از درخشش استوریج نیمکت‌نشین تا کتک‌کاری هواداران/هولیگان‌ها همچنان خبرسازند

شب گذشته انگلیس توانست در جدال حساس مقابل اسکاتلند به پیروزی رسد و مهاجم نیمکت‌نشین لیورپول با گل‌زنی خود در صدر کانون توجهات قرار گرفت. به گزارش مازنداسپرت؛شب گذشته در رقابت مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم انگلیس میزبان اسکاتلند بود.  این مسابقه که در ورزشگاه ومبلی برگزار شد سرانجام ۳ بر صفر با گل‌های استوریج،لالانا […]

خبرگزاری فارس: از درخشش استوریج نیمکت‌نشین تا کتک‌کاری هواداران/هولیگان‌ها همچنان خبرسازند

شب گذشته انگلیس توانست در جدال حساس مقابل اسکاتلند به پیروزی رسد و مهاجم نیمکت‌نشین لیورپول با گل‌زنی خود در صدر کانون توجهات قرار گرفت.

به گزارش مازنداسپرت؛شب گذشته در رقابت مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم انگلیس میزبان اسکاتلند بود. 

این مسابقه که در ورزشگاه ومبلی برگزار شد سرانجام ۳ بر صفر با گل‌های استوریج،لالانا و کیهیل به نفع سه‌شیرها به پایان یافت.

تیم انگلیس پس از این پیروزی با ۱۰ امتیاز در صدر جدول باقی ماند و تیم‌های اسلوونی و اسلواکی را با ۸ و ۶ امتیاز پشت سر خود می‌بیند. 

این جدال ۲ تیم بریتانیایی، به چند دلیل از حساسیت بالایی برخوردار بود. 

این ۲ کشور از سال‌های قدیم به علت عقبه‌های سیاسی اختلافات زیادی با هم داشتند. فرگوسن، یکی از بهترین مربی لیگ جزیره بارها از این دشمنی‌ پرده برداشت. از نپذیرفتن هدایت سه‌شیرها تا انتخاب دیوید مویس به عنوان جایگزین خود در یونایتد به دلیل ملیتی اسکاتلندی. 

این دشمنی به حدی رسیده که پس از باخت اسکاتلند نبز هواداران متعصب ۲ کشور درگیر شدند که صورت یکی از هواداران خونی شد.

نکته دیگر اوضاع نابسامان فوتبال این ۲ تیم بود. انگلیس پس از حذف مفتضحانه در یورو ۲۰۱۶ توسط تیم کوچک ایسلند دوباره مورد انتقاد قرار گرفت. این اعتراض‌ها با رسوایی مربی جدید نیز به بالاترین حد خود رسید.

سم آلاردایس که پس از یورو به عنوان مربی جدید سه‌شیرها انتخاب شد پس از ۶۷ روز به علت آموزش دور زدن قانون شخص سوم مالکیت به دلالان آسیای شرقی با هدایت تنها یک بازی، از سمت خود اخراج شد تا فوتبال انگلیس بیش از پیش آن غرور و مکنت پوشالی خود را از دست دهد.

شرایط اسکاتلند نیز چنان قابل تعریف نبود. این تیم که از جام‌جهانی ۹۸ تاکنون رنگ مسابقات اروپایی و جهانی را ندیده است اوضاع خوبی ندارد. گوردون استراچن اکنون در آستانه اخراج قرار گرفته و پیروزی در این دیدار می‌توانست کمک زیادی به وی کند.

با این تفاسیر انگلیس پیروز شد تا خوشحالی به این کشور بازگردد.

حال به چند نکته از بازی شب گذشته بپردازیم.

*دنیل استوریج؛ نیمکت‌نشین کلوپ گل کاشت

برخی کارشناسان وقتی لیست ۱۱ نفره ساوت‌گیت را دیدند به علت حضور استوریج انتقاد‌هایی داشتند. زیرا که این مهاجم در باشگاه خود نیمکت‌نشین شده و دقایق اندکی را برای کلوپ صدرنشین بازی کرده است.

اما این انتخاب، نتیجه خود را نشان داد. استوریج با یک ضربه سر بسیار هوشمندانه و زیبا حساب کار را یک بر صفر کرد تا انگلیس پیروز نیمه اول را به پایان رساند.

با تازه بازگشتن هری کین از کمند مصدومیت ۲ماهه و عملکرد ناموفق جیمی واردی در لسترسیتی گزینه اصلی گل‌زنی برای مربی جوان انگلیس بدون تردید این مهاجم خواهد بود.

* جان استونز؛ عملکردی خوب اما هنوز نامطمئن

مدافع جوان ۲۱ انگلیس که تابستان امسال با مبلغ فراوان ۵۰ میلیون پوند از اورتون به سیتی آمد یکی از استعداد‌های خط دفاعی این کشور محسوب می‌شود. 

در این دیدار استونز خوب کار کرد اما کارشناسان معتقدند که برای رسیدن به حد یک مدافع مطمئن فاصله زیاد دارد و باید پیشرفت زیادی کند.

 وی در چند صحنه با تکل عالی از دروازه «جو هارت» محافظت کرد و یکی از بازیکنان خوب شب گذشته لقب گرفت.

*تاثیرگذاری رونی تا چه اندازه است؟

به عقیده بسیاری از کارشناسان کاپیتان انگلیس تاثیر گذار ظاهر نشد. اگرچه در گل سوم نقش بسزایی داشت اما نمره قابل قبولی نگرفت.

رونی که در یونایتد نیز نیمکت‌نشین شده است در بازی گذشته سه‌شیرها نیز مقابل اسلوونی در بین ۱۱ نفر نبود. با توجه به عملکرد وی در این جدال آیا مقابل اسپانیا در سه‌شنبه شب در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت؟  

*دفاع انگلیس نیاز به مرمت دارد

اگرچه در ۴بازی این رقابت ( مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸) تیم انگلیس گلی دریافت نکرد اما به هیچ عنوان عملکرد دفاعی قابل قبول نخواهد بود.

در بازی با اسلوونی که صفر صفر به پایان رسید جو هارت با درخشش بی‌نظیر خود مانع شکست سه‌شیرها شد و باید قبول کرد که خط دفاعی این تیم نیاز به مرمت جدی دارد. 

طبق گفته ساوت‌گیت مسابقه برابر اسپانیا، متفاوت از ۴ بازی گذشته خواهد بود. باید دید عملکرد خط دفاعی در این جدال دوستانه چه نمره‌ای خواهد گرفت./فارس