کمبود داور، زمین، ناهنجاری رفتاری و …/ فوتبال تهران در قهقرا

فوتبال تهران در سال‌های اخیر به شکلی عجیب درجا زده که البته نباید از نقش مهم هیات فوتبال استان در این عدم رشد گذشت.   به گزارش  مازند اسپرت؛ فوتبال تهران سال‌های‌سال است که ان رنگ و بوی همیشگی را ندارد و دیگر خبری از شکوفایی باشگاه‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، بانک ملی، راه‌آهن و … نیست. […]

خبرگزاری فارس: کمبود داور، زمین، ناهنجاری رفتاری و .../ فوتبال تهران در قهقرا

فوتبال تهران در سال‌های اخیر به شکلی عجیب درجا زده که البته نباید از نقش مهم هیات فوتبال استان در این عدم رشد گذشت.

 

به گزارش  مازند اسپرت؛ فوتبال تهران سال‌های‌سال است که ان رنگ و بوی همیشگی را ندارد و دیگر خبری از شکوفایی باشگاه‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، بانک ملی، راه‌آهن و … نیست. این رشته که زمانی بیش از ۲۰ هزار نفر را به ورزشگاه پیر تهران امجدیه می‌کشاند حالا نه تنها این ورزشگاه را سوت و کور می‌بیند بلکه این استادیوم تبدیل به مکانی برای تشییع پیکر چهرة‌‌های سرشناس ورزشی شده است و بس.

اما اینکه چرا فوتبال تهران به این حال و روز افتاده دلایل مختلفی دارد که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

*کمبود داور و سیستم چرخشی در فوتبال تهران!

یکی از مشکلات بزرگ فوتبال تهران کمبود داور است. هیات فوتبال تهران که مجبور است از داوران تهرانی در مسابقات رده‌های مختلف استفاده کند مجبور است از یک داور در روز چند بار برای قضاوت بازی‌ها بهره ببرد. مثلا یک داور در بازی ساعت ۱۰ صبح رده جوانان به عنوان قاضی وسط سوت می‌زند و در دیدار بعدی در همان روز نقش کمک داور را در یک رده دیگر ایفا می‌کند که این موضوع بدون شک در قضاوت و رفتار و روحیه داوران فوتبال تهران تاثیرگذار است. این سیستم چرخشی با اعتراض داوران هم رو به رو شده و آنها معتقدند یک داور نباید در روز بیش از ۹۰ دقیقه در زمین بدود!

*زمان نامناسب برگزاری مسابقات

«پای بچه‌های مردم در این گرما تاول می‌زند!» این جمله‌ای بود که صادق ورمزیار مدیر آکادمی استقلال همین یک ماه پیش در یک برنامه تلویزیونی مطرح کرد و مدعی شد در گرمای تابستان بچه‌های نوجوان باید در ساعت ۱۲ ظهر در مسابقات به میدان بروند. مطمئنا این بچه‌ها نمی‌توانند در این گرما کارایی داشته باشند و حتی سلامتی آنها در خطر است. زمان برگزاری بازی‌ها به شکلی بد است که بدون شک در کیفیت رده‌های مختلف تاثیرگذار است.

*برگزاری ۳ مسابقه در یک روز در یک ورزشگاه!

اتفاق عجیبی که در برنامه مسابقات رده‌های مختلف فوتبال تهران شاهد هستیم کمبود ورزشگاه است. چیزی که شاید کمتر شخصی آن را باور کند. بارها اتفاق افتاده که مسابقه‌ای در یک ورزشگاه انجام شده و درست ۳۰ دقیقه بعد یک بازی دیگر در همان زمین برگزار می‌شود! اینکه زمین چمن ورزشگاه‌ها در یک روز سه مسابقه را برگزار می‌کنند نه تنها حرفه‌ای نیست بلکه باعث مصدومیت بازیکنان هم خواهد شد. در عکس فوق مشاهده می‌کنید که در ورزشگاه زمزم تهران در ساعت‌های ۹:۴۵، ۱۱:۴۵ و ۱۳:۴۵ سه مسابقه برگزار می‌شود! این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که تیم‌های حاضر در مسابقات فوتبال تهران در پنج رده سنی به میدان می‌روند.

*ناهنجاری رفتاری در ورزشگاه‌ها

بارها گزارش شده که در مسابقات فوتبال تهران درگیری‌هایی به وجود می‌آید که بعضا تصاویر  آن در رسانه‌ها پخش می‌شود مثل گزارش درگیری فیزیکی در مسابقه سپنتا و دارایی نوین که به آن اشاره شد. از سوی دیگر این درگیری‌ها پایان کار نیست زیرا اتفاق تلخش به خیابان‌ها هم کشیده می‌شود! در چندین مسابقه رده‌های سنی جوانان و نوجوانان استان تهران بازیکنان به خاطر فشار ناشی از مسابقه در بیرون از ورزشگاه وعده درگیری گذاشته و درگیری فیزیکی به خیابان‌های اطراف ورزشگاه‌ها هم بعد از بازی کشیده می‌شود. مشخص نیست که چه کسی مسؤول برخورد با اینگونه مسائل است و آیا نوجوانی که برای ورزش پا به ورزشگاه می‌گذارد با این رفتار می‌تواند به فوتبال کشورش خدمت کند؟

*مربیان از کدام فیلتر رد می‌شوند؟

یکی دیگر از مشکلات فوتبال تهران عدم تربیت و آموزش در زمینه‌های فنی و فرهنگی برای مربیان است تا جایی که بارها دیده شده یک مربی با الفاظ نامناسب در زمین داور را مورد خطاب قرار می‌دهد و نوجوانی که در زمین مربی‌اش را به آن شکل پرخاشگر می‌بیند رفتارهای او را هم آموزش خواهد دید. آیا هیات فوتبال استان تهران در این زمینه فیلتری گذاشته که مربیان از آن عبور کرده و مسائل فرهنگی رفتاری و فنی را رعایت کنند؟ چیزی که بعید است اتفاق افتاده باشد زیرا اگر انجام شده بود مربیان رفتارهایی از قبیل درگیری در زمین، برخورد با بازیکن خودی و اعتراضات به داور را نداشتند.

به گزارش فارس، در این گزارش به نیمی از مشکلات فوتبال تهران پرداخته شد در حالی که اگر قرار باشد روند افول فوتبال تهران را روی کاغذ آورد شاید موارد به یک کتاب برسد. شاید همین مشکلات و موارد بود که حسن میرزا آقابیک معاون اداره کل ورزش و جوانان استان تهران را وادار به گفتن جمله‌ای کرد که از دلش بر آمد:«از فوتبال تهران اصلا راضی نیستم!»/فارس