اصفهانیان :نظارت های لیگ برتر و لیگ یک یکسان و با کیفیت مناسب انجام خواهد شد

کلاس پیش فصل ناظرین داوری لیگ برتر و لیگ یک از روز سه شنبه نوزدهم تیرماه در مجموعه ورزشی کمپ ارودگاه تیم ملی امام رضا (ع ) و ارودگاه هفت تیر شهرستان رامسر برگزار شد .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،کلاس پیش فصل ناظرین داوری لیگ برتر و لیگ یک از روز سه شنبه نوزدهم تیرماه در مجموعه ورزشی کمپ ارودگاه تیم ملی امام رضا (ع ) و ارودگاه هفت تیر شهرستان رامسر برگزار شد . کلاس ناظرین داوری لیگ برتر با حضور داوران بین المللی و با مدرسی حسین عسگری و مسعود مرادی با هدف مرور قوانین جدید داوری و یکسان سازی و هماهنگ کردن نظارت ها درلیگ برتر فصل جاری در شهرستان رامسر برگزار شد و پس از این کلاس نیز با مدرسی فریدون اصفهانیان ریس کمیته داوران فوتبال ایران و همکاری دانیال مرادی مسئول توسعه داوری فوتبال ایران، کلاس پیش فصل ناظرین داوری لیگ یک در این شهرستان برگزارشد.

فریدون اصفهانیان ریس کمیته داوران فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص برگزاری این کلاس در استان مازندران گفت : همه ساله همانطوری که ما برای داوران کلاس پیش فصل برگزار می کنیم برای ناظرین هم این کار را انجام می دهیم .

وی افزود : با توجه به مسئولیت هایی که این عزیزان دارند، هدف ما در این کلاس ضمن ارتقا دانش نظارت ناظرین قبل از بازی ، حین بازی و بعداز آن، بروز شدن ناظرین ما با توجه به قوانین جدید داوری فوتبال بود .

این مسئول ادامه داد: در کلاس پیش فصل ناظرین، داوران باز نشسته بین المللی حضور داشتند و مدرسی کلاس برعهده آقایان مسعود مرادی و حسین عسگری بود و با توجه به اینکه ما درنیم فصل ریزش خواهیم داشت ،احتمال اینکه عده ای از لیگ برتر به لیگ یک بروند و از لیگ یک به لیگ بالاتر بروند وجود خواهد داشت.

وی در خصوص هدف از برگزاری این کلاس ها سخن گفت و اظهار داشت: این کلاس ها را برگزار کرده ایم تا نظارت ها در طول مسابقات لیگ برتر و لیگ یک یکسان و هماهنگ و با کیفیت مناسب باشد .

اصفهانیان در ادامه با اشاره به اینکه کلاس پیش فصل داوران لیگ برتر از روز یکشنبه بیست وچهارم تیرماه در رشت برگزار می شود گفت : این کلاس چهار روزه خواهد بود و مدرس آن والنتین از روس می باشد . هدف ما دراین کلاس ضمن دانش افزایی داوران و رفع اشتباهات آنان درلیگ سال گذشته به دنبال یکنواخت کردن قضاوت ها با توجه به قوانین جدید فوتبال هستیم و تست آمادگی جسمانی نیز از داوران در این کلاس خواهیم گرفت .

فریدون اصفهانیان در بخشی دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه که ما طبق برنامه آماده برگزاری سوپر جام لیگ برتر بین دو تیم استقلال و پرسپولیس هستیم و برنامه خود را دنبال کردیم و تیم داوری در نظر خواهیم داشت که این بازی را قضاوت کنند

وی با توجه به انتخاب علیرضا فغانی و تیم داوری ایران برای دیداررده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: آقای فغانی و تیم داوری شان با روزمه بسیار خوبی وارد جام جهانی شد و سابقه قضاوت فینال جام باشگاه های جهان ، فینال المپیک وقضاوت در جام کنفدارسیون ها را داشت و قضاوت هایی خوبی در طول سه بازی جام جهانی داشت و ما انتظار مان این بود که او برای بازی فینال انتخاب شود . اما بازهم از ارزشها ایشان و تیم داوری شان آقای سخندان و منصوری کم نشد و همانطوری که تیم ملی فوتبال خیلی خوب عمل کرد تیم داوری ما افتخار آفریدند.

اصفهانیان با اشاره به اینکه که در جام جهانی ۲۰۱۸ از ویدئوچک استفاده شد درباره محسنات و ضعف ها این فناوری گفت : فناوری ویدئو چک ضعف ها و محسناتی دارد . ضعف این فناوری این است که از سرعت بازی می کاهد و وقت های تلف شده بیشتر خواهیم داشت و موجب عدم تمرکز بازیکنان خواهدداشت . اما با توجه به اینکه با بررسی صحنه مشکوک حق به حقدار می رسد و این فناوری به قضاوت داوران کمک می کند که این موضوع جز محسنات این فناوری می باشد .

گفتنیست؛ لیگ برتر ایران از روز پنجشنبه چهارم مرداد آغاز می شود .