انتقاد شدید سه عضو ورزشی شورای شهر ساری از معاونت عمرانی شهرداری

چندی پیش جلسه کارگروه تربیت بدنی شهرداری ساری در سالن جلسات این نهاد برگزار شد. در این جلسه که با حضور سعید نجاریان و محمد حسن محمدی کیادهی اعضای ورزشی شورای اسلامی شهر ساری، معیل معاون فرهنگی و اجتماعی، جعفری مسئول تربیت بدنی شهرداری ساری و تعدادی از مربیان ورزشی این نهاد برگزار شد، در […]

چندی پیش جلسه کارگروه تربیت بدنی شهرداری ساری در سالن جلسات این نهاد برگزار شد. در این جلسه که با حضور سعید نجاریان و محمد حسن محمدی کیادهی اعضای ورزشی شورای اسلامی شهر ساری، معیل معاون فرهنگی و اجتماعی، جعفری مسئول تربیت بدنی شهرداری ساری و تعدادی از مربیان ورزشی این نهاد برگزار شد، در ابتدا گزارشی از عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری در باب مسائل ورزشی ارائه شد و در ادامه تصمیماتی نیز اتخاذ گردید.

از جمله نکات قابل توجه این جلسه، انتقاد شدید دو عضو ورزشی شورای شهر مرکز استان نسبت به عملکرد ضعیف معاون عمرانی شهردار ساری در بحث ساخت و سازهای ورزشی بود که در زیر می خوانید:

هیچ اهتمامی از سوی معاون عمرانی شهرداری ساری برای توسعه سرانه فضاهای ورزشی وجود ندارد!

سعید نجاریان رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر ساری با اشاره به اینکه شهرداری در سه بخش ساخت و ساز و توسعه فضاهای ورزشی، ورزش همگانی جهت ارتقای سلامت جسمانی و روانی شهروندان و کمک به ورزش قهرمانی می تواند منشأ خدمات شایسته ای باشد، گفت: عدم توجه به ساخت و سازهای ورزشی در شهر ساری باعث تأسف اینجانب است.

وی سپس عملکرد عباس رشیدی معاون عمرانی شهرداری ساری را به باد انتقاد گرفت و افزود: بی توجهی های معاون عمرانی شهرداری در بخش ساخت و سازهای ورزشی باعث تأسف و مایه شرمساری است.

نجاریان ادامه داد: کار بنده و همکاران در شورای شهر تصویب بودجه و نظارت بر حُسن اجرای مصوبات است که در طی دو سال اخیر اعتبارات قابل توجهی برای ساخت و سازهای ورزشی در بودجه شهرداری دیده ایم که متأسفانه شاهد هستیم هیچ کدام از پروژه های ورزشی به سرانجام نرسیده است.

وی اذعان داشت: به جرأت می گویم عملکرد شهرداری های سراسر استان مازندران در بخش ساخت و سازهای ورزشی به مراتب بهتر از شهرداری ساری بوده به طوری که در ۳ سال اخیر حتی یک سالن ورزشی هم در ساری احداث نشده است!

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر ساری با تأکید بر اینکه رضایت عمومی از عملکرد شهردار ساری در همه بخش ها وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه عدم رضایت شهروندان از بی توجهی شهرداری به ساخت و سازهای ورزشی کاملاً مشهود بوده و مراجعات زیادی در همین زمینه به شخص بنده شده است.

این مسئول اهمیت افزایش سرانه فضاهای ورزشی در سطح شهر ساری را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: همانطور که مردم ما نیاز به احداث خیابان، پل، مبلمان شهری، پارک و… دارند، نیاز آنها به فضاهای ورزشی نیز بسیار ضروری است که متأسفانه هیچ اهتمامی از سوی معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری در این زمینه وجود ندارد. این مایه خجالت زدگی ماست که بانوان ورزشکار ساروی از داشتن یک سالن اختصاصی محروم هستند.

وی با طرح این سوال که چرا ما نباید بعد از این همه سال یک مجموعه ورزشی به نام شهرداری در شهر ساری داشته باشیم، افزود: متأسفانه شاهد هستیم که سالن های قبلی شهرداری نیز در حال حاضر تعطیل هستند!

وی در بخش پایانی سخنان خود با تمجید از عملکرد معیل معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری خاطرنشان کرد: این معاونت در طی دو سه سال اخیر برنامه های فرهنگی و ورزشی متنوعی را در شهر اجرا نموده که حتی از بعضی دستگاه های متولی فرهنگی شهر و استان نیز مشاهده نشده است.

