کسب ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز توسط تیم منتخب کشتی آزاد مازندران

تیم منتخب کشتی آزاد ایران متشکل از مازنی ها با کسب ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به کار خود رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام الکساندر مدوید پایان داد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،تیم منتخب کشتی آزاد مازندران که به نمایندگی از ایران در جام الکساندر مدوید شرکت کرده بود با کسب ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام الکساندر مدوید روزهای ۱۹ تا ۲۱ شهریورماه در شهر مینسک کشور بلاروس برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط پیمان نعمتی و عباس فروتن در اوزان ۶۵ و ۱۲۵ کیلوگرم صاحب مدال نقره و کیان محمودجانلو و امیرحسین فیروزپور در اوزان ۶۵ و ۹۲ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

نتایج کشتی گیران مازندرانی در این رقابتها:
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم عباس فروتن بابلی در دور نخست، با نتیجه ۶ بر صفر الکسی ژورژولیانی از گرجستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر ۲ مقابل سولومون ماناشویلی از گرجستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. فروتن  در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ویتالی پلاسنیاک از بلاروس را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل دیانیس خرامیانکوف از بلاروس با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور جویباری در دور نخست، آرکادزی پاهاسین از بلاروس را با نتیجه ۸ بر ۲ از پیش رو برداشت وی در دور دوم مقابل عمرحاجی محمداف از بلاروس با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، فیروز پور به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۲ بر ۲ مقابل ادلان تاسویف از بلاروس به پیروزی رسید و به دیدار رده بندی راه یافت.
وی در این دیدار با نتیجه ۱۵ بر ۵ از سد سعید احمداف از روسیه گذشت و به مدال برنز دست یافت.

همچنین در رقابت‌های پنج وزن نخست هم کشتی گیران مازندرانی یک نقره و یک برنز به دست آوردند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم کیان محمود جانلو گلوگاهی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۶ از سد ایوریکو جولاکیدزه از گرجستان گذشت.

پیمان نعمتی آملی دیگر نماینده کشورمان در این وزن، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل مصطفی احمداف از تاجیکستان با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی دست یافت. دو نماینده کشورمان در دیدار نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که نعمتی با نتیجه ۴ بر ۳ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.
نعمتی در دیدار فینال مقابل رمضان فرضعلیف از روسیه با نتیجه ۸ بر ۸ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.در این وزن محمودجانلو نیز با شکست مقابل نعمتی راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر از سد مصطفی احمداف از تاجیکستان گذشت و سوم شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم مهدی ویسی کلاردشتی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در حالی که ۱ بر صفر مقابل مسلم سعداله یف از روسیه پیش بود مقابل این حریف ضربه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل گوگا ژیگوا از گرجستان با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محسن کوچ نژاد نوشهری در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر ۲ مغلوب عظمت نوریکایو از بلاروس شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با توجه به حاضر نشدن حریف بلاروسی پیروز دیدار شانس مجدد شد و به دیدار رده بندی راه یافت. کوچ نژاد در این دیدار مقابل دیمیتری جیووی از گرجستان با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب و پنجم شد.

 

یاداور می‌شود الکساندر واسیلیویچ مدوید متولد ۱۶ سپتامبر ۱۹۳۷ در بیلا تسرکفا، کشتی‌گیر تیم شوروی سابق بود. او توانسته بود ۳ مدال طلای المپیک ۱۹۶۴ توکیو، المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی و المپیک ۱۹۷۲ مونیخ و هفت بار قهرمانی جهان را بدست بیاورد و فیلا او را «یکی از بهترین آزادکاران تاریخ» معرفی کرده‌است.