اهالی کاراته خواهان عدالت در مجمع هیات کاراته مازندران شدند !

تنی چند از کاراته دوستان مازندرانی در در نامه ای بلند بالا به مدیر کل ورزش و جوانان مازندران دل نگرانی های خودشان را در واکنش به وضعیت نابهنجار در کاراته مازندران بیان داشتند، و با امضا زیر این تومار اعتراض خودشان را اعلام داشتند

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،تنی چند از کاراته دوستان مازندرانی در در نامه ای بلند بالا به مدیر کل ورزش و جوانان مازندران دل نگرانی های خودشان را در واکنش به وضعیت نابهنجار در کاراته مازندران بیان داشتند، و با امضا زیر این تومار اعتراض خودشان را اعلام داشتند.

متن این نامه به شرح ذیل می باشد :

مدير كل ورزش و جوانان استان مازندران

با سلام و ارادت

احتراما ورزش عرصه ترویج خصایص نیکوی انسانی و اخلاقی و سلامتی فردی و اجتماعی است و در خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز پیام رسان عزت و عظمت کشورمان و مایه غرور و سرور ایرانیان؛ لیک عده از آن به مثابه اسباب قدرت برای نیل به اهداف شخصی و منفعت های فردی و گروهی نگاه می کنند که مصداق آن را می توان در انتخابات هیات کاراته مازندران دید.
در کمال تاسف با تغییر در مسند فدراسیون کاراته، همان که بیم آن می رفت روی داد و دوباره یک نهاد ورزشی آماج سیاست زدگی قرار گرفت که با روح عادلانه ورزش منافات دارد.
سطور ذیل صرفا از باب دل نگرانی ها برای ادامه وضعیت نابهنجار و تمامیت خواه در کاراته مازندران است که این رشته را از لیاقت ها و قابلیت های بایسته و شایسته خود دور نگه داشته است.
به استحضار می رساند در شرایطی که اسامی اعلام شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان مازندران برای برگزاری مجمع انتخابات هیات کاراته استان به تایید فدراسیون رسیده بود با تغییر الزامی ریاست فدراسیون؛ لیست منتخبین اعضای مجمع دستخوش جابجایی های غیر اصولی و غیر فنی شده که با همراهی و مساعدت و موفقیت سرپرست فدراسیون کاراته مواجه گشته به گونه ای که تمامی اعوان و انصار خویش در یک سبک را درون مجمع گنجانده تا مهره و نفر مورد علاقه خویش را به منصب کاراته استانی با ۴ دهه قدمت بنشانند.
خواهشمند است به توضیحات مطروحه توجه فرموده و از سلب انگیزه و امید و فرورفتگی دوباره ی کاراته مازندران در کام گروهی محدود اما خودکامه جلوگیری نمایید:
– عمده نفرات برگزیده و تغییر یافته از سبک خاص بوده که در ید و ریاست آقای آشورى سرپرست کنونی فدراسیون کاراته می باشد که خلاف واقع بوده و دهن کجی و لطمه به باقی سبک های فعال و به مراتب موفق تر از آن در مازندران می باشد.
– آقایان محمد رضا مرادی و مهدی عاشوری به عنوان دو ورزشکار به مجمع دعوت شدند که از سبک خاص می باشند. مرادی دو سال پیش در آسیایی صاحب مدال شده و دیگر حضور موفقی در هیچ رقابتی نداشته است. عاشوری نیز در هیچ رقابت رسمی آسیایی در تمامی رده های سنی صاحب مدال نبوده و به علت حضور در سبک خاص دعوت شده است.
در عین حال آقای رضا عنایتی دارنده نشان طلای نوجوانان جهان و طلای جوانان آسیا را به سادگی نادیده گرفته و آقای علی بهبود با سه مدال آسیایی و جهانی جایی در این مجمع ندارد!
-نماينده كميته داوران بانوان هم در سبك خاص عضويت دارد.
– آقای تورج چالاکی به عنوان نماینده مربیان در مجمع حضور دارند که در سبك خاص حضور دارد و ایشان خود دبیر هیات استان بوده و ذینفع می باشند و حضورشان منطقی نیست.
در شرایطی که کیومرث اولادی مربی سازنده و برجسته کاراته ایران با تحویل بیش از ۱۰۰ قهرمان و سابقه طولانی در تلاش عاشقانه و با وجود ریاست کمیته مربیان هیات کاراته در مجمع انتخابات حضور ندارند حال آنکه حق مسلم برای رای دادن به عنوان نماینده مربیان مرد ایشان هستند.
– از باشگاه طلایه داران جویبار به عنوان نماینده باشگاه ها در مجمع دعوت شده در حالیکه در مسابقات لیگ و ملی شرکت ندارد و مجوز خود را ۱۰ روز پیش دریافت کرده و با توجه به اینکه در پوشش سبک خاص است، به مجمع فراخوانده شده است.
باشگاه دنیا نیز به عنوان نماینده باشگاه های بانوان به مجمع دعوت شده که حتی یک قهرمان نداشته و در مسابقات لیگ کشور نیز شرکت ندارند.
باشگاه های زیادی در مازندران با وجود مشکلات زیاد به سازندگی و حضور مداوم در صحنه های استانی و کشوری مشغول هستند که از این میان می توان به باشگاه نریمان ساری که موفق ترین تیم مازندران در مسابقات ملی است اشاره کرد که دهها قهرمان متولد و معرفی کرده است همانطور که باشگاه ارزنده اسدی فر آمل که در بخش بانوان پیشتاز است و عناوین و افتخارات زیاد بدست آورده و مدال های متعدد بین المللی و حتی آسیایی دریافت کرده؛ جایی در مجمع ندارد!
-عجیب است که آقای اکبر قاسمی به عنوان داور آقا به مجمع دعوت شده حال آنکه ایشان در کاراته غیر کنترلی و سبک کیوکشین ماتسوشیما فعالیت داشته و مدارک داوری ایشان کاربردی در مسابقات آسیایی و حتی جهانی فدراسیون کاراته ندارد، از آنسو سیروس یزدانی استاد داوری مازندران و چهره برگزیده داوری به انتخاب اداره کل ورزش و جوانان مازندران در سال های گذشته که بارها مورد تشویق و تمجید قرار گرفته و بالاترین مدارک داوری را در استان داشته دعوت نمی شود!
حتی آقای علیرضا رضا زاده داور خوب و کاربلد لیگ کشور و مسابقات مهم ملی و قهرمانی آسیا و رییس کمیته داوران هیات کاراته مازندران از نظرها پنهان مانده اند.
-مورد تبعیض و دخالت جانبدارانه ای هم در جلسه تعیین پنج نفر رئیس هیات شهرستان صورت پذیرفته که تقاضای رسیدگی داریم.

