از سقوط چالاكى و كاويانى تا صعود رزيتا عليپور و تثبيت مهدى عاشورى

با اعلام رنكينگ جديد فدراسيون جهانى پس از اتمام سال ميلادى ۲۰۱۸، رزيتا عليپور با درخشش بى نظير در جهانى اسپانيا و صعود چشم گير و خيره كننده اى كه تا يك قدمى مدال برنز داشت، با ٣٧ پله صعود در رنكينگ المپيك در رده سيزدهم وزن منهاى ٦١ كيلوگرم جاى گرفت. همچنين رنكينگ جهانى عليپور با ١٣٦٥ امتياز، رتبه ٢٨ است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،با اعلام رنكينگ جديد فدراسيون جهانى پس از اتمام سال ميلادى ۲۰۱۸، رزيتا عليپور با درخشش بى نظير در جهانى اسپانيا و صعود چشم گير و خيره كننده اى كه تا يك قدمى مدال برنز داشت، با ٣٧ پله صعود در رنكينگ المپيك در رده سيزدهم وزن منهاى ٦١ كيلوگرم جاى گرفت. همچنين رنكينگ جهانى عليپور با ١٣٦٥ امتياز، رتبه ٢٨ است.

فاطمه چالاكى هم با توجه به حذفش در دور اول در جهانى اسپانيا در رده ٣١ وزن منهای ۵۵ كيلوگرم ایستاد. او در رقابتهاى جهانى اسپانيا دور اول نتيجه را به ايرنا شاريخنا بلاروسى واگذار كرد و حذف شد و با ١٣٣٥ امتياز در رده سى و يكم قرار گرفت.

زهره برزگر اولين بانوى طلايى قهرمانى كاراته جهان هم ديگر كاراته كاى مازنى اين وزن است كه به دليل غيبت هاى مكرر در ليگ هاى جهانى با ۳۲۷ امتياز و با سقوط قابل محسوس به رده ۹۹ رنكينگ وزنش نقل مكان كرد.

در وزن منهاى ۶۸ كيلوگرم مبينا كاويانى كه توانسته بود با كسب ۳۰۰ امتياز از مسابقات آسيايى و ۲۵۵ امتياز از ليگ جهانى كاراته وان ژاپن در جایگاه خوبی بگیرد، اما با غيبت در ليگ هاى جهانى و قهرمانى بزرگسالان جهان با ۱۰۳۷ امتيازى كه بدست آورد در رتبه ۳۹ وزن منهاى ۶۸ كيلوگرم قرار گرفت.

اما كاويانى در رنكينگ المپيكى وزن آخر بعبارتى وزن مثبت ٦١ كه تركيبى از وزن منها و مثبت ٦٨ كيلوگرم است، سقوطى فاحش از رتبه ۲۴ به ۶۲ اين وزن المپيكى داشته است.

آرش علی نژاد در منهای ۷۵ کیلوگرم در ليگ جهانى كاراته وان سرى آ چين، رقبایی از استرالیا، جامائیکا و آمريكا را برد، اما به دارنده دو طلای جوانان اروپا از کرواسی ۴ به ۳ باخت تا به شانس مجدد راه پیدا کند. آرش فقط با شکست ۳ به یک مقابل رودریگز سانتز توره اسپانیایی که برنز لیگ جهانی را هم داشت مجبور به وداع شد و در مجموع توانست با ۳۰۰ امتياز در رده يكصد و بيستم وزن منهاى ٧٥ كيلوگرم قرار گيرد.

در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم هم مهدی عاشوری با حضورى موفق در ليگ جهانى كاراته وان چين فقط به رقیب آلمانی و قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ یک به صفر باخت تا علیرغم آمادگی مقبول و بردن حریفانی از اندونزی، اسلواکی و فرانسه به رپه شارژ برود، مهدى مسابقه پایانی اش را با شکست ۴ به صفر مقابل لوکا کاستا از بلژیک سپری کرد و از رسيدن به مدال باز ماند تا در نهايت با ۸۷۵ امتياز در رده چهل و ششم وزن خود قرار گرفت.