یادداشت : مراسم تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان وزنه برداری یا میتینگ سیاسی؟!

مازند اسپرت : در طلیعه فصل تابستان در سال جاری طی یادداشتی با عنوان “ورزشی ها اسیر تاکتیک چهارسال یکباری ها نشوند” این تذکر را به علاقه مندان به ورزش در جای جای استان دلاورخیز مازندران داده بودم که مبادا در محیط ها و تجمعات ورزشی همچون سنوات قبل دستخوش بازیهای سیاسی کاندیداهای مجلس شورای […]

1414141122مازند اسپرت : در طلیعه فصل تابستان در سال جاری طی یادداشتی با عنوان “ورزشی ها اسیر تاکتیک چهارسال یکباری ها نشوند” این تذکر را به علاقه مندان به ورزش در جای جای استان دلاورخیز مازندران داده بودم که مبادا در محیط ها و تجمعات ورزشی همچون سنوات قبل دستخوش بازیهای سیاسی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی قرار بگیرند. حالا و با گذشت حدود ۵۰ روز از نگارش آن یادداشت دریافته ام که ابتدا باید این تذکر را به مسئولان امر گوشزد می کردم و سپس این هشدار را به علاقه مندان می دادم!

پر واضح است مراسمی که یکشنبه گذشته تحت عنوان “تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان وزنه برداری” در سالن اجتماعات سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد و تصاویری از آن هم در برخی سایت های خبری منتشر شد، آمیخته با سیاست بوده که این اتفاق نامیمون، ورزش دوستان مرکز استان را مشمئز کرده است.

نکته جالب توجه در این مراسم این بود که اکثر افرادی که پیشکسوتان و قهرمانان وزنه برداری را مورد تجلیل قرار داده اند، افراد غیر مسئول و البته کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده اند و در حال حاضر هیچ سمتی ندارند!! گویا تعریف “مسئول” برای متولیان ورزش مرکز استان و هیأت وزنه برداری این شهرستان چیز دیگری است که بر ما پوشیده است!

در کنار اینها، حضور چند چهره دیگر که مسئولیت و جایگاه آنها سنخیتی با ورزش وزنه برداری ندارد خودش علامت سوال بزرگی را در اذهان علاقه مندان به ورزش به وجود آورده است. اساساً حضور رئیس یک هیأت ورزشی غیر مرتبط با رشته وزنه برداری در استان و یا حضور دبیر یک هیأت ورزشی پرطرفدار در مرکز استان که اتفاقاً از کاندیداهای احتمالی انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ساری نیز به شمار می روند در مراسم تجلیل از پیشکسوتان وزنه برداری مرکز مازندران چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

عدم حضور مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و حتی یکی از معاونین وی، عدم حضور فرماندار شهرستان و عدم دعوت از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ورزش دوست ساری که در دو سال اخیر بیش ترین توجه را به ورزش مرکز استان نشان داده اند و البته دعوت از چند کاندیدای انتخابات ۷ اسفند، حاکی از آن است که بانیان برگزاری این مراسم ورزشی (بخوانید سیاسی) اهداف دیگری را در سر داشته اند که پیشکسوتان و قهرمانان رشته وزنه برداری وسیله ای بیش نبوده اند!! ذکر این نکته را ضروری می بینم که اعلام کنم نگارنده با سوال از چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر ساری دریافته که هیچ دعوتی از آنها صورت نگرفته و آقای محمدی کیادهی تنها عضوی از این شورا بود که از طریقی دیگر به این مراسم دعوت شده بود.

با توجه به ماهیت به ظاهر ورزشی مراسم برگزار شده و حضور چهره های غیر مسئول و البته سیاسی در تجلیل ورزشکاران، این نقد و تذکر کاملاً به حسین دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری وارد است که نظارت ببیشتری بر عملکرد هیأت های ورزشی تحت مدیریت خود داشته باشد و با مراقبت های دقیق تر نگذارد ورزش به ابزاری برای تبلیغات سیاسیون تبدیل شود.