مالک تیم شهدای بابلسر: تیم را با سه میلیارد بدهی تحویل گرفتیم!

فدراسیون فوتبال برای مبارزه با امضاکنندگان قراردادهای غیرواقعی و غیرمعتبر راهکاری در نظر گرفته و آن هم محرومیت صاحبان امضا به‌مدت یک تا دو فصل است.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛ در این بخش، مصاحبه اختصاصی خبرنگار مازنداسپرت با مهرداد هاشمیان مالک جوان تیم شهدای بابلسر را میخوانید.

شهدای بابلسری که سال‌هاست با حواشی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. بعد از صعود از لیگ سه به لیگ دو، این تیم چندین سال است که در لیگ دسته دوم موفق به صعود نشده و همیشه در انتها یا کمره جدول به کار خودش پایان می‌دهد.

به همین بهانه به سراغ مالک این تیم رفتیم.

_چگونه وارد عرصه مدیریت و تیمداری در فوتبال شدید ؟! 

در سال ٨٨ اولين سال حضور باشگاه شهدا به عنوان بازيكن اين تيم در سوپر ليگ استان بودم. بعد سرپرست اميدا اين باشگاه در سوپرليگ استان شدم .به عنوان كمك مربي در كنار عباس محمد عليپور كار كردم .سال بعد به عنوان سرپرست در شهدا بابلسر فعاليت كردم.فصل بعد با همه حواشي با نظر مسوولين شهرستان ٦ بازي اخر و با تمام مشكلات به عنوان مدير عامل معرفي شدم و در ادامه در فصل قبل هم مسير ادامه پيدا كرد.

_ در فصل اول تیمداری شما ، در چند بازی پایانی وارد کار شدید در شرایطی که کار برای بقا در لیگ دو خیلی سخت بود اما با تغییر کادر فنی از سوی شما و روی کار امدن صابرمیرقربانی بعنوان سرمربی به شکل معجزه اسایی سهمیه تیم شهدای بابلسر در لیگ دو حفظ شد. شما در این مدت خونسرد بودید و ایمان داشتید که تیم حفظ میشه یا داشتین فشار زیادی رو تحمل میکردین ؟ 

بله ما در فاصله شش هفته مانده به پایان لیگ به تیم ملحق شدیم در شرایطی که فشار خیلی زیاد بود .با تلاش اقای میرقربانی و بازیکنای تیم که واقعا غیرت گذاشتند و با اومدن ما انگیزه گرفته بودن و شارژ مالی شده بودن تونستیم با زحمات همه سهمیه تیم را در لیگ دو حفظ کنیم.

_ شما از ازمون سختی که در پیش داشتید موفق بیرون امدین و پس از حفظ سهمیه تیم یک فصل دیگر به عنوان مدیرعامل تیم شهدا به کار خود ادامه دادید.اینبار از ابتدای فصل تیم در اختیار شما بود ، فرصت مناسب برای تمرینات پیش فصل و انتخاب سرمربی و … داشتید. با توجه به نتایج مطلوب صابر میرقربانی ، شما قرارداد این مربی جوان و اینده دار را تمدید کردید 

با بودجه سه میلیاردی فقط خواستار حفظ سهمیه تیم بودید

پس از شروع لیگ در چندین هفته نخست جزو تیم های مدعی و بالای جدول بودین و با حضور صابر میرقربانی هیچگاه خطر سقوط تیم شما را تهدید نمیکرد اما چطور به فکر تغییر سرمربی افتادید ؟ 

درسته بودجه زیادی نداشتیم اما تمامی بازیکنایی که اقای صابر میرقربانی میخواستن را با هنرنمایی و با قیمت بسیار پایین تر به خدمت گرفتیم.

در رابطه با اقای میرقربانی نیز باید عرض کنم که ایشان نتایج خوبی گرفتن اما در اواخر فصل در هشت هفته پایانی به فاصله سه امتیازی با منطقه سقوط رسیده بودیم و در خانه بیشتر شکست میخوردیم و به تیم شهرداری بندرعباس و شهدای ساری نتیجه را واگذار کردیم .

دلیلش هم این است که اقای میرقربانی شخصیتشان طوری است که دوست دارند تیمشان برای قهرمانی و صعود بجنگد و چون تیم ما از کورس عقب افتاده بود اقای میرقربانی بی انگیزه شده بودند.

اقا صابر مربی بسیار خوب و بزرگی هستن و نتایج خوبی نیز توسط ایشان کسب گردید اما هدف ما از تغییر سرمربی این بود که به تیممان شوک وارد کنیم و خداروشکر این شوک مثبت جواب داد.

 

در اولین فصلی که تیم کامل در اختیار شما قرار داشت بهترین نتایج تاریخ باشگاه را کسب کردید چه حسی داشتید بعد از این اتفاق بزرگی؟ 

در روزی که داشت قرعه کشی لیگ دو برای مسابقات انجام میشد ما با سرمایه گذار قبلی که اقای اقایی بودن درگیر بودیم و همین باعث شد بازیکنایی که مد نظر ما بودن بهمون اعتماد نمیکردن و میگفتن شاید تیم برای شما نباشه ! و ما میشنیدیم از بازیکنان که میگفتن تیم شاید برای اقای منصف و اقای اقایی باشه. حکم ما یکم دیر ابلاغ شد و بعدش رای ها و بدهی ها داشت ما را آزار میداد به دلیل بد بستن قرارداد در دوره های قبلی.تیم را با سه میلیارد بدهی تحویل گرفتیم !

با وجود همه این مشکلات با کمک خداوند توانستم یک تیم خوب و باشخصیت را روانه مسابقات کنیم و نتایج قابل قبولی بگیریم که در خور شخصیت شهر بابلسر و استانمون مازندران باشه.بنده با ۳۳ سال جوان ترین مدیرعامل لیگ دو بودم و زیر تیغ شدید انتقادات قرار داشتم اما با کمک خدا در اولین سال خود توانستیم تیم را در بهترین جایگاه تاریخ خود قرار دهیم.

روابط عمومی هیئت فوتبال بابلسر طی بیانیه ای اعلام کرد تیم شهدای بابلسر به مدت سه فصل به شما واگذار گردیده است توضیحی در این باره دارید ؟ 

بله طی قراردادی بین بنده و هیئت فوتبال شهرستان سه سال تیم شهدا به بنده واگذار شد یعنی به مدیرعاملی بنده انشاالله با یک برنامه ریزی سه ساله با یک تیم جوان و خوب وارد مسابقات امسال میشویم که پشتوانه ای باشد برای سال های بعد