مازندران می تواند یکی از استان های سرآمد تکواندو باشد

سید محمد پولادگر ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار مازند اسپرت (مازند ورزش)، اظهار کرد: باشگاه هایی که در این دوره از مسابقات جام باشگاه های آسیا شرکت کردند از بهترین باشگاه های کشور محسوب می شوند. وی افزود: تیم دانشگاه آزاد با وجود اینکه نتوانست از وجود ملی پوشان خود استفاده کند […]

سید محمد پولادگر ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار مازند اسپرت (مازند ورزش)، اظهار کرد: باشگاه هایی که در این دوره از مسابقات جام باشگاه های آسیا شرکت کردند از بهترین باشگاه های کشور محسوب می شوند.

وی افزود: تیم دانشگاه آزاد با وجود اینکه نتوانست از وجود ملی پوشان خود استفاده کند اما تیم هایی اعم از؛ شهرداری ورامین، مقاومت و شهدای مدافع حرم ساری از تیم های لیگ دسته یک و خوب کشور به شمار می روند.

رئیس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه تکواندو یکی از رشته های سرآمد ورزش کشور است، خاطرنشان کرد: رشته تکواندو همیشه در مسابقات جهانی و المپیک حرفی برای گفتن داشته و با توجه به پیشرفت این رشته در کشور و با داشتن برنامه ای مدون و بلندمدت شاهد پیشرفت های قاطع تری خواهیم بود.

وی ادامه داد: با پیشنهاد ایران طی ۸ سال گذشته توانستیم وارد سری بازی های رزمی اتحادیه آسیا شویم و خوشبختانه با تایید اتحادیه و فدراسیون جهانی، امروز جزو بازی هایی است که رنکینگ خوبی دارد.

پولادگر تصریح کرد: امیدواریم هر روزی که می گذرد شاهد حضور چشمگیر تکواندوکاران در میادین مختلف باشیم و با توجه به وجود استعدادهای موجود در کشور باید در وهله اول با برنامه ریزی، تلاش و همدلی در راه توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی گام محکم و موثر برداریم که امیدوارم در چند سال آینده، مازندران یکی از استان های سرآمد این رشته ورزشی باشد.

وی ادامه داد: با وجود باشگاه های خوبی که در سطح کشور داریم وهمچنین فراگیر بودن رشته های ورزشی، به قطع یقین ایران جزو کشورهای پیشگام است.

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه آسیا در زمینه جذب باشگاه ها و رویدادهایشان هنوز فعال نیست، اظهار کرد: ناگفته نماند این امر در ایران و اروپا در زمینه باشگاه داری و جذب سرمایه در بخش خصوصی نهادینه شدند.

وی افزود: بهترین باشگاه های جهان اکثریت از رشته های رزمی و حتی رشته های توپی در اروپا با یک سازماندهی منسجم و دقیق هستند منتهی در آسیا به جز ایران نزدیک به ۲۱ سال تجربه برگزاری لیگ را داریم.

پولادگر در ادامه هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را ترویج و تشویق باشگاه ها دانست و اذعان کرد: در مسابقاتی که با نام باشگاه ها برگزار می شود به تشویق باشگاه ها در سرمایه گذاری در رشته های مختلف ورزشی کمک می کند.

این مقام مسوول با بیان اینکه غالبا تیم های ملی کشور با حمایت دولت ساپورت مالی و بودجه های دولتی تشکیل می شود و اما در واقع باید به سمت تشویق باشگاه ها و حمایت از قهرمانان ملی و بازیکن سازی که می تواند به زیربنای ورزش ما کمک کند.

وی در پایان با تبریک قهرمانی تیم ورامین در این رقابت ها عنوان کرد :خوشحالم از اینکه جام در ایران بافی ماند و تبریک به تیم مدافع حرم ساری بابت کسب مقام نایب قهرمانی و امیدوارم از این مسابقات استعداد های خوبی برای آینده تکواندو کشور پدیده آیند.

به گزارش مازند اسپرت؛تیم شهرداری ورامین در فینال مسابقات جام باشگاه های آسیا توانست با غلبه بر تیم شهدای مدافع حرم ساری برای سومین سال متوالی کاپ قهرمانی را بالا سربرده و بر سکوی قهرمانی بایستد.

*******************************

گفتگو و تنظیم : فرزانه حسنی

*******************************