گزارش تصویری همایش یک‌ روزه داوران، ناظران و نمایندگان فوتبال استان / عکاس : احمد قربانی

همایش یک‌ روزه داوران، ناظران و نمایندگان فوتبال استان به میزبانی شهرستان میاندورود در اردوگاه دانش‌آموزی بادله برگزار شد. به گزارش مازند اسپرت ؛  این همایش به منظور گزینش و انتخاب داوران برتر، نمایندگان و ناظران جهت فعالیت در سطح استان و کشور برگزار شد. عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال:تغییرات جدید در قوانین داوری لحاظ […]

6همایش یک‌ روزه داوران، ناظران و نمایندگان فوتبال استان به میزبانی شهرستان میاندورود در اردوگاه دانش‌آموزی بادله برگزار شد.

به گزارش مازند اسپرت ؛  این همایش به منظور گزینش و انتخاب داوران برتر، نمایندگان و ناظران جهت فعالیت در سطح استان و کشور برگزار شد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال:تغییرات جدید در قوانین داوری لحاظ شود :

 

به گزارش مازند اسپرت  ، غلامرضا بهروان امروز در همایش سالانه داوران، ناظران و نمایندگان فوتبال مازندران در اردوگاه شهدای دانش‎آموزی بادله میاندورود با اشاره به تغییرات انجام‌شده در داوری فوتبال جهان و لزوم هم‌گام شدن داوران مازندران با این تغییرات، اظهار کرد: یکی از جدیدترین رویکردهای داوران در جام جهانی دیر اخطار دادن به بازیکنان با هدف افزایش کیفیت بازی است.

وی فوتبال را یکی از مشخصات کشورهای توسعه‌یافته و پیش‌رو عنوان و اضافه کرد: برزیل یک کشور صنعتی دارای رشد اقتصادی قابل قبول در سال‎های گذشته است اما در همه جای جهان به‌عنوان یک کشور فوتبالی شناخته می‎شود و در کشور هندوستان نیز با اقدامات انجام‌شده در حوزه زیرساخت فوتبال توسعه و پیشرفت خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به حق پخش تلویزیونی مسابقات در کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و افزود: بر اساس اعلام رسمی فیفا ۶۳ درصد هزینه‎های باشگاه‎های فوتبال جهان از طریق دریافت حق پخش تلویزیونی تامین می‎شود.

این مسئول به رعایت نشدن حق کپی‌رایت در کشور و برخی از کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات هنوز آرم پیراهن جدید یک باشگاه رسماً معرفی نشده است اما نمونه این پیراهن در بازار تهران تولید شده و به فروش می‎رسد، یا در این بازار پیراهن باشگاه‎های معروف جهان بدون اجازه تولید می‎شود این یک جرم است، به‌دلیل اینکه در کشور ما حق کپی‌رایت رعایت نمی‌شود، توجهی به آن نمی‎شود البته ما نیز گلایه‌هایی داریم که مثلاً کتاب قانون اثر ابوعلی سینا در دانشگاه‎های برخی کشورها بدون اجازه تدریس می‎شود که این نیز نمونه رعایت نکردن حقوق کپی‌رایت است.

بهروان به انجام تبلیغات شرکت زمزم بر روی پیراهن داوران فوتبال در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: این تبلیغات در حالی است که عواید آن به داوران اختصاص پیدا نمی‎کند و ما در هیئت رئیسه به آن اعتراض کرده‎ایم البته مسائل دیگر مثل حمایت از تیم ملی نیز وجود دارد که باید لحاظ شود.

رئیس هیئت فوتبال مازندران با تاکید بر خصوصی‌سازی فوتبال در کشور برای توسعه واقعی این ورزش، بیان کرد: ضرورت دارد که ورزشگاه‎های شهرستان‎ها و استان‎ها به تیم‎ها واگذار شود تا در قبال حق استفاده کامل آنان هزینه‎های نگهداری ورزشگاه نیز توسط تیم‎ها پرداخت شود.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در پایان فوتبال را یکی از پدیده‎های مثبت اجتماعی و ورزشی در حال توسعه دانست و افزود: داوران نیز برای هم‌گام بودن با ورزش فوتبال باید تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

به گزارش مازند اسپرت  ، همایش سراسری داوران، ناظران و نمایندگان فوتبال مازندران با حضور ۱۵۰ نفر در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله برگزار شد.