گزارش روز : بازگشت «خونه‌به‌خونه» و افزایش بخت صعود فوتبال مازندران به لیگ برتر !

مازند اسپرت / میثم محسنی کوتنایی : مدیران تیم فوتبال «خونه‌به‌خونه» در مدت زمانی بسیار اندک پس از اعلام رسمی خداحافظی از ادامه تیمداری در فوتبال ایران، بار دیگر و این بار با خرید امتیاز تیمی از لیگ دسته اول به فوتبال بازگشتند. مدیران تیم فوتبال «خونه‌به‌خونه» در مدت زمانی بسیار اندک پس از اعلام […]

khoonehمازند اسپرت / میثم محسنی کوتنایی : مدیران تیم فوتبال «خونه‌به‌خونه» در مدت زمانی بسیار اندک پس از اعلام رسمی خداحافظی از ادامه تیمداری در فوتبال ایران، بار دیگر و این بار با خرید امتیاز تیمی از لیگ دسته اول به فوتبال بازگشتند.

مدیران تیم فوتبال «خونه‌به‌خونه» در مدت زمانی بسیار اندک پس از اعلام رسمی خداحافظی از ادامه تیمداری در فوتبال ایران، بار دیگر و این بار با خرید امتیاز تیمی از لیگ دسته اول به فوتبال بازگشتند. به نظر می‌رسد عزم مدیران این تیم برای لیگ برتری شدن بسیار جدی است. مدیران تیم «خونه‌به‌خونه» که ماه گذشته به‌صورت رسمی از ادامه فعالیت در فوتبال انصراف داده بودند، درخواست‌های مکرر مردمی را دلیل اصلی تغییر مواضع خود اعلام کرده و تاکید کردند فقط به خاطر هواداران است که حاضر شدند بار دیگر به تیمداری در فوتبال بپردازند. آن‌ها که در سال‌های گذشته نشان داده بودند اعتقادی به مربیان فوتبال مازندران ندارند، خیلی زود با «اکبر میثاقیان» به توافق رسیدند تا هدایت تیم خود را به مربی آشنا به لیگ دسته اول فوتبال کشور بسپارند.

خونه‌به‌خونه در کنار نساجی
مالک باشگاه «خونه‌به‌خونه» بابل رسیدن به لیگ برتر را هدف اصلی این تیم در فصل آینده لیگ دسته اول فوتبال کشور دانست و گفت: در کنار نساجی تلاش خواهیم کرد تا فوتبال این استان را پس از سال‌ها صاحب یک تیم لیگ برتری کنیم. مذاکرات فراوانی برای خرید امتیاز تیمی در لیگ دسته اول فوتبال کشور انجام دادیم و در نهایت با مدیران تیم بهمن شیراز به توافق رسیده و این امتیاز را به مازندران منتقل کردیم.

«قاسم حسن‌زاده» افزود: یکی از اهداف اصلی خونه به خونه، رسیدن به لیگ برتر بود و به همین دلیل به دنبال یک مربی آشنا به زیر و بم این لیگ گشتیم. در نهایت با میثاقیان که پیشینه روشنی در صعود تیم‌ها از لیگ دسته اول به لیگ برتر دارد به توافق رسیدیم.

هیچ بازیکنی از نساجی جذب نمی‌شود
 نکته بسیار مهم در روند آماده‌سازی تیم خونه‌به‌خونه، زمان بسیار اندک آن‌ها برای آماده‌سازی تیم است. نکته‌ای که مدیرعامل این باشگاه به آن واقف بوده و امیدوار است با تلاش بیشتر کادر فنی، این عقب‌ماندگی جبران شود. در عین حال یکی از جذابیت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور در فصل بعد برای مازندرانی‌ها، رقابت ۲ تیم نساجی و خونه‌به‌خونه است. حسن‌زاده معتقد است فوتبال مازندران توان داشتن ۲ تیم در لیگ برتر را نیز دارد و باید از استعدادهای فوتبال این استان نهایت استفاده را برد. اما با همین شرایط نیز تیم خونه‌به‌خونه به احترام باشگاه و هواداران نساجی مازندران، هیچ بازیکنی را از این تیم جذب نخواهد کرد. وی گفت: نساجی مازندران را تیم خود می‌دانیم و سال‌هاست هوادار این تیم هستیم و هر کمکی از دست‌مان برآید از این تیم دریغ نخواهیم کرد.

