تصاویر دیدار اعضای رسانه و ورزش از مرکز ساماندهی کودکان خیابانی به مناسبت هفته بهزیستی/عکاس:احمد قربانی/مقداد بهرامی

اعضای تیم رسانه ورزش مازندران به همراه جمعی از ورزشی های استان به دیدار کودکان خیابانی رفتند. به گزارش مازند اسپرت؛ به مناسبت هفته بهزیستی ، اعضای تیم فوتبال رسانه و ورزش مازندران در ادامه اقدامات فرهنگی خود به همراه جمعی از ورزشی های استان به مرکز ساماندهی کودکان خیابانی رفتند و با این کودکان […]

IMG 0584 Copyاعضای تیم رسانه ورزش مازندران به همراه جمعی از ورزشی های استان به دیدار کودکان خیابانی رفتند.

به گزارش مازند اسپرت؛ به مناسبت هفته بهزیستی ، اعضای تیم فوتبال رسانه و ورزش مازندران در ادامه اقدامات فرهنگی خود به همراه جمعی از ورزشی های استان به مرکز ساماندهی کودکان خیابانی رفتند و با این کودکان دیدار کردند .

در این دیدار مسئول ساماندهی کودکان خیابانی ضمن خوش آمد گویی به اعضای رسانه و ورزش مازندران ، با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه ساماندهی این کودکان ، در خصوص چگونگی ساماندهی کردن و مشکلات این کودکان صحبت کرد و در این خصوص پاسخگوی سوالات حاضرین بود .

در این دیدار ، اعضای رسانه و ورزش مازندران به همراه کودکان حاضر در مرکز ، به بازی فوتبال دستی پرداختند و لحظاتی را در کنار هم شاد بودند و در پایان حاضرین با انداختن عکسی دسته جمعی این دیدار را خاتمه دادند.

گفتنیست ،طبق صحبت هایی که در این دیدار انجام شد ، قرار بر این شد تا با حضور این کودکان دیدار دوستانه و نمادینی در زمین مینی فوتبال مجاور این مرکز با حضور چند چهره مطرح و شاخص برگزار شود .

چکیده ای در خصوص کودکان خیابانی :

کودکان خیابانی به افراد زیر ۱۸ سال ( اعم از دختر و پسر) اطلاق می‌گردد که در شهرها برای ادامه بقاء خود مجبور به کار یا زندگی در خیابان هستند.

«کودک خیابانی» اصطلاحی است که اغلب هم برای توصیف «کودکان کار» و هم کودکان بی خانمانی که در خیابان زندگی می‌کنند و می‌خوابند و اغلب هیچ تماسی با خانواده‌شان ندارند اطلاق می شود.

سازمان بهداشت جهانی و یونیسف در اواسط دهه ۱۹۹۰ تعداد آن‌ها را ۱۰۰ میلیون نفر تخمین زده‌اند. همچنین در جهان حدود ۲۵۰ میلیون کودک کار بین سنین ۵ تا ۱۴ سال وجود دارد. در ایران آمارهای مختلف و ضد و نقیضی در مورد کودکان خیابانی اعلام می‌شود.

افراد مختلف تعداد آن‌ها را از ۲۰ هزارنفر تا ۲ میلیون نفر برآورد کرده‌اند. فقر، ازهم پاشیدگی خانواده، سوء مصرف مواد و الکل توسط والدین، کودک آزاری، نیاز به درآمد کار کودک، طرد کردن کودک، قحطی و بلایای طبیعی، مهاجرت و ….. به عنوان علل خیابانی شدن کودکان مطرح شده است.

در قوانین ایران طبق ماده ۷۹ قانون کار، به کارگماردن افراد کمتر از ۱۵ سال تمام (پسر و دختر)‌ ممنوع است. در حال حاضر اختصاصی‌ترین مصوبه در خصوص کودکان خیابانی «آیین‌نامه سامان‌دهی کودکان خیابانی» است که به شماره ۳۲۳۸۶/۲۲۷۱۷ ه – مورخه ۰۴/۰۵/۱۳۸۴ درهیأت دولت تصویب و جهت اجرا ابلاغ شده است. این آیین‌نامه سازمان بهزیستی کشور را موظف کرده است که با همکاری نهادهای دیگر نسبت به شناسایی، جذب، پذیرش و توانمندسازی کودکان خیابانی در کلیه مراکز استان‌ها جهت حضور کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت کودکان خیابانی در مراکز اقامت در سه سطح اقدام کند.

IMG 0584 Copy

IMG 0601 Copy

IMG 0603 Copy

IMG 0612 Copy

IMG 0614 Copy

IMG 0618 Copy

IMG 0619 Copy

IMG 0623 Copy

IMG 0625 Copy

IMG 0632 Copy

IMG 0633 Copy

IMG 0634 Copy

IMG 0640 Copy

 

 

IMG 0648 Copy

IMG 0716 Copy

IMG 0718 Copy

IMG 0722 Copy

IMG 0723 Copy

 

me 1

me 2

me 4

me 5

me 7

me 8

me 9

me 10

me 11

me 12

me 14

me 15

me 16

me 17

me 23

me 25

me 26

me 27

me 28

me 30

me 31