از دامان پاک و سفید کاراته دفاع کنید!

سرانجام قرار است به بحران جدی در کاراته مازندران پایان داده شود و مرد اول خود را برای چهار سال آینده بشناسد. انتخابات ریاست هیات کاراته مازندران در راه است تا این رشته قدیمی و دوست داشتنی از بلاتکلیفی به در آید.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،اداره ورزش استان در حوزه قهرمانی برای برگزاری مجمع انتخابات هیات کاراته مازندران اولین قدم هایش را برمی دارد و امروز ۴ شهریور ماه قرار است تا پنج رئیس هیات برگزیده از رای گیری میان همتایان خود برای حضور در مجمع انتخاب شوند.

در نور همه روسای هیات های کاراته شهرستان های استان دور هم جمع می شوند و در حضور رئیس اداره ورزش که حسین بریمانی از چهره های آشنا و موثق استان است، پنج فرد منتخب را پس از انجام رای گیری میان خود معرفی کنند.

حساسیت و اهمیت این گروه از روسای هیات ها زمانی نمایان می شود که به یاد آوریم تقریبا یک سوم کل آرای مجمع انتخابات هیات کاراته مازندران را تشکیل می دهند. این فعالان کاراته با هر میزان نقش و تلاشی که دارند حال در مظان یک انتخاب مهم هستند و شکی نداریم با رایزنی ها می کوشند تا فرد مورد نظر خود را به کرسی ریاست هیات کاراته نزدیک کنند اما این معامله که شاید معاهده ای پس پرده هم داشته باشد باید در راستای خود کاراته باشد و بس.

هیات های شهرستانی مهمترین نقش خود را در همین مجامع دارند و هیچوقت رایزنی ها و هماهنگی ها بد نیست و اتفاقا لازم است تا سیر کلی مجمع به سمت و سوی موفق ترین و بهترین چهره ممکن باشد اما می هراسیم که برخی آلوده ها تلاش کنند با اغوای روسای هیات ها آنان را به سوی بکشانند که باز هم کاراته مازندران در قید و بند خودکامه گی ها باشد.

واقعیت امروز کاراته مازندران ناکامی است. حضور صرفا یک نفر در ترکیب تیم ملی در بازی های آسیایی نمی تواند ضعف های بنیادی و تاریخی را در این هیات پرقدمت از یاد ببرد که لازم است روسای هیات ها در اعلان رای خود نگاهی ویژه به آن داشته و التزام به رفع مشکلات و بهبود فعالیت ها را از گزینه های رنگارنگ ریاست هیات بگیرند.
لابی ها و چانه زنی ها شروع شده و همگان در حال ارائه برنامه های خود هستند اما کاراته ضروریات پنهان و آشکار دارد که یکایک آنها را به موقع برمی شماریم. تنها راه برون رفت از فضای کنونی هیات کاراته مازندران ایجاد یک ساختار منظم است که در وهله اول از همین مجمع انتخابات شروع می شود و قدم نخستین آن که انتخاب پنج رئیس شهرستان معتمد، یکدل و عاشق است که نگذارند دامان کاراته آغشته به دروغ و نیرنگ در فصل یارکشی ها و رای گیری هاست.

امیدواریم فضای انتخابات امروز هیات های شهرستانی مطلوب باشد برای بستر سازی یک مجمع مناسب و کسانی که در آن حضور می یابند از یاد نبرند که در قبال این مسئولیت شهرستانی وظیفه ای خطیر استانی و چه بسا ملی دارند. نباید گرایش ها به سوی کاندیداها مبنایی غیر از کاراته داشته باشد در اینصورت یک خیانت آشکار صورت پذیرفته و دیر یا زود اهالی کاراته خود در می یابند که چه کسانی در قبال رشته شان کوتاهی کرده اند و خودخواسته باعث تخریب آن شده اند.