رنگرز:آمل میزبان مسابقات بین‌المللی کشتی جام موحد و حبیبی خواهد بود

مدیرکل ورزش وجوانان مازندران از برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام “عبدالله موحد و اماملی حبیبی” به میزبانی آمل خبر داد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،“حسن رنگرز ” روزپنجشنبه درحاشیه جلسه هماهنگی برگزاری این مسابقات که درفرمانداری شهرستان آمل برگزارشد، گفت: این مسابقات در رشته کشتی آزاد و در رده سنی نوجوانان، دهه سوم اردیبهشت ماه امسال در سالن ورزشی پیامبراعظم (ص) برگزار خواهد شد.

وی افزود: با هماهنگی فدراسیون کشتی و هیئت کشتی مازندران، برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نخستین دوره این مسابقات هم کیفی و کمی، از کشور‌های صاحب سبک ومطرح دنیا دعوت نامه ارسال خواهد شد.

رنگرز اضافه کرد، البته مشوق‌هایی نیز برای حضور تعداد بیشتر تیم‌های شرکت کننده نیز برای حضور دراین جام درنظرگرفته خواهد شد تا مسابقاتی در شان ونام “عبدالله موحد و اماملی حبیبی” دو اسطوره تمام نشدنی کشتی مازندران برگزار شود.

مدیرکل ورزش وجوانان مازندران در خصوص علت برگزاری مسابقات بین المللی جام “عبدالله موحد و اماملی حبیبی” به میزبانی شهرستان آمل گفت: با توجه به افتخارات بی‌نظیری که شهرستان آمل در چند سال گذشته درکشتی برای ایران اسلامی کسب کرده و برند شهرالمپیکی کشتی را به خودش اختصاص داده و فراهم بودن شرایط میزبانی درشهرستان آمل، این میزبانی به این شهرستان واگذار شد.

رنگرز تصریح کرد، خوشبختانه هم فرماندار شهرستان آمل و نیز مجموعه تولیدی شرکت هرازآمل برای برگزاری این مسابقات حمایت‌های ویژه‌ای دارند و قطعا این مسابقات درسطح عالی وبین المللی برگزار خواهد شد.

وی ابرازامیدواری کرد، تمام تلاش اداره کل ورزش وجوانان مازندران وهیات کشتی استان، قرارگرفتن نام مسابقات کشتی بین المللی جام “عبدالله موحد و اماملی حبیبی” به صورت هر ساله در تقویم رسمی فدراسیون کشتی ایران وحتی فدراسیون جهانی کشتی فیلا داشته باشیم.

مدیرکل ورزش وجوانان مازندران اضافه کرد، جلسه هماهنگی خوبی با فرماندار، رییس هیات کشتی مازندران وشهرستان آمل واداره ورزش وجوانان آمل درمحل فرمانداری شهرستان برگزار وصورتجلسه والزامات برگزاری این رویداد نیز نوشته وبا توجه به اراده جمعی شهرستان انشاله مقدمات کار نیز به صورت منظم فراهم خواهد شد.

رنگرز ادامه داد، به منظور پاسداشت مقام و جایگاه دو قهرمان بزرگ تاریخ کشتی مازندران، “عبدالله موحد و اماملی حبیبی”، هیئت کشتی مازندران در سال‌های مختلف به دنبال برگزاری جامی به نام این دو قهرمان بوده که یکی از این جام‌ها در دوره ریاست مرحوم محمدرضا یزدانی خرم در قائمشهر برگزار وحتی چندین تیم خارجی نیز در آن حضور پیدا کردند.

لازم به ذکر است نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام ‘ امامعلی حبیبی و عبدالله موحد’ از اسطور‌های کشتی ایران روز‌های ۹ و ۱۰ مردادماه سال ۸۹ با حضور ۷ تیم مطرح خارجی در سالن ورزشی امامعلی حبیبی شهرستان قائمشهر مازندران برگزار شد.
در آن رقابت‌ها تیم ایران قهرمان شد و تیم‌های روسیه و آمریکا به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.