فرصت کم برای آماده‌سازی
«اکبر میثاقیان» مربی ناشناخته‌ای در فوتبال ایران نیست. حضور او در این تیم نشان می‌دهد، این تیم دارای شرایط مناسبی است که شاید بتواند آن‌ها را در نخستین سال حضور در لیگ دسته اول، لیگ برتری کند. میثاقیان پس از قبول هدایت «خونه‌به‌خونه» بابل ابراز امیدواری کرد به همراه این تیم بتواند فصل موفقی را در لیگ دسته اول پشت سر بگذارد.
وی اظهار کرد: «خونه به خونه»، فقط متعلق به شهر بابل نیست و امیدواریم هواداران فوتبال از دیگر شهرهای مازندران هم برای کمک به این تیم، ما را همراهی کنند. فوتبال مازندران دارای شرایط بسیار مناسب با استعدادهای کم‌نظیر است و اگر هر دو تیم این استان در فصل آینده به لیگ برتر صعود کنند، اتفاق عجیبی رخ نداده است.
میثاقیان متولد سال ۱۳۳۲ در شهر گنبد کاووس است. این شهرستان اگرچه در حال حاضر در زمره شهرهای استان گلستان قرار دارد، اما در سال‌های نه چندان دور، بخشی از استان مازندران به شمار می‌رفت و به همین دلیل غیرواقعی نیست اگر میثاقیان را یک مربی مازندرانی بدانیم. یک مربی حرفه‌ای دارای مدرک A کنفدراسیون فوتبال آسیا که تاکنون ۴ تیم را از لیگ دسته اول به لیگ برتر رسانده است. از جمله این تیم‌ها می‌توان به شموشک نوشهر اشاره کرد که با این حساب باید پذیرفت، میثاقیان آشنایی کاملی با فوتبال مازندران دارد. همین شرایط است که امیدواری‌ها را نسبت به نتیجه حضور وی در فوتبال مازندران افزایش می‌دهد.

لزوم بهره‌مندی از دانش مدیریت
هر چند از عمر تیم خونه‌به‌خونه مدت زمان زیادی نمی‌گذرد. اما انگار آن‌ها راه و رسم حرفه‌ای شدن را به خوبی فرا گرفته‌اند. اما نکته مهم در مورد این تیم، اتخاذ تصمیمات عجولانه از سوی مدیران این باشگاه است. اعلام رسمی خداحافظی و بازگشت دوباره به تیمداری در فاصله کمتر از یک ماه، نمونه اخیر این روش مدیریتی اعمال شده است. خونه‌به‌خونه اگر می‌خواهد جایی در ورزش کشور داشته باشد، به جای هدر دادن سرمایه‌ها و بودجه‌های خود با خریدهای دهان‌پر‌کن و کم اثر، استفاده از دانش مدیریت در ورزش را باید در دستور کار خود قرار دهد.
خونه‌به‌خونه ابتدا با کشتی به جمع تیم‌های ورزشی کشور پیوست. کسب نکردن عنوان قهرمانی پس از ۳ سال از تشکیل تیم، موجب اتخاذ تصمیم عجیب کناره‌گیری از این ورزش و روی آوردن به فوتبال بود. در فوتبال هم خونه‌به‌خونه هزینه‌های بسیار زیادی انجام داد که یک نمونه آن، به خدمت گرفتن «فرشاد پیوس» مربی نامدار فوتبال ایران در لیگ دسته سوم و استخدام «فرهاد کاظمی» در لیگ دسته دوم فوتبال ایران بود. البته تلاش این ۲ مربی در لیگ دسته دوم به نتیجه نرسید و خونه‌به‌خونه نتوانست جواز صعود به لیگ دسته اول را کسب کند. پس از پایان فصل بود که بهانه‌جویی‌های مدیران این تیم آغاز شد و در نهایت این داستان بلند و طاقت‌فرسا با کناره‌گیری رسمی این تیم از تیمداری به پایان رسید. پایانی که البته کمتر از یک ماه به طول انجامید و آن‌ها بار دیگر با خرید امتیاز به تیمداری در فوتبال ادامه دادند.

 خونه‌به‌خونه‌ای‌ها با منابع مالی مناسبی که در اختیار دارند، توانستند مربیان و بازیکنانی با کارنامه حضور در لیگ برتر را برای تیم خود از لیگ دسته سوم و دوم کشور به خدمت بگیرند. شاید این بار هم معادلات به هم بخورد و آن‌ها از دانش و تجربه «اکبر میثاقیان» به درستی در لیگ دسته اول فوتبال کشور استفاده کنند و به لیگ برتر برسند.