نایب قهرمانی به جای رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی

آرین غلامی شطرنج باز مستعد و جوان ایران در یک دوره مسابقه شطرنج برق آسا در سوئد در شرایطی که می توانست قهرمان شود از بازی برابر نماینده رژیم صهیونیستی انصراف داد و به نایب قهرمانی بسنده کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،آرین غلامی یکی از استعدادهای آینده شطرنج ایران محسوب می‌شود که این بار به دلیل عدم حضور برابر نماینده شطرنج رزیم صهیونیستی خبرساز شده است. در یک دوره مسابقه بین المللی شطرنج تحت عنوان جام ریلتون در استکهلم، شطرنج باز ۱۷ ساله ایرانی تصمیم گرفت نایب قهرمانی را به بازی برابر شطرنج باز رژیم صهیونیستی ترجیح دهد.

غلامی در حالی با ۷ امتیاز در این مسابقات پس از شطرنج باز فرانسوی که ۸ امتیاز کسب کرد، نایب قهرمان شد که بازی برابر حریف رژیم صهیونیستی می‌توانست او را قهرمان کند اما او از این بازی صرف نظر کرد. آخرین مسابقه غلامی با حریف فرانسوی برگزار شد که به برتری حریف غلامی انجامید.

آرین غلامی صرف نظر از موفقیت‌های ورزشی خود ۳ سال قبل نیز به طور گسترده خبرساز شده بود. ماجرا از این قرار بود که آرین غلامی و خانواده وی در سال ۹۴ با انبوهی از مدال و حکم و افتخارات در برابر فدراسیون شطرنج تحصن کرده بودند.

غلامی در آن زمان پس از این که در ۱۴ سالگی نایب قهرمان بزرگسالان کشور شد در فهرست نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در امارات قرار نگرفت و فدراسیون شطرنج اعلام کرد نایب قهرمانی او در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی ملاک انتخاب او نیست و غلامی به دلیل سن کم و ریتینگ پایین نمی‌تواند در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند.

۳ سال پس از این که جام‌های قهرمانی آرین غلامی در مقابل پیاده روی مقابل فدراسیون شطرنج در برابر دید همگان قرار گرفت، آرین غلامی اکنون با غیبت برابر حریفی از کشوری متخاصم به صدر اخبار بازگشته است.

پیش از این ورزشکارانی از رشته‌های مختلف در رویداهای بین المللی در حمایت از ارزش‌های نظام از بازی برابر حریفانی از رژیم صهیونیستی امتناع کرده‌اند. در همین حال، موضوع عدم حضور برابر حریفانی از رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته سبب بروز زمزمه‌هایی در مورد حساسیت‌های بین المللی به این موضوع شده است./طرفداری