رقابت سخت «بهادر مولایی» با مصدومیت !

با نظر کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری، «بهادر مولایی» وزنه‌بردار سنگین وزن بابلسری تیم ملی به رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند اعزام می‌شود تا پس از یک دوری چند ماهه ناشی از مصدومیت، بار دیگر برای حریفان نامدار خود در این دسته خط و نشان بکشد. بدون تردید، مهم‌ترین رقیب مولایی در این دسته، دیگر […]

01122با نظر کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری، «بهادر مولایی» وزنه‌بردار سنگین وزن بابلسری تیم ملی به رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند اعزام می‌شود تا پس از یک دوری چند ماهه ناشی از مصدومیت، بار دیگر برای حریفان نامدار خود در این دسته خط و نشان بکشد. بدون تردید، مهم‌ترین رقیب مولایی در این دسته، دیگر ورزشکار مازندرانی یعنی «بهداد سلیمی» است. سلیمی اگرچه کارنامه بسیار درخشان‌تری از رقیب کم سن و سال خود دارد، اما مولایی هم وزنه‌برداری نیست که به آسانی بتوان از کنار نام او گذشت.

به گزارش مازند اسپرت ؛ البته مولایی در کنار سلیمی، یک رقیب بسیار دشوار و سخت به نام مصدومیت دارد. این وزنه‌بردار مازندرانی سال گذشته و با دنیایی از انگیزه و آرزو رهسپار رقابت‌های آسیایی اینچئون شد تا در همان مسابقات کیفیت فنی خود را به رخ رقبا و به خصوص «بهداد سلیمی» بکشد.

او در حرت یک‌ضرب دسته مثبت ۱۰۵ کیلوگرم، وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی را بالای سر برد. اما به دلیل گرفتار شدن در بند مصدومیت از ادامه بازی‌های آسیایی و حرکت دوضرب مسابقات وزنه‌برداری انصراف داد تا مصدومیتش بیشتر نشود. پس از پایان این مسابقات، وزنه‌برداران خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان آماده می‌کردند. مولایی که امیدوار بود بتواند با کسب مدال در این مسابقات، خاطره حذف از اینچئون را پاک کند به دلیل برطرف نشدن کامل آسیب دیدگی از حضور در مسابقات جهانی قزاقستان هم انصراف داد و اعلام کرد با رفع کامل مصدومیت خود، برای مسابقات جهانی سال آینده آماده می‌شود.


 گذراندن دوران درمان این وزنه‌بردار مازندرانی هم بدون حاشیه نبود. مولایی که مدتی قبل زانوی خود را به تیغ جراحان در بیمارستان آتیه تهران سپرده بود پس از انجام عمل و کاهش التهابات در حالی که قصد ترخیص از بیمارستان را داشت، به دلیل پرداخت نشدن هزینه‌های بیمارستان توسط فدراسیون پزشکی ورزشی مجوز ترخیصش صادر نشد تا این وزنه‌بردار برای چند ساعت معطل شود. مولایی پس از چند بار تماس با مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی و وزنه‌برداری، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و ساعت‌ها معطلی و پاسخگو نبودن مسئولان ورزش و فدراسیون با ضمانت دکتر رازی، پزشک جراح خود از بیمارستان مرخص شد.

مولایی در رکوردگیری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ با مصدومیتی شدید مواجه شد. اما این پایان او کار نبود و در حالی که از ناحیه زانو، با مصدومیتی شدید روبه‌رو بود، با همین وضعیت راهی بازی‌های آسیایی شد و حتی به روی تخته رقابت‌ها نیز رفت و با حریفانش به رقابت پرداخت. او توان و انگیزه فراوانی برای رقابت با «بهداد سلیمی» دارد و نکته خوشحال کننده برای ورزش مازندران، رقابت این دو برای کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی است. هر یک از این دو ورزشکار اگر موفق به کسب مدال طلا شوند که دور از انتظار هم نخواهد بود، سود آن به ورزش استان بازخواهد گشت.

 دورنمای نگاه مولایی به وزنه‌برداری بسیار فراتر از مسابقات آسیایی تایلند است و او بالارفتن از سکوی قهرمانی در رقابت‌های المپیک و جهانی را مدنظر دارد. آرزویی که وزنه‌برداران مازندرانی در سال‌های گذشته نشان دادند دست پیدا کردن به آن غیرممکن نیست.