پیمان اکبری: با لیست کواچ شرکت می‌کنیم

سرمربی تیم والیبال ب ایران پس از برگزاری چند جلسه با مسوولین فدراسیون و سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان به این نتیجه رسید که با لیست مدنظر کواچ به مسابقات آسیایی پا بگذارد.   به گزارش “مازنداسپرت“، نهم مرداد آغاز مسابقات قهرمانی والیبال آسیا خواهد بود و تیم ایران قطعا با ترکیب اصلی در این مسابقات حاضر […]

سرمربی تیم والیبال ب ایران پس از برگزاری چند جلسه با مسوولین فدراسیون و سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان به این نتیجه رسید که با لیست مدنظر کواچ به مسابقات آسیایی پا بگذارد.

 

به گزارش “مازنداسپرت“، نهم مرداد آغاز مسابقات قهرمانی والیبال آسیا خواهد بود و تیم ایران قطعا با ترکیب اصلی در این مسابقات حاضر نخواهد بود. تا چندی پیش شایعاتی مبنی بر اختلاف نظر بین اسلبودان کواچ سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان و پیمان اکبری سرمربی تیم ب وجود داشت اما اکبری با رد این مساله این اختلاف نظرات به ورزش سه گفت.

خیالم راحت است که نتیجه اولویت اول نیست

در جلسه ای که با رئیس و دبیر فدراسیون و سرپرست تیم‌ملی بزرگسالان داشتیم، تصمیم بر آن شد با لیستی که مدنظر کواچ است به مسابقات آسیایی برویم و آنها این قوت قلب را به من دادند که نتیجه اولویت اول ایران در مسابقات آسیایی نیست و ما می‌ خواهیم برای کسب تجربه بازیکنانی را به میدان بفرستیم. البته من هیچ وقت دوست ندارم تیمی را که هدایت می‌ کنم نتیجه خوبی نگیرد و هدف خودم هم این است که بهترین نتیجه را در مسابقات آسیایی کسب کنیم. اما اولویت های دیگری برای شرکت در مسابقات آسیایی داریم. داورزنی و افشاردوست خیال من را راحت کرده اند و ما از حالا وظیفه داریم تجربه لازم را برای بازیکنان جوان ایجاد کنیم.

با لیست کواچ به مسابقات خواهیم رفت

تیم پیکان برای حضور در جام باشگاه های آسیا خود را آماده می‌ کرد و ۵ بازیکن ملی‌پوش داشت که ما نمی‌ توانستیم آنها را با خود داشته باشیم و قرار بر این شد که از سایر بازیکنانی که در تیم های ملی حضور ندارند، برای جام باشگاه های آسیا استفاده کنیم. بعد از مدتی قرار شد همان ترکیب به عنوان تیم ب به قهرمانی آسیا هم برود. اما چند تغییر کوچک باید ایجاد می‌ شد که همان مسائل این شایعات را به وجود آورده بود که اختلاف نظراتی وجود دارد. قطعا ما می‌ خواستیم بهترین نتیجه را کسب کنیم و بازیکنانی را انتخاب کردیم که برای قهرمانی در آسیا توانایی لازم را داشتند اما از آنجایی که فدراسیون والیبال قصد داشت به بازیکنان جوان میدان بدهد و نتیجه برای تیم در اولویت اول قرار نداشت، ما تصمیم گرفتیم از حضور بازیکنان مدنظر خودمان انصراف دهیم و راه را برای بازیکنان کم تجربه بازی کنیم. حالا این تیمی که قرار است به قهرمانی آسیا برود، با توافق همه همان نفرات مدنظر کواچ خواهند بود.

انتخاب عده ای از بازیکنان از دست من خارج است

تیم ما یک ترکیب مشخصی داشت و بعد از آن قرار شد عده ای بازیکن جوان هم به آن تزریق شوند که مدنظر فدراسیون و کادرفنی تیم‌ملی بزرگسالان بودند. اما در این بین بازیکنانی هستند که نه در تیم ما جا دارند و نه در تیم‌ملی که شاید می‌ توانستند به موفقیت های والیبال ایران کمک کنند اما انتخاب عده ای از بازیکنان از دست من خارج است و کادرفنی بزرگسالان در مورد آنها تصمیم می‌ گیرد. فکر می‌ کنم آنها بازیکنانی هستند که در تمرینات تیم ب حاضر نشدند و طبیعتا کادرفنی تیم‌ملی بزرگسالان برای این مسابقات آنها را مدنظر ندارد. در این مورد باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت چرا که او هم سیاست های خاص خودش را دارد.

با کواچ اختلاف نظری ندارم

صحبت هایی به وجود آمده بود که اکبری و کواچ اختلاف نظر دارند اما هیچ وقت اینطور نبوده و برخلاف گفته ها من رابطه خوب و صمیمانه ای با کواچ دارم. در مورد ترکیب تیم‌ملی هم بالاخره هر مربی ای نظر خاص خودش را دارد و ما فقط در چند جلسه در مورد ترکیب با هم تبادل نظر کرده ایم و هیچ اختلاف یا مشکلی وجود نداشته است. به همین دلیل در پایان من هم تصمیم گرفتم از بازیکنان باشگاهی که باید با من در قهرمانی آسیا می‌ آمدند، صرف نظر کنم و بازیکنانی را به تیم بیاورم که مدنظر کواچ بوده اند و برای هدف پشتوانه سازی والیبال ملی به میدان خواهند رفت.

 

منبع:ؤرزش۳