آقایان احمد نیک روش ومازيار ملكى که به ترتیب روسای هیات های شهرستان های آمل و شیرگاه بودند به علت پایان حکم خود اجازه رای دادن نداشته اند اما به آقای نیک روش بصورت تلفنی اجازه داده می شود تا در مجمع انتخابات پنج رئیس شهرستان رای دهند ولی آقای مازيار ملكى به بهانه تغییر نام شیرگاه به سوادکوه شمالی منع می گردند.

در نهايت بى تدبيرى، عدم شناخت و عدم كارايى سرپرست هيات كاراته مازندران متاسفانه طى همين مدتى كه داراى مسئوليت بوده صدمه جبران ناپذيرى بر پيكره كاراته استان وارد ساخته چه بسا ادامه حضور ايشان و دخالت و مهندسى ايشان و دبير هيات كاراته استان كه فقط بخاطر نظارت شخصى و حذف چهره هاى فعال و شناخته شده كاراته مى تواند اين رشته قهرمان پرور و مدال آور را به انحطاط و قهقرا ببرد، لذا ضمن عدم صلاحيت نامبردگان بنظر مى رسد عذل اين افراد بدون ترديد شاهد و باعث توفيق و موفقيت اين رشته مدال آور خواهد شد، بنابر اين در نهايت آنچه در منویات مقام معظم رهبری به دفعات عنوان شده صیانت از حق دموکراسی برای آحاد مردم در تمامی حوزه هاست که در این بخش و مجال با تضییع حقی هویدا و مبرهن، تلاش ناصوابی برای ایجاد گرایش در مجمع و برگزیدگی یک شخص خاص انجام شده که از محضر و پیشگاه آن مقام محترم خواهشمندیم پس از بررسی دقیق موارد مطروحه و استنتاق بی عدالتی روا داشته شده؛ از برگزاری مجمع با حضور چهره هایی که عالم تر و مصلح تر از آنها وجود دارد اما به قاعده بازی ناپسند وارد نشده اند؛ جلوگیری نمایید.
بدوا از عنایات کمال تشکر را دارم و برای هر گونه توضیح در خصوص مفاد این نامه و فهرست مجمع انتخابات ریاست هیات کاراته مازندران آماده هستم.
با درود