اشکان خورشیدی:برای داوری دربی تاکنون با من صحبت نشده است!

مسؤول دپارتمان داوری استان مازندران با اعلام اینکه با وجود گذشته ۱۰ هفته از لیگ برتر در این فصل هنوز داوران این لیگ حق‌الزحمه خودشان را دریافت نکردند، گفت: حق‌الزحمه داوران لیگ یک‌سال گذشته با وجود هجمه‌‎های زیاد به داوران هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،اشکان خورشیدی در گفت‌وگویی در ارتباط با مطرح شدن نام وی به عنوان داور دربی تهران اظهار کرد: بنده هم این موضوع را از خبرگزاری‌ها شنیدم و هنوز با بنده در این ارتباط صحبت نشده است.

وی با اعلام اینکه به صورت معمول برای بازی دربی ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: تاکنون با بنده در این زمینه صحبت نشده است ولی سال قبل هم بنده یکی از گزینه‌های داوری بودم.

مسئول دپارتمان داوری استان مازندران یادآور شد: رسانه‌ها و داوران براساس عملکرد فعالان این عرصه حدس و گمان‌ها را مطرح می‌کنند.

وی با اعلام اینکه عملکرد داور در فصلی که قرار دارد و سابقه فرد در میدان داری به عنوان عوامل موثر برای انتخاب داور دربی اثرگذار است، افزود: همه داورها کشور قدر هستند، بیژن حیدری و رزگر افرادی هستند که می‌توانند این بازی‌ها را داوری کنند.

خورشیدی در ارتباط با وضعیت داوری در استان مازندران، بیان کرد: در استان وضعیت بسیار مناسبی داریم با تلاش‌های که داشتیم وحید کاظمی را به عنوان داور بین‌المللی فوتبال مطرح کردم، مازندران بعد از تهران بیشتر داوران در لیگ برتر فوتبال و بقیه رسته‌های فوتبال دارد.

مسؤول دپارتمان داوری فوتبال مازندران خاطر نشان کرد: بستر برای توسعه فعالیت داوری در استان فراهم است، کلاس‌ها به صورت منظم برگزار می‌شود، در حوزه آموزش و آمادگی جسمانی به صورت ویژه برنامه داریم.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندی به داوری در مازندران نسبت به گذشته کمتر شده است، افزود: تلاش می‌کنیم از طریق دانشگاه و تربیت بدنی این علاقه‌مندی را به صورت مناسب توسعه بدهیم.

خورشیدی با اشاره به اینکه همان‌طور که برای فوتبال ما ارزش قائل می‌شوند به داورها هم به همان اندازه توجه شود، اضافه کرد: داوران لیگ یک فوتبال کشور حق‌الزحمه‌ بسیار اندک خویش را هنوز دریافت نکردند..

مسؤول درپارتمان داوری فوتبال استان مازندران اضافه کرد: در لیگ برتر ۱۰ هفته بازی برگزار شده است و داوران دریافتی نداشتند، با اینکه دریافتی ناچیز است و داوران با عشق و علاقه کار می‌کنند، انتظار است که به داوران توجه شود.

وی با اعلام اینکه بحث مادی نمی‌کنیم، افزود: این همه هجمه و فشاری که بر روی داوران وجود دارد انتظار است مسؤولان باشگاه‌ها و مربیان با مناعت طبع با داوران برخورد کنند و به خودشان بقبولانند که داوران با عشق و علاقه با بیشترین تلاش در حال کار هستند و تلاش می‌کنند که اشتباهات را به حداقل برسانند و بپذیرنند که اشتباهات سهوی است.

خورشیدی در پاسخ به این سؤوال که نظر شما در ارتباط با داوری استقلال تهران و نساجی مازندران، بیان کرد: بنده چون خودم بازی دارم و در مسیر ساری تهران بودم این بازی را ندیدم./فارس