از متن تا حاشیه باشگاه «نوا آمل»

کشمکش‌ها الکی و حاشیه‌های خودساخته و نابودی یک رویا

تیم فوتسال نوای آمل که سال گذشته قهرمان لیگ برتر فوتسال زنان ایران شده بود، اخیرا با حواشی زیادی مواجه شده و دودستگی در این تیم چالش سختی را برای مالکین این باشگاه ایجاد کرد.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛ تیم فوتسال نوای آمل که در طول این سال ها به تیمی قدرتمند تبدیل شد  و حتی فصل گذشته موفق شد قهرمان لیگ برتر فوتسال زنان ایران شود، این روزها درگیر حواشی زیادی است.

تا همین هفته گذشته بود که زمزمه های عدم حضور این تیم در سوپرلیگ فوتسال ایران به گوش می‌رسید و نگرانی‌ها هم برای بانوان مازنی زیاد شد.

اما خبر رسید که مشکل اسپانسری این باشگاه برطرف شد و نوا مشکلی برای حضور در سوپر لیگ فوتسال ایران و رقابت با بزرگان فوتسال کشور را ندارد.

اما شب گذشته حواشی ای جدیدی پیرامون این باشگاه به گوش رسید.دودستگی ای که در تیم ایجاد شد کمی تیم را به حاشیه برد تا در آستانه هفته نخست سوپر لیگ این دختران مازنی اسیر حاشیه شوند.

عده ای از بازیکنان نوا در جهت حمایت از سرپرست و مدیریت قبلی باشگاه حاضر به ثبت قرارداد نشدند تا تیم با حاشیه و چالشی تازه مواجه شود. از قرار معلوم مالک باشگاه قصد تغییراتی تازه در تیم داشت و عذر سرپرست فصل گذشته و همچنین یکی از مدیران این باشگاه که اتفاقا همسر سرپرست نیز بود را خواست.

همین موضوع سبب شد تا برخی از بازیکنان که علاقمند و وابسته به سرپرست فصل گذشته بودند از بستن قرارداد جا بمانند. این موضوع با واکنش بازیکنان هم همراه شد و در فضای مجازی به حمایت از سرپرست فصل گذشته پرداختند.

آنها معتقد بودند که در حق سرپرست و مدیر فصل گذشته این و این چند بازیکن کم لطفی شده و مالک باشگاه نباید اینگونه عذر آنها را میخواست. در صحبت‌های این ورزشکاران اینگونه عنوان شده که شرط سرمربی تیم برای ادامه حضور در این تیم، حذف سرپرست و همسرش از تیم بوده!

اما آنطرف ماجرا کادر فنی و برخی از بازیکنان به حمایت از تصمیمات مالک باشگاه پرداختند و موضوعات مطرح شده را نادرست خواندند.

سرمربی قویا این موضوع را تکذیب کرد و گفت که ما از همه بازیکنان خواستیم که برای ثبت قرارداد تشریف بیاورند ولی این بازیکنان برای ثبت قرار حاضر نشدند.

اما کیمیا رحیمی نیا ملی پوش تیم ملی و بازیکنان نوا آمل در خصوص حواشی ایجاد شده اظهار داشت: من به عنوان کاپیتان و بازیکنی که دوساله در این تیم حضور دارم و تمام تلاش مان را کردیم که تیم را به بالاترین سطح فوتسال کشور برسانیم‌.

کیمیا ادامه داد: باید بگم، بازیکنان بومی فصل گذشته به غیر از کاپیتان که به دلایل شخصی از ورزش حرفه ای خداحافظی کرد، همگی حضور دارند و همراه تیم هستند و بازیکنان غیر بومی که دو فصله همراهمون هستند را هم در اختیار داریم و چند بازیکن جدید رو جذب کردیم.

رحیمی نیا افزود:  بازیکنانی که با باشگاه و مدیریت به توافق نرسیدند، بر سر یه سری مسائلی که در حیطه مدیریت هست و بازیکن حق دخالت در آن را نداره و موظف به انجام وظیفه خود که بازی کردن و در اختیار باشگاه بودن هست، به مشکل برخوردند که به نظر شخص بنده میتوانست این تصمیم حرفه ای تر گرفته شده و بازیکنان نگاهی حرفه ای تر داشته باشند.

وی بیان داشت: ولی الان من و بازیکنان تیم، با در نظر داشتن سطح بازی ها و تیم های حاظر، تمام تلاشمونو میکنیم که در کنار اینکه بازیکنان جوانمان کسب تجربه کنند، در اولین حضور خود در سوپرلیگ، بتوانیم عملکرد خوب و در خور شخصیت تیم همیشه شگفتی ساز نوا داشته باشیم.

