‍ از بررسی عملکرد هیأتهای ورزشی تا بازدید از طرح های سالمسازی دریای محمودآباد

جلسه پایش و بررسی وضعیت ورزش شهرستان محمودآباد در حوزه های همگانی و روستایی و تبیین محورهای چهارگانه توسعه ورزش همگانی با حضور حسین دلیری معاون ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در محمودآباد برگزار شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،دلیری در این جلسه که با حضور کارشناسان گروه توسعه ورزش همگانی و روستایی اداره کل، رئیس،معاون و کارشناسان اداره ورزش و جوانان شهرستان،روسا،نواب روسا و دبیران هیأتهای ورزشی پزشکی ورزشی،روستایی و بازیهای بومی و محلی،همگانی و نجات غریق در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان شهرستان محمودآباد برگزار شد توسعه ورزش همگانی را از برنامه های مهم دستگاه ورزش دانست و بر تقویت زیر ساخت های مورد نیاز تأکید کرد.
وی افزود: طرح پویش و پایش سلامت به همراه نشاط اجتماعی، امید به زندگی از مهمترین اهداف اجرای طرح تابستانه با ورزش است.
معاون ورزش همگانی استان تصریح کرد:زمانی می‌توانیم چشم انداز وسیع در ورزش قهرمانی داشته باشیم که پایه واساس آن بر ورزش همگانی باشد.
دلیری با بیان اینکه ۲۹ میلیون نفر دچار فقر حرکتی و ورزش در کشورند و مازندران رتبه نخست چاقی در کشور را دارد و ۵۰ درصد از مردم ایران دچار اضافه وزن هستند از تغییر رویکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش همگانی برای گسترش ورزش در میان اقشار مختلف جامعه خبر داد.
وی در پایان از فرهنگ سازی در حوزه ورزش همگانی گفت و اظهار داشت:باید به نقطه ای برسیم که مردم و آحاد جامعه ورزش همگانی را بعنوان نیاز لمس کنند و فرهنگ سازی در این حوزه عملیاتی شود و در دید همگان به عرصه ظهور برسانیم.
در این دیدار یوسفی رئیس اداره ورزش و جوانان ضمن تقدیر و تشکر از نگاه و توجه حمایتی معاون ورزش همگانی و کارشناسان این حوزه،اظهار داشت: برای ورزش هرمی در نظر گرفته شده است كه ورزش همگانی در پایه و ورزش حرفه ای در راس هرم قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه افزایش سهم ورزش در سبد خانوار نیازمند عزم ملی است، افزود: رسانه ها، ادارات ورزش و جوانان، هیات ورزش های همگانی، شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه و سایر نهادها می توانند با یك وحدت رویه در جهت فرهنگ سازی ورزشی گام بردارند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان محمودآباد در پایان از برگزاری و اجرای برنامه های مختلف ورزشی با شعار خانواده فعال و تابستانی جذاب در اواخر مردادماه در شهرستان خبر داد که این طرح به منظور افزایش نشاط اجتماعی و فرهنگ‌سازی توسعه ورزش‌های خانوادگی و همگانی در فضاهای باز اجرا می‌شود.
در پایان روسای هیأتهای ورزشی همگانی،روستایی،نجات غریق و پزشکی ورزشی برنامه ها و فعالیتهای هیأت را در حوزه ورزش همگانی انعکاس دادند.
در پایان حسین دلیری معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران با همراهی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان محمودآباد از طرح های سالمسازی دریا و نقاط حادثه خیر سواحل شهرستان بازدید نمودند.