کارنامه درخشان عبوری نباید با نمره منفی در بحث افزایش سرانه فضاهای ورزشی همراه باشد

محمدحسن محمدی کیادهی عضو چهار دوره شورای شهر ساری نیز در این جلسه از عملکرد معاونت عمرانی شهرداری ساری در بحث توجه به ساخت و سازهای ورزشی به شدت انتقاد کرد.

وی در ابتدا با تشکر از معیل معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری به جهت اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و ورزشی گفت: انصافاً برنامه های ایشان و همکاران شان در معاونت فرهنگی درخور توجه و تحسین است. ما شاهد هستیم که بسیاری از شهرداری های شهرهای بزرگ از برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری الگو برداری می کنند.

محمدی کیادهی با بیان اینکه یکی از وظایف مدیریت شهری، توسعه فضاهای ورزشی می باشد که در قانون هم به صراحت به آن اشاره شده است، افزود: بنده به عنوان کسی که در هر چهار دوره شورای اسلامی شهر ساری عضویت داشته ام عرض می کنم در هیچ دوره ای مانند زمان حاضر به توسعه فضاهای ورزشی در شهر ساری بی توجهی نشده است.

وی ادامه داد: بنده به همراه مرحوم بهروش در دوره های قبلی شورا تلاش های زیادی برای توسعه فضاهای ورزشی در سطح شهر ساری انجام دادیم که نتیجه آن احداث سالن ورزشی شهرداری در جاده فرح آباد، سالن مرحوم بهروش در محله آذربایجانی ها و سالن میرجانی در بلوار کشاورز بوده است اما با تأسف باید اذعان کنم که شهرداری در دو سه سال اخیر هیچ اقدامی در جهت افزایش سرانه فضاهای ورزشی در شهر ساری انجام نداد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری به تمجید از عملکرد شهردار جوان مرکز استان پرداخت و گفت: عبوری در سه سالی که آمده خدمات بسیار چشمگیری در حوزه های مختلف داشته اما متأسفانه در بحث ساخت و سازهای ورزشی کاری در زمان وی انجام نشده است. یقین دارم عبوری به جایگاه های بالاتر مدیریتی نیز دست پیدا خواهد کرد اما نباید کارنامه درخشان شهردار مرکز استان بعد از رفتنش نمره منفی در بحث توسعه سرانه فضاهای ورزشی به همراه داشته باشد.

این مسئول در خاتمه گفت: ضعف در حوزه ساخت و سازهای ورزشی قطعاً به معاونت عمرانی شهرداری برمی گردد که آقای رشیدی باید توجه بیش تری در جهت رفع این نقیصه داشته باشد.

موضع فیض الله نفجم در این رابطه

فیض الله نفجم در این رابطه افزود : بنده هم از بی توجهی در بخش ساخت و سازهای ورزشی بسیار ناراحت هستم و با توجه به بودجه های در نظر گرفته شده در رابطه با بخش ساخت و سازهای ورزشی متاسفانه حتی کلنگ یک مکان ورزشی هم در این سال ها به زمین نخورده است که این موضوع اصلا برای شهر ما خوب نیست.
ما سه عضو شورا با توجه به سوابق و چهره ورزشی که داریم موظف هستیم این موضوع را گوشزد کنیم و البته آقای رشیدی هم مخالف نظر ما نیستند ولی به با توجه به مشغله های زیاد کاری ایشان در این زمینه کمی ضعیف عمل کردند .

پیشنهاد معیل برای بهبود وضعیت توسعه فضاهای ورزشی شهر ساری

ناصر معیل معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری نیز در این جلسه با اشاره به اعتبارات خوبی که از سوی شورای شهر ساری برای معاونت فرهنگی به تصویب رسیده، گفت: نگاه اعضای محترم شورا به مقوله فرهنگ و اینکه بودجه فرهنگی ورزشی سال ۹۴ را با افزایشی صد در صدی نسبت به سال قبل به تصویب رسانده اند، جای قدردانی دارد.

وی گفت: متأسفانه در ۲ سال گذشته عملاً کاری در جهت افزایش سرانه فضاهای ورزشی در سطح شهر صورت نگرفته است و با توجه به اینکه احداث فضاهای ورزشی به نوعی ماهیت فرهنگی دارد، پیشنهاد می کنم ترتیبی اتخاذ شود تا در سال های آینده اعتبارات حوزه عمرانی جهت ساخت و ساز ورزشی در بودجه معاونت فرهنگی گنجانده شود تا این معاونت بتواند خودش رأساً وارد عمل شود.