ملی پوش مازندرانی تیم ملی اظهار داشت: این درخواست را دارم که همه با همدلی و همراهی این تیم، بتوانند برای کسب نتایج بهتر کمک کنند و تیم را به حاشیه نبرند و جو را متشنج نکنند، که این اخبار و حاشیه ها هیچ سودی جز دور شدن ما از هدف اصلی نیست.

رحیمی نیا تاکید کرد: ما همیشه قدردان زحمات عزیزانی همچون سرپرست و بازیکنان کی طی فصل های قبل همکاری کردند،هستیم.

شیوا تاج بازیکن تبریزی و غیر بومی نوای آمل نیز در خصوص حواشی ایجاد شده صحبت کرد و اظهارداشت: هیچ حاشیه ای این تیم ندارد و حاشیه ای که بوجود آمده توسط همین بازیکنایی که کنار گذاشته شدن و فقط امسال به تیم اضافه شده بودند بود است که قراردادی هم نبسته بودند و فقط به مدت ۱۰روز درتمرینات شرکت شده بودند.

وی بیان داشت: دلیل عدم همکاری این بازیکنان با تیم این بود که متعهد نشدند به قوانین مصوب ازسمت مالک شرکت صنایع نوای آمل و اگه بد عهدی بود از سمت سوی این بازیکنانی بود که تادقیقه ۹۰ قول همکاری داده بودند اما  پا پس کشیدند!

تاج گفت: من با امسال سه فصل است که در این تیم همکاری میکنم. بنظرمن دلیل غیرحرفه ای و تصمیم غیرحرفه ای ازسوی این بازیکنان بود. چون یک بازیکن وظیفه اش بازی کردن است و نمی‌تواند در امور مدیریتی دخالتی داشته باشه که درغیر اینصورت حاشیه هایی ایجاد میشه که تیم را ازهدف اصلی دور میکنند.

این بازیکن ادامه داد: شاکله اصلی تیم حفظ شده و با تمام بازیکنان بومی وغیر بومی پارسال حفظ شده به جز کاپیتان تیم که به دلایل شخصی از دنیای فوتسال خداحافظی کرد.

شیوا تاج در خصوص شرایط سخت سوپر لیگ سخن گفت و افزود: تیم نوا در دو فصل قبل هم باتیم های بزرگ زیادی بازی داشته و توانسته باهمدلی و دانش فنی سرمربی وهمت بازیکنان نتایج درخشانی برای مازندران کسب کند و بعد از این هم دنبال همین هدف است و نگاه واقع بینانه به دنبال کسب تجربه توسط بازیکنان جوان حضور شایسته ونماینده شایسته برای استان خوب مازندران باشیم ماتمام تلاش وتوانمان را به کار میگیریم و دنبال حاشیه نیستیم.

وی خواستار حمایت همه جانبه شد و افزود: از مسئولین مازندران انتظار بیشتری میرود که از این تیم که برای اولین بار وارد بالاترین سطح فوتسال ایران شده حمایت بیشتری شود.

تاج ادامه داد: و در آخر از کسانی که در دو فصل قبلی کنارمون بودن، از بازیکن و سرپرست سابق تیم که امسال با مدیر عامل تیم به توافق نرسیدند و در کنار تیم نیستند آرزوی موفقیت میکنیم و از آنها تشکر میکنیم.

این بازیکن در خصوص دودستگی در تیم گفت و بیان داشت: اگر به هردلیلی تصمیم مارا که خواستیم برای تیمی که تا به اینجا با سختی های زیادی از لیگ یک به سوپرلیگ برسانیم باشیم، مورد قضاوت قراردادند بگم که این یک تصمیم حرفه ای در دنیای حرفه ای ورزش هست و حرف‌های دیگر فقط جو تیم را متشنج میکند.

تاج ضمن گلایه از استوری ها و تهدید ها، بیان داشت: ما واقعا شرافتمان را نفروخته‌ایم. برای ما خیلی توهین ها شده از سمت همین آدم‌ها ولی ما باز احترام نگه داشتیم و میداریم چون نون نمک خوردیم قرار نیست تصمیمی که فکر میکنن ازنظر اونا درسته به خودشون اجازه توهین بدهند!

اما سهیلا رودسری یکی از بازیکنانی که از ثبت قرارداد سرباز زد، در خصوص این حواشی اظهار داشت: بنظر بنده ظرفیت معقوله‌ی مهمی است که هرکسی نمیتواند داشته باشد. تیمی که هنوز فرق لیگ برتر و سوپر لیگ و تفاوت آنها را نمیداند بهتر بود که در همین رده‌ی برتر باقی بماند و تنها دلیل حاشیه این تیم هم چند نفر مشخص بودند که بخاطر خصومت‌های شخصی خودشان یک تیم و یک استان و از  همه مهمتر بازیکنان را به سخره گرفتند.

