف‌های‌مان دارد، گفت: همه مشکلات تیم ملی در زمان مربی‌گری کواچ تنها تغییر سرمربی نبود و نیست.

خبرگزاری فارس: همه مشکلات تیم ملی والیبال تغییر سرمربی نیست

به گزارش مازند اسپرت ؛ تیم ملی والیبال بزرگ‌سالان کشورمان در چند سال گذشته تاکنون توانسته با درخشش در میادین مختلف آسیایی و جهانی به یکی از قدرت‌های بزرگ دنیا مطرح شود و این مهم در زمان مربی‌گری خولیو ولاسکو مرد پیر والیبال دنیا به اوج خود رسید.

با جدایی ولاسکو از والیبال ایران، کواچ گزینه جدی بود که با توجه به درخشش کم‌فروغ در عرصه مربی‌گری هدایت تیم بزرگ ایران را در اختیار گرفت، ولی با توجه به موفقیت در مقطعی از زمان، پس از کسب نتایج ضعیف سبب نارضایتی مردم و مسئولان فدراسیون والیبال شد تا مسئولان با پایان قرارداد این مربی از او خداحافظی کنند.

با رفتن کواچ گزینه‌های زیادی همانند رائول لوزانو، آندره‌آ‌ آناستازی و خوآن سیچلو برای در اختیار گرفتن راس کادر فنی تیم ملی از گزینه‌های احتمالی و جدی بودند تا در نهایت بلافاصله پس از جام جهانی جلسات متعدد هم‌اندیشی برگزار شد.

پس از بررسی سوابق و نتایج کاری کاندیداهای سرمربی‌گری تیم ملی والیبال کشور رائول لوزانو مربی ۵۹ ساله آرژانتینی از سوی فدراسیون والیبال ایران به عنوان سرمربی تیم ملی مردان کشورمان انتخاب شد تا این پیرمرد والیبال دنیا نخستین محک را در رقابت‌های انتخابی المپیک که اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، پیش‌رو داشته باشد.

خوآن سیچلّو مربی آرژانتینی و اسبق ایران هم به عنوان مربی در تیم ملی کشورمان با رائول لوزانو همکاری می‌کند تا ایران اسلامی بار دیگر به روزهای پر تلاطم والیبالی خود بازگردد.

بهروز عطایی مربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان که روزهای خوبی را در کنار مرحوم حسین معدنی بین ملی‌پوشان سپری کرده است، در گفت‌وگو با فارس از عملکرد کواچ مربی سابق، گزینه‌های هدایت تیم ملی و انتخاب ترکیب لوزانو سیچلو صحبت به میان آورد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد کواچ در روزهای پایانی هدایت تیم ملی رضایت‌بخش نبود، اظهار کرد: صحبت‌های زیادی در این مورد داشتم و این مهم که فدراسیون والیبال به این نتیجه رسید از کواچ بگذرد، نشان از صحت حرف‌های‌مان دارد.

مربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان با اشاره به اینکه در رابطه با گزینه‌هایی که برای سرمربی‌گیری تیم ملی مطرح بودند، گفت: خوان سیچلو یکی از مربیان نام‌آشنایی بود که از گزینه‌های مطلوب محسوب می‌شد زیرا با والیبال ایران آشنا بوده و آشنایی لازم را از کشورمان داشت و می‌توانست به یاری والیبال بشتابد تا شرایط گذشته سریع‌تر مهیا شود.

این مربی ادامه داد: لوزانو و آناستازی هر دو می‌توانستند به والیبال ایران کمک کنند که در این بین لوزانو با دستیاری سیچلو انتخاب شد.

عطایی با اعلام اینکه آناستازی نیز رزومه قوی‌تر و کارنامه درخشانی داشت و می‌توانست شرایط‌‌ والیبال را بهبود بخشد، اظهار کرد: ولی هر دو گزینه از مهره‌های مطلوبی بودند که به عقیده من آناستازی قدرتمندتر از دیگر گزینه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در بین گزینه‌های مطرح شده برای در اختیار گرفتن سکان هدایت تیم ملی افرادی در حد و اندازه ولاسکو بودند که از مربیان با کیفیت بالا محسوب می‌شوند، افزود: قبل اینکه ولاسکو برای هدایت تیم ملی به ایران بیاید گزینه آناستازی محکم‌تر بود و خواهان بیشتری نسبت به این مربی آرژانتینی در آن زمان داشت ولی خولیو ولاسکو والیبال ایران را متحول کرد و با تحول در والیبال کشورمان سبب ایجاد تحول در خود شد زیرا این مربی با ایران دوباره به دنیا معرفی شد.

عطایی با تاکید بر اینکه ولاسکو قبل از مربی‌گری ایران حدود ۱۰ سال عملکرد مطلوبی نداشت، گفت: همه مشکلات تیم ملی در زمان مربی‌گری کواچ تنها تغییر سرمربی نبود هر چند معتقدم تغییر نسل هم باید طی یک پروسه در کشورمان انجام شود.

مربی اسبق تیم ملی والیبال بیان کرد: مشکلات‌مان فقط شخص کواچ نبود بلکه اتفاقاتی که در والیبال ایران روی داد متاثر از فرایند و پیش زمینه‌ها بود هر چند ما سعی نکردیم کواچ را وارد مسیری کنیم که خودمان می‌خواهیم البته چون این مربی در مقطعی کوتاه موفق بود حرف‌های آن برای‌ ما سند تلقی شد.

وی گفت: بلکه باید در زمان مربی‌گری و موفقیت کواچ ضعف‌های لازم مشاهده شده و با ورود کمیته فنی و مسئولان فدراسیون برطرف می‌شد هر چند در همان زمان هم ضعف‌ها گفته شد ولی گوش شنوایی نبود.