ایران آمادگی میزبانی مسابقات کاپ آسیا را دارد/ تلاش برای کسب سهمیه پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸

رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین گفت: ایران آمادگی میزبانی مسابقات کاپ آسیا را دارد. به گزارش مازنداسپرت ؛عیسی ساوه شمشکی، رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین در پایان دومین روز از رقابت های رشته ی آلپاین، مارپیچ بزرگ، گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد. وی در خصوص این مسابقات گفت: امروز، دوشنبه، دومین […]

خبرگزاری فارس: ایران آمادگی میزبانی مسابقات کاپ آسیا را دارد/ تلاش برای کسب سهمیه پارالمپیک زمستانی 2018

رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین گفت: ایران آمادگی میزبانی مسابقات کاپ آسیا را دارد.

به گزارش مازنداسپرت ؛عیسی ساوه شمشکی، رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین در پایان دومین روز از رقابت های رشته ی آلپاین، مارپیچ بزرگ، گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

وی در خصوص این مسابقات گفت: امروز، دوشنبه، دومین و آخرین روز از رقابت های رشته ی آلپاین در بخش مارپیچ بزرگ انجام شد و مسابقات مارپیچ کوچک نیز هفته ی آینده طی روزهای ۲۷ و ۲۸ دی ماه در پیست دیزین برگزار خواهد شد.

ساوه شمشکی افزود: با توجه به اینکه این مسابقات در تقویم رسمی فدراسیون جهانی ثبت شده بود، کلاس بندی ورزشکاران به صورت بین المللی تایید شد و در حالی که ما تنها یک ورزشکار با کلاس بندی بین المللی داشتیم، اکنون ۱۹ نفر دیگر به آن افزوده شدند و با حضور در این مسابقات برای کسب سهمیه ی مسابقات پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ گام برداشتیم و چنانچه ورزشکاران ما در یک تورنمنت دیگر بین المللی شرکت کنند، تکلیف نهایی سهمیه های ما برای شرکت در پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ مشخص خواهد شد.

رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین خاطر نشان کرد: برای اولین بار درسطح کشور شاهد حضور یک بانوی اسکی باز دارای معلولیت در این مسابقات بودیم و امیدواریم که این حضور مقدمه ای برای جذب سایر بانوان به این رشته و شرکت کردن آنها در مسابقات برون مرزی باشد.

ساوه شمشکی افزود: در حاشیه ی مسابقات یک دوره تخصصی کلاس بندی با حضور ۱۰ پزشک داخلی برگزار شد که به صورت عملی توسط دو خانم پزشک یونانی و هلندی، کلاس بندی اسکی مورد آموزش قرار گرفت. همچنین یک دوره داوری تخصصی نیز با حضور رئیس ورزش های زمستانی IPC برگزار شد که ۲۲ داور از سراسر ایران در آن حضور یافتند و خوشحالیم که در کنار مسابقات توانستیم این برنامه ها را برای توسعه زیرساخت های این رشته برگزار کنیم.

وی گفت: در نشستی که با دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک با حضور رئیس ورزش های زمستانی IPC داشتیم، این پیشنهاد ارائه شد که ایران می تواند با توجه به امکانات موجود، میزبانی مسابقات کاپ آسیا را با حضور کشورهای آسیای میانه بر عهده بگیرد و امیدواریم در آینده نزدیک این اتفاق رخ دهد.

رئیس انجمن اسکی در ادامه اضافه کرد: مسابقات اسکی در دو رشته ی اسنوبرد و آلپاین با حضور ورزشکارانی از ۶ استان کشور در حال برگزاری است و ۳ ورزشکار از کشورهای رومانی و ارمنستان نیز در آن حضور دارند و برای کسب سهمیه مسابقات پارالمپیک زمستانی تلاش می کنند.

ساوه شمشکی افزود: آقای لازاروسکی، رئیس ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک شب گذشته مکاتبه ای با کشورهای چین، ژاپن و کره داشتند و طی آن پیشنهاد داند ورزشکاران این کشورها برای کسب سهمیه هفته ی آینده در مسابقات مارپیچ کوچک شرکت کنند و منتظر پاسخ آنها هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین رئیس ورزش های زمستانی IPC با در نظر گرفتن امکانات پیست های دیزین و دربند سر اعلام کرد که ایران پتانسیل میزبانی مسابقات قهرمانی جهان را نیز دارد اما باید مناسب سازی هایی برای حضور معلولین در این پیست ها صورت بگیرد.

رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین در پایان گفت: در این مسابقات حدود ۶ ورزشکار زیر ۲۰ سال داشتیم و از این پس برای جذب ورزشکاران زیر ۲۰ سال تلاش بیشتری خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم با پرورش آنها در آینده قهرمانان زیادی را به این رشته معرفی کنیم.

دومین و آخرین روز از رقابتهای آلپاین در بخش مارپیچ بزرگ در حالی پایان یافت که نمایندگان کشورمان موفق به کسب ۸ نشان رنگارنگ شدند.

*****

رئیس ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک:
ایرانیان مردمانی محترم و قابل اطمینان هستند/ دعوت از ورزشکاران سه کشور برای حضور در مسابقات هفته آینده

در حاشیه دومین روز از مسابقات آلپاین معلولین، دیمیتری لازاروسکی، رئیس ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک، گفتگویی اختصاصی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

وی در خصوص این مسابقات گفت: خوشبختانه رقابت های خوبی در رشته های آلپاین و اسنوبرد انجام شد و ایران می تواند ورزشکاران خوبی را از این مسابقات شناسایی و در گام بعدی می بایست با حضور در رویدادهای بین الملی  برای کسب سهمیه ی پارالمپیک تلاش کند.

لازاروسکی افزود: من شانس این را داشتم که در دو پیست دیزین و دربندسر در مسابقات آلپاین و اسنوبرد حضور داشته باشم و شاهد این بودم که در این مسابقات ورزشکاران خوبی شناسایی شدند و اگر با همکاری کمیته ی پارالمپیک ایران و فدراسیون های جانبازان و معلولین و اسکی، برنامه های تدارکاتی و تمرینی این ورزشکاران استمرار داشته باشد، قطعا شاهد کسب افتخارات زیادی از سوی این ورزشکاران خواهید بود.

رئیس ورزش های زمستانی IPC در خصوص اولین تجربه ی سفرش به ایران خاطر نشان کرد: اولین تجربه  از سفر به ایران برای من بسیار خوشایند و همه چیز خوب و عالی بود. همکاران من هم که شب گذشته تهران را ترک کردند نیز به این مساله اذعان داشتند و اقامت خوبی را تجربه کردند. ایرانیان مردمانی محترم و قابل اطمینان هستند.

وی گفت: شب گذشته ای میلی به کشورهای کره ، چین و ژاپن ارسال کردم و از آنها دعوت کردم که ورزشکاران خود را برای مسابقات هفته ی آینده که در مارپیچ کوچک برگزار می شود، اعزام کنند تا از این طریق برای کسب سهمیه بازی های پارالمپیک زمستانی نیز اقدام کرده باشند و امیدوارم شرایط برای حضور این ورزشکاران نیز فراهم شود.

دیمیتری لازاروسکی، از کشور صربستان، به عنوان رئیس ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک، میهمان ویژه  این مسابقات است./فارس