آقای دبیر ! لطفا دوخم کشتی مازندران را رها کنید!

در هفته ای که گذشت علیرضا دبیر،رئیس فدراسیون کشتی، سرمربی تیم ملی را انتخاب کرد و عنان کار را به پژمان خان درستکار داد که انگار سند شش دانگ سرمربیگری تیم ملی را به نام تهرانی ها زده اند!

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در هفته ای که گذشت علیرضا دبیر،رئیس فدراسیون کشتی، سرمربی تیم ملی را انتخاب کرد و عنان کار را به پژمان خان درستکار داد که انگار سند شش دانگ سرمربیگری تیم ملی را به نام تهرانی ها زده اند!
پس از این ماجرا فیلمی از صحبت‌های علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در فضای مجازی بازنشر می‌شود که در آن عنوان می‌شود «مازندران دیگر قطب کشتی نیست و کشتی آن مرده است».

بازنشر این فیلم که مربوطه به سال گذشته است، در فضای مجازی در حالی است که سه مدال از چهار مدال اخیر المپیک اخیر را ورزشکاران مازندرانی شامل حسن یزدانی، هادی ساروی و امیرحسین زارع کسب کردند و چند روز پیش نیز پنج مدال طلا در مسابقات جوانان جهان سهم مازنی‌ها بود. رجوع به صفحه اینستاگرامی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران نشان دهنده نظرهای مردم مازندران در دفاع از کشتی استان است. دفاع مردم مازندران از کشتی استان درحالی است که تاکنون هیئت کشتی استان واکنشی درباره صحبت‌های رئیس فدراسیون نداشته است.

در مقابل علیرضا دبیر،رئیس فدراسیون کشتی طی تماس تلفنی با صدا و سیمای مازندران اعلام داشته که صحبت هایش تقطیع شده و اینگونه عنوان کرد:
« سال ۹۹ بود تقریبا ۱۱ ماه پیش بوده که ما آمده بودیم مازندران و استاندار محبت کردند و من درخصوص مشکلات کشتی مازندران در این جلسه صحبت کردم . داشتم می‌گفتم که در کشتی مازندران چه اتفاقاتی افتاده که با محبت مسئولین مازندرانی بتوانیم امکانات بگیریم برای کشتی مازندران . »

