ظلم بر کشتی ساری و حمایت از جویبار در عملکرد اداره کل ورزش و جوانان !

باید اذعان داشت که در همه شهرهای کوچک حتی بخش های مستعد این رشته خانه کشتی وجود دارد اما در شهری همچون ساری که پایتخت استانی افتخارآفرین در ورزش کشورمان و حتی جهان است خلاء یک خانه کشتی مستقل و مجهز پرواضح احساس می شود .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،کارشناس کشتی مرکز استان با ارسال متنی از بی توجهی به کشتی شهر ساری انتقاد کرد. متن ارسالی شعبان وفایی نژاد کارشناس کشتی ساری به شرح ذیل می باشد :

بنده در این گزارش از حمایت همه جانبه اداره کل ورزش و جوانان مازندران طی ۲۰ سال گذشته نسبت به کشتی جویبار نه تنها معترض نیستم بلکه قدردانی هم می کنم اما سخت از ظلمی که بر کشتی ساری از سوی دستگاه ورزش استان شده ، انتقاد دارم .

این تحلیل خبری حاکیست طی ۲۰ سال گذشته اداره کل ورزش و جوانان مازندران اعتباری برای کشتی مرکز استان هزینه نکرده و آجری بر آجر ساخت و سازهای اماکن ورزشی این شهرستان قرار نگرفته است !

این ادعا در حالی مطرح شده که طی همین سالها به حمداله اداره کل ورزش و جوانان دو سالن بزرگ استاندارد با امکانات مدرن و ابزارهای بدنسازی در جویبار احداث کرده که بدون شک باید مدرن ترین خانه کشتی کشورمان را در جویبار بدانیم که البته این اقدام را ارج می نهیم و حق مسلم شهرستان جویبار است که بتواند از این زیرساخت های مناسب ورزشی بهره مند باشد اما ساری چه اقدامی صورت گرفته ؛ خانه کشتی ساری دور از دسترس کشتی گیران ساروی و تنها در اختیار هیأت کشتی مازندران است که برای تمرینات متمرکز تیم های منتخب استانی از آن استفاده می شود و ساروی ها تنها در حد سرایدار در آن ایفای نقش می کنند!

باید اذعان داشت که در همه شهرهای کوچک حتی بخش های مستعد این رشته خانه کشتی وجود دارد اما در شهری همچون ساری که پایتخت استانی افتخارآفرین در ورزش کشورمان و حتی جهان است خلاء یک خانه کشتی مستقل و مجهز پرواضح احساس می شود .

در بحث حضور نماینده ای از ساری در هیأت رئیسه کشتی مازندران نیز ساروی ها فاقد نماینده اند و رئیس هیأت کشتی مرکز استان جایگاهی در هیأت رئیسه کشتی استان ندارد البته شاید دوستان سوأل کنند که اصغر ثمربخش مدیری ساروی در رأس هیأت است که باید در این خصوص پاسخ داده شود ایشان رئیس هماهنگ کننده استان هستند و برابر قانون وکیل مدافع کشتی ساری به شمار نمی روند و این وظیفه قانونی رئیس هیئت هر شهری است که از کشتی شهرش دفاع نماید .

یادآوری می شود در این حوزه اداره کل ورزش و جوانان مازندران و هیأت کشتی استان امتیاز ویژه و مغایر قانون به کشتی جویبار داده اند چرا که سلمان قادری هم رئیس هیئت کشتی جویبار و هم نایب رئیس هیأت کشتی مازندران است و برابر قانون اعضای هیأت رئیسه کشتی یا هر رشته ای حق عضویت در هیئت ورزشی شهر خودشان را ندارند اما در این مورد برای جویبار استثنا شده و قانون کاملاً نادیده گرفته شده است !

قابل ذکر است زمانیکه رئیس اداره ورزش و جوانان یکی از شهرها نسبت به تخلف اداره کل ورزش و جوانان مازندران در این خصوص اعتراض بر حق داشت مدیریت ورزش استان دستور برکناری رئیس مربوطه را صادر تا حاشیه امن در مسیر تخلفات قانونی برای حضور رئیس هیئت کشتی جویبار بر مسند نایب رئیسی هیأت کشتی مازندران ایجاد گردد یا در حوزه سالنی که به نام یکی از کشتی گیران این شهر نامگذاری شده ، زمین وقفی بنابر تأکید فردی که این زمین را وقف نموده باید به نام سید سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) نامگذاری شود و بارها نیز اعتراضاتی در این بحث صورت گرفت اما نتیجه ای در برنداشته است.

برای تصدیق موضوع اشاره می شود مرحوم قاسم سراج رئیس ورزش و جوانان آن ایام پیگیریهای بسیاری داشته اما اداره کل ورزش و جوانان در مسیری دیگر ، در حمایت مطلق از کشتی این شهر حتی حاضر به رعایت امور شرعیه نشد و برای برگزاری میزبانی مسابقات قهرمانی کشتی باشگاههای جهان همه اعتبارات و امکانات درگیر حمایت از کشتی جویبار در میزبانی از این رویداد ورزشی بود .

اما برای ساری به عنوان قطب ممتاز کشتی کشورمان مسئولین مازندران و شهرستان هیچ خدمتی نکرده اند و عدم احیای مناسب کشتی این شهر را باید به بی توجهی مسئولین نیز نسبت داد ؛ این اعتقاد را از آن جهت به رشته تحریر درآورده ایم که در ساری استعدادهای کشتی بسیاری نهفته اند اما مسئولین برنامه ای برای شکوفایی آنها ندارند و متأسفانه همه به دنبال بهره برداری سیاسی و تبلیغاتی از کشتی ساری به نفع خود هستند .