پرویز خاکی : مهندسی انتخابات از دید مردم جایگاهی ندارد/ اعضای مجمع ترس و دلهره نداشته باشند و درست انتخاب کنند/ مربیان مازندرانی دیده نشده اند !

پرویز خاکی مدرس رسمی AFC در گفتگوی ویژه گروه پویش تغییر گفت : مازندران یکی از استان های غنی فوتبال کشور است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بعد از اینکه خانواده بزرگ فوتبال مازندران برای تغییر اساسی در بدنه هیأت فوتبال دست به ایجاد پویش تغییر زدند، هر شب یکی از کاندیدا در حضور بزرگان فوتبال مازندران و همچنین در حضور اعضای مجمع به سوالات و خواسته‌های فوتبالی‌ها پاسخ می‌دهند و همچنین اهداف و برنامه‌های خودشان را ارائه می‌دهند.

اما در جدیدترین اقدام مدیران این گروه؛ بزرگان و مدیران اسبق استان هم در این پویش شرکت کردند و در خصوص این انتخابات سخن گفتند. پرویز خاکی مدرس رسمی AFC شب گذشته میهمان پویش تغییر بود .

پرویز خاکی در گپ و گفت گروه پویش تغییر در خصوص انتخابات فوتبال مازندران اظهار داشت: خیلی خوشحال هستم بدلیل اینکه بعد از سه دهه جناب آقای مهندس بهروان این تشخیص را دادند که در انتخابات شرکت نکنند و میدان را برای جوان تر ها و بخصوص افرادی که دارای طرح و برنامه هستند خالی کردند.

خاکی افزود : تمامی این کاندیدا باید حتما دارای طرح و برنامه باشند  و تغییراتی را که قرار است در هیات استان اعمال کنند، بازگو کنند. نیاز است که این ۱۸ نفر ابتدا باید تشخیص مشکل کنند.یعنی مشکلات هیات فوتبال را شناسایی کنند چون تا زمانی که ما مشکلات را شناسایی نکنیم در صدد رفع آن نمی توانیم بر بیاییم.

این مدرس رسمی AFC در خصوص جایگاه فوتبال مازندران سخن گفت و اظهار داشت: ما اگر تعداد بازیکنانی که در سطح لیگ های برتر، دسته یک و دو و دسته سوم در کشور توپ  میزنند خودش یک جدول ۱۸ تیمی را تشکیل بدهد. بنابراین استان خوب مازندران استعدادهای ورشی فراوانی دارد. بخصوص در رشته فوتبال که الان در سطح اول فوتبال مملکت نفراتی دارد که توپ میزنند.

وی افزود : نقش بسیار اساسی ای را هیات های شهرستانی می توانند در انتخاب صحیح داشته باشند. اگر قرار بر این باشد که نون غرض بدهیم و آن نفر هم بخواهد جبران کند، قطعا یک جایگاه غیر دموکراتیک ایجاد خواهد شد. اگر قرار است رئیس فوتبال مازندران نفراتی را در شهرستان ها انتخاب کند و همین نفرات بیایند در رای گیری شرکت کنند. در این صورت به غیر از شخص محترم و مهره ای که توسط هیات حمایت شود غیر از این چاره ای در انتخاب ندارند.

خاکی در خصوص بحث مهندسی انتخابات صحبت کرد و ادامه داد : در هر صورتی در هر انتخابی مهندسی انتخاب از دید مردم جایگاهی ندارد بنابراین مهمترین فاکتور از نظر من انتخاب اصلح و شایسته فرد و افرادی است که طرح و برنامه دارند.

وی افزود : رئیس هیات فوتبال باید مازندران را به چشم یک شهرستان ببیند.یک شهرستانی که باید شامل همه شهرها از گلوگاه تا رامسر باشد و همه شهرها را در بر بگیرد نه اینکه مختص مرکز، غرب یا شرق استان باشد.

خاکی در خصوص حضورش در انتخابات دوره قبل گفت : کاندیدایی که برای اولین بار حضور دارند حتما با دست پر و با برنامه در مجمع حاضر شوند. ۴ سال قبل تیمی ریاست فدراسیون فوتبال را داشت که متاسفانه شرایط طوری بود که من و امثال من رای نیاوریم و کنار زده بشویم.

وی ادامه داد: مهمترین و تاثیرگذار ترین تصمیم را اعضای محترمی که بعنوان نماینده هیات ها و دیگر نماینده ها انجام خواهند داد و نباید هیچ ترس و دلهره ای داشته باشند.

این مدرس در خصوص تعلل هیات در برگزاری انتخابات اظهار داشت : این گمانه زنی ها را کنار بگذاریم.اگر افرادی هستند که در خصوص تاخیر افتادن انتخابات ذی نفع هستند بنابراین باید جلوی آنها را گرفت. تعلل بی دلیل یک چیز غیر اصولی است و نمی تواند انتخابات انجام نشود. از مدیرکل ورزش و جوانان خواهش دارم در این خصوص ورود کنند و اجازه بدهید که استان مازندران همانند یک شهرستان بزرگ دیده شود.

خاکی در پایان بیان کرد : من ۲۵ سال سابقه تدریس در فوتبال این مرز و بوم دارم و طبق روال هر مدرسی که ۱۰ کلاس C تدریس کند، باید برود B تدریس کند و اگر ۵ کلاس B تدریس کند باید A تدریس بکند. این بحث ندیدن حق و حقوق مدرسین در جامعه فوتبالی ما در همه استان ها هم هست. مدرسین باید دیده بشوند و بسیار پر رنگ هم دیده بشوند.  خیلی از مدرسین فوتبال چرا نباید دیده بشوند. چرا مربیان مازندران نباید در سطح کشور دیده بشوند. مگر نادر دست نشان مازندرانی نیست!؟ مگه یحیی گلمحمدی مازندرانی نیست!؟ چرا شرایطی بوجود نیاوردند که مربیان مازندرانی در تیم ها مربیگری کنند !؟ چرا تیم هایی که در سطح استان هستند باید مربیان غیر بومی استفاده کنند و از مربیان بومی استفاده نمی گردد !؟ چرا حق رشد مربیان مازندرانی گرفته نمی شود!؟

وی گفت : من دلم به حال فوتبال می سوزد. دلسوز تر از من هم در فوتبال هستند که در کنار گود هستند و دیده نمی شوند.

 

گفتنیست؛ فوتبالی ها با راه انداختن این کمپین یکصدا خواستار تغییر اساسی در هیات فوتبال مازندران هستند و خواستار شخصی هستند که بتوانند در بدنه هیات فوتبال تغییرات اساسی شکل دهد.