در کلاس داوری پیش فصل فوتسال با تدریس مدرس اسپانیایی در رامسر چه گذشت!؟

کلاس توجیهی پیش فصل داوران لیگ برتر فوتسال آقایان، روز جمعه اول تیرماه درمجموعه ورزشی اردوگاه تیم های ملی امام رضا (ع ) شهرستان رامسر به میزبانی هیات فوتبال استان مازندران پایان یافت .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،این کلاس توجیهی که از بیست و هشت خرداد ماه در دوبخش تئوری و عملی به مدرسی مدرس بین المللی فوتسال فیفا پدرو گالان از اسپانیا و با مدیریت مدرس بین المللی AFC علیرضا سهرابی دربخش فوتسال با حضور زاهد بحرینی عضو کمیته داوران فدارسیون فوتبال و نوشادی مدرس آمادگی جسمانی فدارسیون فوتبال و با هماهنگی محمود نصیر لو داوربین الملی فوتسال اول تیرماه درمجموعه ارودگاه تیم های ملی امام رضا (ع ) به مدیریت حمیدرضا صداقتی آغاز شده بود، روز اول تیرماه به پایان رسید . دانیال مرادی مسئول توسعه کمیته داوران فدارسیون فوتبال نیز وظیفه ترجمه مباحث کلاس که توسط پدرو گالان مطرح شد را داشت و نقش ویژه ای را در این کلاس ایفا کرد .

پدرو گالان : چنین کلاس‌هایی لازمه پیشرفت فوتسال جهان است

پدرو گالان مدرس بین المللی فوتسال فیفا در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص حضورش در رامسر و این کلاس اظهار کرد :کلاس با کیفیت بالایی برگزار شد و از امکانات خوبی در مجموعه امام رضا (ع ) و شهر زیبای رامسر برخوردار بود، اما دو روز و نیم شاید زمان زیادی نباشد که ما بتوانیم تمام مباحثی که در فوتسال مد نظرمان است مطرح کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری کلیه داوران حاضر در این کلاس، در طول این مدت در مورد مباحث مهم داوری روز فوتسال تبادل نظر و تحلیل کردیم و این برای من کافی بود .
این مدرس اسپانیایی افزود: ما کلیپ‌های زیادی را آنالیز کردیم و روی آمادگی جسمانی داوران تاکید بسیاری داشتیم.

مدرس داوری فیفا در ادامه خاطر نشان کرد: داوران فوتسال ایران آینده بسیار خوبی دارند و آنها به جامعه ایران این نوید را می‌دهند که در بالاترین سطح ممکن قرار خواهند گرفت.

گالان درادامه یاد آور شد : داوران و ناظران داوری در یک کلاس مشترک کنار یکدیگر نشسته بودند که این خیلی مهم و خوب است، ما اطلاعات جدیدی که در اختیار داوران قرار می‌دهیم همزمان در اختیار ناظران داوری می‌گذاریم. ما در این کلاس از قوانین روز جهان برای ایرانی‌ها گفتیم، این کلاس‌ها به طور کامل همه موارد جسمانی و عملی را پوشش داد و کاملا مفید بود، چنین کلاس‌هایی لازمه پیشرفت فوتسال است.

اما در بخش دیگری از گفتگو از پدرو گالان پرسیدیم که در حال حاضر در مسابقات جام جهانی فوتبال از سیستم وید ئو چک برای اولین بار استفاده می شود و نظرش را دراین رابطه جویا شدیم که اظهار داشت : من با استفاده از این سیستم در داوری فوتبال در حالت کلی موافق نیستم برای اینکه زمانی که از یک صحنه می گذریم آن صحنه تمام شده است و تصمیم داور قطعی است ولی هر سیستمی که بتواند به بهبود روند قضاوت داور کمک کند و مشکلات و اشتباهات داوری را کم کند می توان با آن موافق بود .

وی درهمین رابطه به این موضوع اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه سیستم ویدئو چک فوق العاده گران است بعید می دانم در فوتسال از این سیستم استفاده شود و در پایان به این مساله اشاره می کنم که در فوتبال و قضاوت همیشه بحث وجود دارد و این سیستم فقط باید به ثمر رسیدن گل و عدم آن کمک کند  و در بقیه موارد میتوان گفت کمی از جذابیت فوتبال کاسته می شود .

گالان در بخش پایانی مصاحبه نیز گفت : همانطوری که تیم ملی فوتسال ایران در بالاترین سطح قرار دارد و در جایگاه سوم جهان قرار دارد . این تیم قدرتمند نیاز به یک لیگ منسجم دارد  و قطعا داوران فوتسال ایران نیز از توان بالایی برخوردارند که لیگ فوتسال ایران به سطح بالایی رسیده است  و ایمان دارم در فصل پیش رو نیز داوران فوتسال ایران تمام توان خود را برای پیشرفت فوتسال و لیگ به کار می گیرند . در پایان این گفتگو از دانیال مرادی مسئول کمیته داوری کمیته داوران فوتبال تشکر می کنیم که زحمت ترجمه را کشیدند .

نصیرلو : فوتسال ایران ثمره این کلاس را در لیگ خواهد دید

محمودنصیرلو داور بین المللی فوتسال و مسئول هماهنگی کلاس پیش فصل داوری فوتسال در رامسر نیز در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت : کلاس دانش افزایی داوران فوتسال آقایان از بیست و هشت تیرماه آغاز شد و درروز اول تیرماه در مجموعه اردوگاه تیم های ملی امام رضا ( ع ) و با میزبانی هیات فوتبال استان مازندران به پایان رسید .

