مازندران در آستانه یک جنگ تمام عیار با نام ” دربی “

رقابت دو تیم نساجی و خونه به خونه در لیگ دسته اول کشور از حساسیت بالایی برخوردار است بطوری که از نقاط مختلف کشور این بازی پر حاشیه را به تماشا می نشینند.

اختصاصی مازند اسپرت (مازند ورزش)-امیر طهماسبی:چند سالی است که رقابت های لیگ دسته یک کشور، شاهد قدرت نمایی تیم های مازنی می باشد، تیم های خصوصی که هر سال خود را به عنوان یکی از مدعیان صعود معرفی میکنند.

رقابت دو تیم نساجی و خونه به خونه در لیگ دسته اول کشور از حساسیت بالایی برخوردار است بطوری که از نقاط مختلف کشور این بازی پر حاشیه را به تماشا می نشینند.

حاشیه های دیدار این دو تیم در فصل قبل رقابت ها به اوج خود رسید تا در نهایت شاهد یک فاجعه در دیدار رفت دو تیم باشیم. برخی تماشاگر نماها از هر دو تیم باعث ایجاد درگیری و دعوا شدند تا مازندران که مهد فرهنگ فوتبال است در شوک این فاجعه قرار گیرد.

حال با گذشت چند ماه از آن اتفاقات دو تیم تا چند روز دیگر مجدد مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت اما با این تفاوت که رابطه هواداران دو تیم دیگر مثل سابق نیست و هر کدام کینه دیگری را در دل دارند.

در این میان تیم نساجی که خود قربانی فاجعه فصل قبل بود در اقدامی شایسته با ایجاد بنر هایی در اولین دیدار خانگی خود پیش قدم آرام کردن جو شد تا شاید با این کار از میزان نفرت هواداران خود نسبت به تیم رقیب بکاهد، اما این اقدام نیز مورد پسند. هواداران نساجی نبود تا عملا شرایط سخت تر از پیش شود.

در طرف دیگر مسولان قائمشهری نیز با اتخاذ تدابیری امنیتی ، در حال برنامه ریزی جهت مقابله با آشوب احتمالی هستند. تدابیری که نمونه ای از آن را در بازی مقابل گلگهر دیدیم ؛ حضور نیرو های امنیتی به صورت محسوس و نا محسوس در سکو ها!

مسولان تیم خونه به خونه نیز با استفاده از محبوبیت و شهرت کادرفنی و بازیکنان تیم خود سعی در آرام کردن جو دارند تا از این راه تنش های میان هواداران دو تیم را کاهش دهند.

فدراسیون فوتبال که در این روز ها سرگرم برنامه ریزی برای لیگ های مختلف کشور است، تنها از عامل بازدارنده خود یعنی تنبیه و تعلیق استفاده کرده است، آنها به نوعی با بخشیدن هواداران نساجی در بازی مقابل گلگهر به آنها این پیام را دادند که شما به عنوان میزبان وظیفه ای جز هواداری از تیم خود ندارید و در صورت تخلف در بازی های آینده ( دربی مازندران) جریمه ای سنگین در انتظار شما خواهد بود ؛ البته جملاتی از ابن دست سالهاست در فوتبال کشور رواج دارد و تاثیر بسزایی نداشته است.

حال با تمام این ماجرا ها بسیاری از هواداران دو تیم در تدارک جنگی تمام عیار در برابر دیگری هستند و این یعنی اگر به این موضوع رسیدگی نشود فاجعه ای دیگر اینبار در قائمشهر به بار خواهد نشست.