یادم هست دقیقا سال گذشته پیش از اینکه ایشان به مازندران سفر کند در سفر به سیستان و بلوچستان آن استان را زادگاه و مهد کشتی کشور نامید ! و آنجا بود که دریافتم رئیس چقدر پیاده است..! ایشان فکر کرد فدراسیون کشتی هم به مانند شورای شهر تهران جای سیاسی بازی است که جهت گیری ها را با جهت وزش باد سیاسی تنظیم نماید!
براساس اطلاعات موجود وی در جلسه با مسئولین مازندران عنوان کرد که « با محبت مسئولین مازندرانی بتوانیم امکاناتی برای کشتی مازندران بگیریم.»
سوال این است اگر مسئولین مازندرانی می توانستند این کار را انجام بدهند چه نیازی به فدراسیون و وزارت ورزش بود؟! واقعیت این است فدراسیون کشتی و وزارت ورزش یک صدم امکانات و بودجه ای که به تهرانی ها اختصاص می دهند را به مازندران نمی دهد.
جناب دبیر ! مازندران با این همه افتخار با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و با این امکانات کم ، مدام در حال قهرمان پروری و کسب مدال است .
آقای دبیر! لطفا سری به باشگاه های کشتی در مازندران بزنید و فقط و فقط تشک تمرین آنها را از نزدیک ببینید . آن وقت در می یابید از مسئولین مازندران که سالهاست در خواب ناز تشریف دارند آبی گرم نمی شود.
پرسش مردم کرونا زده که زیر بار تورم شدید اقتصادی کمرشان خم شده و تنها دلخوشی شان موفقیت قهرمانان کشتی همانند حسن یزدانی در میادین ورزشی است تا برای لحظاتی هم که شده از فشار کرونا و تورم و تحریم و اختلاس رهایی یابند این است که در همین موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی تیم ملی کشتی، استاندار ، مدیر کل ورزش و نیز رئیس هیئت کشتی استان و همچنین نمایندگان مردم چه عکس العملی از خود نشان دادند؟ چه انتقاد و یا واکنشی نسبت به حق خوری علیه مازندران داشته اند؟
آیا واقعاً مازندرانی ها ظرفیت و شایستگی نشستن بر صندلی سرمربیگری و حتی ریاست فدراسیون کشتی را ندارند؟
تا چه وقت مردم استان باید شاهد تیزبازی های پایتخت نشینان سیاسی کار و بی عرضگی و مواضع انفعالی مسئولین استانی باشند؟
رئیس فدراسیون همچنین در تماس تلفنی با شبکه طبرستان اعلام داشته است؛ « من گفتم که کشتی داره در کشور از بین میره در مازندران کشتی در شهرهای بزرگ داره از بین میره تو ساری کشتی گیر نیست در بابل و آمل کم شده در جویبار که میگیم مهد کشتیه برید ببینید شهر جویبار یک ملی پوش کشتی نداره کشتی مرده و رفته در روستاها . اگه من میام در مازندران اینها رو بیان میکنم حتما دغدغه دارم.»
خدمت جناب رئیس فدراسیون باید عرض کنم این آمار ها درست نیست. این آمار را از کجا آورده اید؟ کشتی در شهرهای مازندران به مانند روستاها زنده است. اگر در اردوی تیم ملی کشتی گیرانی از روستاهای مازندران دیده اید این دلیل نمی شود که کشتی در شهرها مرده است. جای جای این استان مملو از کشتی گیر می باشد و چشمه ی جوشان کشتی در مازندران از قدیم الایام تاکنون جوشان و خروشان به راه خود ادامه می دهد . شما لازم نیست دغدغه ی کشتی مازندران را داشته باشید که اگر این نگرانی و دغدغه واقعی بود تیم ملی را به یک جوان بی تجربه نمی سپردید.درست است شما کشتی گیر خوبی بودید اما در جایگاه رئیس فدراسیون انتظار داریم دو خم کشتی مازندران را رها کنید ما خود می دانیم چه کنیم!
در پایان ایشان اعلام داشته اند : «برای اولین بار در تاریخ کشتی ایران سه تا مربی از مازندران دعوت شدند برای اردوی جهانی … من خواهش می کنم که دوستان مراقب باشند چون واقعاً من حواسم به کشتی مازندران هست. » .
برای اولین بار در تاریخ کشتی !!! به قول ما مازندرانی ها : گتِ کار هاکِردی. شما مردم را چه فرض کرده اید؟ فکر کردید چیزی متوجه نمی شوند؟ خواستید با چنین نمایشی بگویید ما به کشتی مازندران اهمیت می دهیم؟ حق و حقوق قانونی مازندران را در کسب سرمربیگری تیم ملی زیر پا له می کنید آن وقت می گویید سه مربی از مازندران در تیم ملی استخدام کردید؟ تا کی و کجا می خواهید شما فرافکنی کنید؟
راستی از دنیا و آخرت گفتید. آموزه های دینی و شرعی ما نسبت به شما اگر بیشتر نباشد کمتر هم نیست. ما گناهان شما را پاک نمی کنیم اما به شما نسبت به گناهانی که انباشته می کنید تذکر می دهیم. شما با حق کشی دل مردم مازندران را به درد آوردید. تا زمانی که امثال شما تهرانی ها در فدراسیون باشند وضع به همین منوال خواهد بود و ما مازندرانی ها باید مثل برده برای شما مدال بیاوریم و شماها با افتخار پز ریاست طلبی خود را بدهید. بله آقای دبیر ! شما و امثال شما کشتی را نابود می کنید و با لفاظی از دغدغه کشتی حرف می زنید.

 

نویسنده : حامد درزی نژاد

منبع خبر : بلاغ