نوری: آن‌قدر برای میزبانی دغدغه داشتیم که شرایط مطلوب برای تیم ملی فراهم نشد

دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: قطعا تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا می‌توانست بهتر از این عمل کند ولی با شرایط موجود این نتایج هم خوب بود. نواب نوری :به گزارش  مازند اسپرت؛ در خصوص میزبانی ایران در مسابقات تیراندازی سلاح‌های بادی قهرمانی آسیا اظهار داشت: پس از انقلاب این دومین دوره مسابقات آسیایی است که در […]

نواب نوری

دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: قطعا تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا می‌توانست بهتر از این عمل کند ولی با شرایط موجود این نتایج هم خوب بود.

نواب نوری :به گزارش  مازند اسپرت؛ در خصوص میزبانی ایران در مسابقات تیراندازی سلاح‌های بادی قهرمانی آسیا اظهار داشت: پس از انقلاب این دومین دوره مسابقات آسیایی است که در ایران برگزار شده و در کل تاریخ تیراندازی ایران سومین دوره میزبانی کشورمان محسوب می‌شود. اولین دوره میزبانی ایران به بازی‌های آسیایی در سال ۱۳۵۳ برمی‌گردد. بعد از انقلاب هیچ میزبانی تا سال ۹۲ نداشتیم و در آن سال اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بادی و خفیف و با حضور ۸ کشور برگزار شد و اولین تجربه ما در فدراسیونی بود که ۵۰ سال قدمت دارد. بعد از ۳ سال در این دوره ۱۴ کشور خارجی شرکت کردند و ۱۲۳ ورزش مرد و ۱۲۴ ورزشکار مرد در سه رده سنی و در تپانچه و تفنگ با هم به رقابت پرداختند.

وی در ادامه افزود: تیم‌ها تقریبا از برگزاری مسابقات رضایت کامل داشتند. در دوره اول میزبانی، مشکلات زیاد بود و تجربه کافی نداشتیم و اصلا قابل مقایسه با میزبانی ایران در این دوره نبود. در این دوره تیراندازان خود را در رده‌های سنی مختلف محک زدیم و مسابقات هم به خوبی برگزار شد و این مسابقات جمعه با خروج تیم‌ها به پایان رسید.

دبیر فدراسیون تیراندازی یادآور شد: یکی از سیاست‌های فدراسیون  از سالیان گذشته تا به امروز گرفتن میزبانی بود و بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که گرفتن میزبانی مسابقات رسمی بسیار مهم است و تلاش زیادی کردیم تا به آن برسیم. میزبانی فواید زیادی دارد. برآورد هزینه ما از یک میزبانی معادل اعزام یک تیم کامل به خارج از قاره آسیا و یا شرق آسیا است و ما برای این اعزام‌ها باید بیش از یک میزبانی هزینه می‌کردیم تا تیمی ۶۵ نفره با ورزشکار و کادر فنی اعزام کنیم. به علاوه در مسابقات تنها ورزشکار و کادر فنی ما محک می‌خورد اما در میزبانی تجربه فدراسیون هم بالا می‌رود. در میزبانی این دوره از مسابقات عوامل انسانی زیادی را به کار گرفتیم که تجربه  خوبی کسب کردند.

وی به نقش میزبانی‌ها در توسعه داوری ایران اشاره و خاطرنشان کرد: در این مسابقات از داوران ایرانی استفاده شد که این موضوع به ارتقای سطح داوری کشور کمک می‌کند. در تیراندازی داوران باید در یک دوره بین المللی شرکت کنند تا مدرک B داوری را بگیرند و برای ارتقای آن  باید در ۴،۵ مسابقه رسمی قاره‌ای و جهانی در هیئت ژوری حضور داشته باشند. زمانی که ما در کشور میزبانی می‌گیریم در استیناف و ژوری‌های مختلف داور معرفی می‌کنیم و این، باعث ارتقای آنها  در یک بازه زمانی می‌شود. این موضوع را هم می‌توان به حضور تیم کامل ایران در این مسابقات و کسب تجربه تیراندازان اضافه کرد.

نوری در خصوص عملکرد تیراندازان کشورمان در این مسابقات و کسب ۱۱ مدال و جایگاه سومی در آسیا گفت: عملکرد تیراندازان بد نبود. ما شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم و تیم نتوانست تمرینات خوبی را پشت سر بگذارد. آن‌قدر مشکلات و دغدغه در میزبانی داشتیم که شرایط مد نظر و مطلوب برای تیم ملی فراهم نشد. قطعا تیم ملی می‌توانست بهتر از این عمل کند ولی با شرایط موجود این نتایج هم خوب بود. جوانان گمنام کشور که حسابی روی آنها باز نمی‌شد  خود را نشان دادند و امتیازات خوبی در فینال‌ها کسب کردند و حتی بسیاری از با سابقه‌های تیم ملی را هم پشت سر گذاشتند. در بین این ۵۸ تیرانداز استعدادهای خوبی را شناسایی کردیم. ما تیراندازانی داشتیم که این مسابقات اولین میدان بین المللی برای آنها محسوب می‌شد و حتی مدال هم گرفتند.

وی در خصوص آخرین تصمیم برای ادامه همکاری با لازلو سوچک، سرمربی مجارستانی تیم ملی گفت: قرار شد اول با وی تسویه حساب کنیم. دو قسط قبلی سر وقت پرداخت شده و طبق زمان‌بندی پیش رفتیم. دو قسط دیگر باقی مانده که یکی از آنها کمتر از ده روز دیگر است. این دو قسط را پرداخت می‌کنیم، سپس فدراسیون و لازلو برای ادامه کار تصمیم‌گیری می‌کنند./تنسیم