وی ادامه داد : جای مباهات دارد که فدارسیون فوتبال این توانمندی را دارد که از ریاست کمیته داوران فوتسال پدرو گالان از اسپانیا برای تدریس دراین کلاس استفاده شود و باید از علی کفاشیان مسئول کمیته فوتسال فدارسیون فوتبال و فریدون اصفهانیان مسئول کمیته داوران فوتبال که این اتفاق را رقم زدند نیز تشکر کنیم .

نصیرلو افزود: من در طول سال کلاس های مختلفی در جهان می گذرانم اما هر زمانی که در کلاس پدرو گالان بزرگمرد داوری فوتسال دنیا هستم چیزهای زیادی را یاد می گیرم و برمعلومات هم افزوده می شود .

وی ادامه داد: این کلاس چه از لحاظ تئوری و عملی و همکاری تیمی بسیار عالی بود و مهمترین بخشی که در داوران تاثیر گذار بود این بود که داوران درک درستی از داوری فوتسال داشته باشند و مطئنم این کلاس در لیگ برتر فوتسال که در آینده نزدیک استارت خواهد خورد تاثیر خود در بخش قضاوت را خواهد گذاشت و فوتسال ایران ثمره این کلاس را در لیگ خواهد دید .

نصیرلو در ادامه افزود : برای اولین سال است که با مدیریت آقای کفاشیان در کمیته فوتسال تمامی موارد به روز انجام می شود و قطعا لیگ برتر فوتسال در تاریخ پانزدهم تیرماه و طبق تاریخ انجام خواهد شد و ماهم تابع ابلاغ های فدارسیون فوتبال هستیم و تمام توان مان برای قضاوت هایی که به من محول می شود به کار می گیرم .

وی همچنین از دانیال مرادی مسئول توسعه کمیته داوران فوتبال نیز تشکر کرد که به خوبی توانست نقش ترجمه مباحث تئوری کلاس را به نحو احسن انجام دهد و نقش ویژه ای در کلاس ایفا کند .

وی در بخش دیگری از گفتگو به این نکته اشاره کرد فوتسال به مانند فوتبال در حال رشد است و درحال حرکت است و این پیشرفت متوقف نمی شود و ما داوران هم باید تمام توان خود را برای رشد و پیشرفت فوتبال و فوتسال ایران به کار بگیریم و یقینا از این نکته غافل نخواهیم شد .

سهرابی : حضور همزمان داوران و ناظران در کلاس به پیشرفت داوری کمک می کند

علیرضا سهرابی مدرس بین المللی فوتسال AFC و مدیر کلاس داوری پیش فصل فوتسال در رامسر در گفتگویی با خبرنگار ما گفت : به کمک داوران و ناظران و فضای بسیار خوب و امکاناتی که در رامسر بود، کلاس بسیار خوبی برگزار شد .

وی ادامه داد: مدرس توانمند فوتسال پدرو گالان که نفر اول مدرسی فوتسال هم هست در این کلاس تدریس کرد و در باره قوانین روز فوتسال بحث و تبادل نظر شد که در بخش عملی هم نیز تمامی داوران ما آماده بودند و نتیجه لازم را نیز گرفتند .

سهرابی افزود: همه چیز ایده آل بود و امیدواریم با قضاوت های خوب داوران در لیگ ما به اهدافی که در این کلاس داشتیم برسیم .

سهرابی بیان کرد : ۷۲ داور و ۲۳ ناظر در این کلاس حضور داشتند که تمامی آنها برترین های لیگ سال گذشته هستند .

وی یادآور شد : در حال حاضر چند هفته ای از لیگ برتر فوتبال ساحلی نیز گذشته است و قضاوت ها خوب بود که این نشان می دهد حضور همزمان داوران و ناظران در کلاس به پیشرفت داوری کمک می کند و ما در فوتسال هم این تجربه را تکرار کردیم تا لیگ خوبی را پیش رو داشته باشیم .

سهرابی در پایان گفت : لیگ برتر فوتسال از پانزدهم تیر ماه آغاز می شود و مسلما به مانند فصل قبل رقابت ها فوق العاده حساس خواهد بود که مطمئن باشید داوران ما هم برای یک لیگ جذاب آماده هستند .

سهرابی در پایان با اشاره به قضاوت عالی علیرضا فغانی در جام جهانی و تیمش در بازی آلمان و مکزیک برای آنان در ادامه راه آرزوی موفقیت کرد  و گفت : ما افتخار می کنیم که برای اولین بار یک تیم داوری از ایران در جام جهانی فوتبال قضاوت می کنند و جز بهترین ها هستند .

حضور دو ناظر و شش داور بانوی مازندرانی در کلاس دانش افزايی ناظران و داوران فوتسال ليگ برتر كشور

به گزارش روابط عمومی هیات فوتبال استان مازندران ،كلاس دانش افزايی ناظران و داوران فوتسال ليگ برتر كشور با تدریس پدرو گالان مدرس اسپانیایی فيفا فوتبال در اردوگاه ملی رامسر درحال برگزاری میباشد.

در این دوره فاطمه بوداغی و مرجان موحدی به عنوان ناظر داوری و آيدين عامری، راضيه باقری نسيم موسوی، ليلا خوبی، سميه خزایی و آذر موسوی به عنوان داور حضور دارند.

 

در ادامه تصاویر این کلاس را مشاهده می کنید :