و سرانجام درخشش در دراگون بوت / ژدهاسواران مازنـی وارد شدنـد

مازندرانی ها اولین بار است که در تیمی قهرمانی کشور آنهم در رشته دراگون بوت روی سکوی کشوری رفته و نمایش خوبی داشتند. به گزارش مازند اسپرت ؛ با حضور یاسر سلیم بهرامی در انجمن های ورزشی استان جز اینهم انتظار نمی رفت که در رشته هایی که استعداد و قابلیت داریم اما به چشم […]

001010مازندرانی ها اولین بار است که در تیمی قهرمانی کشور آنهم در رشته دراگون بوت روی سکوی کشوری رفته و نمایش خوبی داشتند.

به گزارش مازند اسپرت ؛ با حضور یاسر سلیم بهرامی در انجمن های ورزشی استان جز اینهم انتظار نمی رفت که در رشته هایی که استعداد و قابلیت داریم اما به چشم نیامده و گم هستیم، عرض اندام کرده و در جستجوی جایگاهی مطلوب در کشور برای خود باشیم.

هشتمين دوره مسابقات دراگون بوت قهرماني كشور گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با شور و شوق وصف ناپذیری در دریاچه آزادی تهران جریان داشت با قهرمانی پایتخت نشین همراه شد اما مازنی ها دیگر آنها را راحت نخواهند گذاشت و با قدرت بر سر قهرمانی خواهند جنگید.

مازندران با نتایجی که گرفت تلاشش را برای ایستایی در سکوی بهتر در مسابقات آتی و همچنین کسب عناوین و افتخارات بین المللی با عضویت در تیم ملی عیان ساخت.

اگر چه در سال های دور اژدها سواران مازنی در تیم های ملی عضویت داشتند اما هیچگاه نتوانستند اینچنین پرو پیمان ظاهر شده و نتایجی وجد آور بگیرند. در واقع سلیم بهرامی با جانی که دمیده و امید افزایی که در رشته های متعدد هیات انجمن های ورزشی داشته، یک ورزش جدید تیمی را برای مازندران فراهم آورده است.

 

حضور تمام و کمال

این مسابقات مهیج در دو ماده ۵۰۰ و ۲۰۰۰ متر در رده های سنی زیر ۲۳ سال ، آزاد و پیش کسوتان برگزار شد که در مجموع ۴۰۰ ورزشکار در آن حضور داشتند.
در این رقابتها ۱۴ تیم از ۷ استان کشور شرکت داشتند و مسابقات در قایق های جدید و استاندارد برگزار شد که تهران و مازندران در هر سه رده سنی حضور یافته بودند.  رقابتهای فینال با حضور محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی ، محمد کنی رییس انجمن دراگون بوت ، اژدر شهابی نایب رییس این فدراسیون و جمعی از علاقه مندان به این رشته جالب برگزار شد.

در پایان این مسابقات نتایج ذیل بدست آمد:


رقابتهای تیمی

در رقابتهای رده سني بالاي ۴۰ سال، تیم  تهران با ۸ امتياز مقام اول شد و تیم های  مازندران با ۴ امتياز و جزيره كيش با ۲ امتياز به ترتیب عناوین دوم و سوم را كسب كردند.  در رده سني زير ۲۳ سال، تیم تهران با ۱۰ امتياز به مقام نخست رسید و تیم های آذربايجان شرقي با ۵ امتياز دوم شد و  مازندران با ۵ امتياز توانست مقام سوم را از آن خود كند. همچنين در رده سني آزاد ، تیم گيلان (مرزباني ناجا) با ۱۲ امتياز مقام اول شد و مازندران با ۱۱ امتياز مقام دوم را کسب کرد و كردستان با ۹ امتياز مقام سوم را بدست آورد. در مجموع امتيازات تيمي تهران اول، مازندران دوم و گيلان سوم شدند.

 

۲۰۰۰ متر

در اين رقابت ها اژدها سواران تهراني در مسافت ۲۰۰۰ متر رده سني زير ۲۳ سال مقام اول را به خود اختصاص دادند. آذربايجان شرقي دوم شد و تیمهای مازندران و جزيره كيش مقام های سوم و چهارم را كسب كردند. همچنين اژدها سواران تهراني در مسافت ۲۰۰۰ متر رده پيشكسوتان حائز مقام اول شدند و جزيره كيش به مقام دوم بسنده کرد و مازندران مقام سوم را بدست آورد.
در رده سنی آزاد نيز گيلان مقام اول را به خود اختصاص داد و كردستان مقام دوم را کسب کرد. همچنین تیمهای مازندران و بوشهر به ترتیب مقام های سوم و چهارم را كسب كردند.

۵۰۰ متر

در اين رقابت ها  تهراني ها در مسافت ۵۰۰ متر رده سني زير ۲۳ سال مقام اول را به نام خود ثبت کردند و مازندران نایب قهرمان شد. همچنین تیمهای آذربايجان شرقي و جزيره كيش مقام های سوم و چهارم را كسب كردند.  در رده سنی پيشكسوتان تیم تهران حائز مقام اول شد و مازندران و جزيره كيش دوم و سوم شدند.
همچنین در رده آزاد نيز مازندران مقام اول را از آن خود کرد. گيلان (مرزباني ناجا) مقام دوم را بدست آورد و تیمهای كردستان و بوشهر عناوین سوم و چهارم را كسب كردند.