یزدانی چگونه صاحب مدال طلای کشتی جهان شد !؟

وی در دوره اول استراحت در دور دوم عظمت دولت بیکوف قزاقستان را با زیرگیریها تو کتف زدن ها و با یک بارانداز ۱۲ بر۲ به پیروزی رسید و در دور سوم یاتوکوف مولداوی را براحتی ۱۰ بر۰ مغلوب کرد .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،حسن یزدانی یل جوان و شجاع کشتی مازندران در فرانسه بار دیگر نام مازندران را در تالار افتخارات و طلایی های کشتی جهان به ثبت رساند تا بازهم مازندرانی ها افتخارآفرین کشتی کشورمان در جهان باشند و یل کشتی این دیار از جویبار سلطان کشتی جهان شود .

رمز  موفقیت یزدانی را باید در دستان قوی و پاهای محکم و بیدار و شجاعت وی در اجرای فنون دانست ؛ کتف های حسن یزدانی همچون بال های فانتون از هر سدی عبوری می کند و پاهای محکم و هوشیار قهرمان جهان براحتی اسیر دستان حریفان نمی شود .

یزدانی از جمله نادرترین کشتی گیرانی است که براحتی فن نمی خورد و زیرنمی دهد ولیکن آنقدر برحریفان حمله ور می شود که آنها تنها به دنبال این هستند که چگونه مقابل یزدانی دفاع کنند .

حریفان حسن یزدانی در مبارزات با وی به جای اینکه به دنبال حمله زیرگرفتن و امتیاز آوری باشند همواره تفکر آنها این است که چگونه مقابل یورش های برق آسا و متوالی قهرمان مازندرانی دفاع کنند البته کارشناسی شده باید عنوان داریم یزدانی باید به انواع زیرگیری ها نیز مسلح باشد و همه حریفانی که مقابل وی به روی تشک می روند استراتژی دفاع مطلق را پیش می گیرند .

به هر حال یزدانی می تواند سالیان سال برای کشتی مازندران مدال آوری داشته باشد و به امید اینکه وی بتواند صاحب رکورد امامعلی حبیبی و عبداله موحد و تعداد قهرمانی هایش به تعداد انگشتان دو دست برسد…

یزدانی چگونه صاحب مدال طلای کشتی جهان شد !؟

حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک و نقره جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم در حالی صاحب مدال طلای قهرمانی کشتی آزاد جهان در فرانسه شد که همه حریفان خود را با برتری کامل شکست داد .

وی در دوره اول استراحت در دور دوم عظمت دولت بیکوف قزاقستان را با زیرگیریها تو کتف زدن ها و با یک بارانداز ۱۲ بر۲ به پیروزی رسید و در دور سوم یاتوکوف مولداوی را براحتی ۱۰ بر۰ مغلوب کرد .

قهرمان خوب جویباری تیم ملی در دور چهارم الکساندر گوشیف از آذربایجان را با زیرگیری های متولی و خیمه های عالی ۱۰ بر۰ مغلوب کرد که در دور ماقبل از فینال با الکساندر وایف روس که قهرمان جوانان جهان بود ۴ بر۰ شکست داد .

یزدانی دلاور خوب کشتی ما در فینال مقابل بوریس ماکویف از اسلونی براحتی بدون دردسر با زیرگیری و کیف زدن ها و با ۵ بار هدایت به بیرون تشک ۱۰ بر۰ مغلوب کرد و صاحب اولین مدال طلای خود در مسابقات قهرمانی جهان شد .

حسن یزدانی از دستان پرتوان خود و پاهای بیدار و هوش عالی برخوردار که در این مسابقات با  شرایط فنی و آمادگی لازم برخوردار بود .

آمادگی عالی حسن یزدانی باعث شد که هیچ حریفی توان مقابله با او را نداشته باشد بدون شک یزدانی می تواند سالها برای کشتی مازندران و کشورمان صاحب مدال خوش رنگ طلا در جهان شود.