جلال قزل :هواداران نساجی برگ برنده این تیم اند/خونه به خونه بی شک امسال پدیده فوتبال کشور بود

جلال قزل کارشناس و مربی با دانش فوتبال شمال کشور در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت : فوتبال کشور ما رشد چشمگیری داشته و باید در انتظار درخشش فوتبال ما در سطح آسیا و حتی جهان باشیم.حضور مربیان جوانی مانند رحمان رضایی ها نکونام ها، تقی پور ها و سایر مربیانی که در گذشته در زمین فوتبال می درخشیدند و حالا در کسوت مربیگری حضور دارند می تواند به آینده فوتبال کمک کند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،این مربی و کارشناس شمالی، در رده های پایه در تیم های ملی سطوح مختلف حضور داشت و عضو تیم پرستاره شهروند ( آستان قدس) ساری در جام آزادگان کشور بود.خدمت سربازی را در ژاندارمری تهران بود و در تیم ژاندارمری به عنوان کاپیتان در لیگ شرکت کرده بود.در نفت قائمشهر و غنچه ساری هم حضور موفقی داشت و همچنین در ژاندارمری کاپیتان بود و در صنعت ساری روزهای درخشان جام حذفی را به عنوان مربی حضوری موفق داشت.

 

جلال قزل کارشناس و مربی با دانش فوتبال شمال کشور در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت : فوتبال کشور ما رشد بسیار خوبی داشته و باید در انتظار درخشش فوتبال ما در سطح آسیا و حتی جهان باشیم.حضور مربیان جوانی مانند رحمان رضایی ها نکونام ها، تقی پور ها و سایر مربیانی که در گذشته در زمین فوتبال می درخشیدند و حالا در کسوت مربیگری حضور دارند می تواند به آینده فوتبال کمک کند.

وی ادامه داد : جام جهانی و جام ملت ها را در پیش داریم که بدون شک در این مسابقات شاهد درخشش ایران خواهیم بود. تیم های باشگاهی ما هم در آسیا خوش درخشیدند که این نوید روزهای خوشی را برای فوتبال ما دارد.

 

قزل در خصوص فوتبال استان مازندران سخن گفت و بیان داشت: مازندران در این فصل در لیگ دسته یک فوتبال دو تیم خوب داشت که پتانسیل خیلی خوبی داشتند. هر دو تیم با حضور کادر فنی با دانش شان شایسته حضور در لیگ برتر بودند که در این بین نساجی با جواد نکونام به این مهم دست پیدا کرد . مازندران سرشار از استعداد است ولی باید از این استعداد ها درست استفاده کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از صعود نساجی بعد از ۲۴ سال به لیگ برتر گفت: نساجی یک تیم ریشه دار است که اتفاقا در رده های پایه هم فعالیت چشمگیری دارد و با برنامه کار می کند.مردم با نساجی زندگی می کنند. هواداران نساجی برگ برنده این تیم در ثباتش و زنده ماندنش بودند.

این کارشناس ورزشی ادامه داد : لیگ برتری شدن نساجی به پیشرفت فوتبال استان مازندران کمک های بیشتری خواهد کرد. راه پیشرفت فوتبال مازندران باز شده و حالا باید از این فرصت برای نمایش فوتبال ناب مازندران در کشور استفاده کرد.این فرصتی است تا دیگر بازیکنان و ستاره های مازندرانی به خارج از استان عظیمت نکنند و استعداد های خود را در استان و برای تیم شهر و استان شان بروز دهند.

قزل حمایت مسئولین از تیم نساجی را الزامی دانست و افزود : مسئولین ورزشی و سیاسی شهر قائمشهر و استان مازندران باید پای کار بیایند و هر چه سریعتر مشکلات و کمبود های استادیوم و تیم نساجی را برطرف کنند تا این تیم بدون دغدغه وارد مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور شود.

فوتبالیست سابق شمال کشور بر دلایل اصلی فصل موفق نساجی اشاره کرد و بیان داشت :ثبات مدیریتی نساجی در این یکی دو فصل عامل اصلی صعود نساجی به لیگ برتر فوتبال کشور بوده است.شاید یکی از مشکلات اصلی نساجی در فصول قبل که همیشه با این موضوع و مشکل دست و پنجه نرم می کرد و عامل اصلی حاشیه سازی بود، تغییرات زیاد در مدیریت و کادر فنی بود ولی در این یکی دو فصل این مشکل برطرف شد و با مدیریت خوب آقای امیری و هدایت آقای صنیعی فر و حمایت های هواداران تیم بدون حاشیه به سرمنزل مقصود رسید.

وی همچنین در خصوص حضور موفق نماینده بابل در مسابقات امسال کشور اظهار داشت : خونه به خونه بی شک امسال پدیده فوتبال کشور بود. این تیم با درخشش در لیگ یک و همچنین جام حذفی و صعودش به فینال روزهای تاریخی ای را برای فوتبال ایران و مازندران رقم زد.

قزل ادامه داد : این تیم از کادر مدیریتی و فنی قوی ای برخوردار است و اگر موانعی ای برای این باشگاه خوب درست نکنند با برنامه ریزی های خوبی که دارد می تواند فصل آینده به لیگ برتر صعود کند.

وی تاثیرگذاری خونه به خونه بر پیشرفت فوتبال مازندران تاکید کرد و افزود : فوتبال مازندران در این چند سال نیمی از موفقیت ها و پیشرفت هایش را مدیون حضور خونه به خونه است. با حضور خونه به خونه باری دیگر نام مازندران بر سر زبان ها افتاد و حتی به جرات می توان گفت اگر خونه به خونه ای حضور نداشت نساجی هم لیگ برتری نمیشد.

قزل بیان کرد : حضور این تیم بابلی انگیزه های نساجی را برای رقابت بیشتر کرد و نساجی را برای جنگیدن آماده کرد. خونه به خونه در این فصل با کلاس فوتبال بازی کرد و پتانسیل حضور در لیگ برتر را داشت . بی شک خونه به خونه در این فصل با عملکرد فوق العاده اش در کل تیم های ایران جز ۱۰ تیم برتر فوتبال کشور بوده است.

این کارشناس در خصوص وضعیت فوتبال در مرکز استان با بیان اینکه فوتبال مرکز استان نیاز به تیم مدیریتی قوی دارد اظهار داشت: باید یک ساختار و تشکیلاتی باشد و با حضور بازیکنان با استعدادی که در مرکز استان وجود دارد ، مرکز استان هم می تواند خودش را از این وضع نجات دهد و باری دیگر حرفی برای گفتن داشته باشد.شهر ساری تمامی امکانات و زیرساخت های لازم برای حضور در سطح اول فوتبال کشور را دارد ولی نیاز به یک همت والا دارد تا دوباره احیا شود.

قزل همچنین در خصوص اهمیت فوتبال پایه اظهار کرد : رده های پایه جهت حضوری قدرتمند و داشتن پشتوانه در فصول آینده اساس یک باشگاه است.هر چقدر به رده های پایه بیشتر اهمیت بدهیم یقینا ثمره ان را در آینده خواهیم دید.

وی ادامه داد : فعالیت در رده های پایه می تواند آینده فوتبال مازندران را بسازد تا با پشتوانه قوی تری به آینده فوتبال امیدوار تر بود.

 

این کارشناس در پایان افزود :باید برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت برای فوتبال داشته باشیم تا بتوانیم در تمامی امور موفق ظاهر شویم.