صدرالدین بامتی طوسی: بازنشستگان باید از فوتبال و ورزش کشور حذف شوند

صدرالدین بامتی طوسی که نقش بسزایی در فوتبال پایه های استقلال و مدت دو فصل هم در لیگ سه کشور مدیرعاملی تیم صدرای نکا را تجربه کرده است از استفاده بازنسته ها در هیئت های ورزشی و مدیران سنتی گلایه هایی فراوانی را بخصوص از مدیران فوتبال مازندران و فدراسیون کشور نموده است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،صدرالدین بامتی طوسی که نقش بسزایی در فوتبال پایه های استقلال و مدت دو فصل هم در لیگ سه کشور مدیرعاملی تیم صدرای نکا را تجربه کرده است از استفاده بازنسته ها در هیئت های ورزشی و مدیران سنتی گلایه هایی فراوانی را بخصوص از مدیران فوتبال مازندران و فدراسیون کشور نموده است.

بامتی اظهار داشت : همانطور که شاهد بودیم در نیمه دوم  دهه ۸۰ تا به امروز فوتبال کشور از مدیران با تجربه و کاردان بکارگیری ننموده هست. اگر نگاهی به عملکرد واقعی فدراسیون فوتبال از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ داشته باشیم متوجه می شویم تنها دست آورد فدراسیون فوتبال حضور دو دوره در جام جهانی بوده که با نتیجه ای بسیار ضعیف از مرحله ورود به سه بازی هیچ پیشرفتی ننموده است.
وی ادامه داد: خداوند را شاکریم که آقای کی روش از فوتبال ایران کنار رفته و بنظرم تیم ملی در اولین بازی در مقابل حریف جدی خود یعنی ژاپن عیار واقعی اش مشخص شده و مشت کی روش باز شده و ملت ایران و جهان تفکرهای این مربی مغرور و بی فکر را متوجه شده اند.
بامتی ضمن انتقاد از عملکرد کی روش در تیم ملی ، بیان داشت : کی روش با حمایتهای بی نظیر و با دستمزد بالایی که الحق و والنصاف که نباید دریافت می کرد از طرف تاج رئیس  بازنشسته فدراسیون ایران که سال های زیادی به فوتبال کشورمان تحمیل شده است آسیب هایی به پیکره لیگ برتر و بازیکنان مستعد و جوان و آینده دار این کشور کهن وارد نمود که اثرات منفی این مربی صاحب نام و مغرور را می توان احساس نمود.
بامتی با اشاره به اینکه کی روش به بازیکنان لیگ برتر ایران هیچ توجهی نداشته و فقط دنبال بازیکنان لژیونر بود، افزود: توجه نکردن سرمربی تیم ملی ایران به بازیکنان داخلی امید و انگیزه و آرزوی جوانان لیگ برترمان را به سمت و سوی نا امیدی سوق داده است،البته اینجانب منکر توانمندی لژیونرهای ایرانی نیستیم ولی همه کارشناسان فوتبال کشور و سرمربیان متوجه بودن لااقل ما میتوانستیم به تیم ملی المپیک و بازیکنان ارزشمند لیک برتر توجه بیشتری داشته باشیم.
این کارشناس فوتبالی بیان کرد : حدود ۶۰ درصد از کارشناسان و سرمربیان داخلی مشکلات تیم ملی را میدانستند ولی بازگویی و رسانه ای کردن این مسئله را در این شرایط حساس را به صلاح نمیدانستند.
وی ادامه داد: در تیم ملی لژیونرهای ذخیره جای بازیکنان توانمند و جوان را گرفته بودن و انشاالله این مشکلات با برکناری تاج و روسای بازنشسته بعضی از استانهای کشور که فقط تفکرات سنتی را بدوش می کشند و تا زنده هستند میخواهند مدیر باشند، بزودی حل خواهد شد.
مدیرعامل صدرای نکا افزود: در مورد فوتبال مازندران یک نگاه اجمالی و کوتاهی اگر برسی بشود شاهد مدیران بازنشسته با انرژی کم را شاهد هستیم و توجه کنید این دو دهه اخر بجز نساجی کدام تیم توانسته رشد و شکوفایی را احساس کند.
وی ادامه داد: بنظر شما مازندران نباید ده تا ورزشگاه سر پوشیده لااقل برای فوتبال داشته باشد!؟یعنی بجز این آقایان مدیر توانمندتر و جوان و با انرژی و کار آمد و با انگیزه ای نداریم تا بتوانند حق این جوانان را از فوتبال مطالبه کنند و مازندران فوتبالش رشد بیشتری کند.ورزشگاهای ما از ارزانترین و معمولی ترین امکانات ابتدایی بهرمند نمی باشند.
بامتی اظهار کرد : آقای تاج و آقای بهروان و دوستان عزیز فدراسیون فوتبال و سایر دست اندرکاران فوتبال کشور، شما بروید کشورهای همسایه اروپایی که ده درصد کشور ما وسعت و جمعیت دارند را ببینید چند تا ورزشگاه سر پوسیده دارند!!در مورد فوتبال بانوان کشور بگویم آیا دختران و زنان فوتبال کشور نباید از امکانات بیشتری برخوردار باشند!؟چرا دختران ما در هر شهر یا حتی در استانها ورزشگاهای چمن مصنوعی و طبیعی اختصاصی ندارند؟
این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد : خواسته ما از نمایندگان مجلس و وزیر ورزش حذف بازنشستگان از فوتبال و ورزش کشور و استفاده از مدیران جوان و کار آمد و بروز می باشد.