وی در خصوص تیمداری یا عدم تیمداری نوا گفت : نوا قطعا تیم داری میکند. یعنی از اول هم برنامه تیم داری بوده با اینکه درطول یک هفته ۵ بار به ما اعلام شد که تیم نمیدهند، ولی همه چیز برنامه ریزی شده و باسیاست پیش رفت و خداروشکر بدون حضور بازیکنان بومی که ۱۷روز علافشون کردند تیم دادند!

رودسری بیان داشت: یکسری بازیکنان که از فصل پیش بودن کنار گذاشته شدند به هر دلیلی که ما نمیتونیم پیگیرش باشیم ولی چیزی که ما شاهدش بودیم در روز آخر خواستند که بدون حضور مدیر تیم و سرپرست وارد جلسه با باشگاه و قرارداد بستن بشیم که عده ای از ما نپذیرفتیم.

وی افزود: من به عنوان یک بازیکن غیربومی و کسی که سال ها تو لیگ برتر و سوپرلیگ این کشور تجربه دارم هیچ کجای این فوتسال در هیچ شهری این وضعیت را تجربه نکرده بودم. به جرات میگم و به وضوح که مجموعه مدیریت و نمایندگانشان هیچ مسئولیت پذیری درقبال ما نداشتند و هیچ کاری برای ما انجام ندادند. ما ۱۷ روز اسیر بودیم در آمل و با بی احترامی ما را از هتلی که اسکان داشتیم بیرون کردند. عکس های آن هم موجوده و این قضیه مخصوصا دربخش بانوان اصلا پذیرفتنی نیست. کما اینکه تمام تلاششان را کردند که با کم کردن میزان قراردادها مارا درعمل انجام شده بگذارند، چون فرصتی برای بستن قراردادبا تیم های دیگر را نداشتیم.

رودسری ادامه داد: تیم داشتن کار بسیار راحتی است، کما اینکه هرکسی با هر پتانسیلی سعی میکنه تیم داری کنه اما نگه داشتن و مدیریت تیم مهمه.ایشان هم با کسایی که وفادار بهشون بودن و توانستند ذلت قرارداد بستن با همچین آدمی را بپذیرند قطعا شرکت میکنه و در این عرصه بزرگ تازه متوجه میشه ک پا تو چه میدونی گذاشته!

این بازیکن ضمن انتقاد از تصمیمات گرفته شده، بیان داشت: کل استان مازندران با برخورد آقایان زیر سوال رفت و هیچ حمایتی از چندتا دختری که به درخواست خودشون اومده بودند انجام نگرفت. حرف من اینه که ما به دنیا اومدیم تا زندگی کنیم و قیمتی شویم نه به هر قیمتی زندگی کنیم.پس باشرف باشیم تمام!

اما رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل و مدیران این باشگاه در نشست خبری ای که برگزار کردند، در خصوص این تیم صحبت هایی داشتند.

هاشم جمشیدپناه، رئیس اداره ورزش و جوانان آمل در نشست خبری باشگاه صنایع آشامیدنی نوا با اصحاب رسانه که در خصوص حضور تیم فوتسال نوا در سوپر لیگ فوتسال بانوان کشور در شرکت فولادین ذوب برگزار شد، گفت: شرکت فذا همیشه سعی می کند در حوزه فرهنگی و ورزشی اثر گذار باشد و حضور تیم فوتسال نوا نشان توجه این شرکت به ورزش بانوان دارد که باید تشکر کرد.

وی با بیان اینکه ۴ تیم از آمل در لیگ برتر حضور دارند، خاطرنشان کرد: سه تیم نیز در لیگ دسته یک حضور دارند و تیم فوتسال بانوان نوا که در سوپرلیگ حضور دارد.

مجتبی روشن، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی نوا با اشاره به افتخار افرینی این تیم درقهرمانی لیگ برتر گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی فولادین ذوب آمل که زیر مجموعه هولدینگ بزرگ فذا است، توانست افتخارات بزرگی در حوزه ورزشی برای استان مازندران و آمل کسب کند، کسب عنوان قهرمانی در کشتی فرنگی، نائب قهرمانی در کشتی آزاد و نائب قهرمانی در حوزه وزنه برداری از افتخاراتی بود که توانسیتم با کمک و حمایت های مسئولین کسب کنیم.

وی با بیان اینکه وزش بانوان مغفول مانده است، عنوان کرد: استاندار مازندران سال گذشته در بازدیدی که از شرکت فولادین ذوب داشتند، فوتسال بانوان را مورد تاکید قرار دادند؛ چرا که در حوزه بانوان متاسفانه از فقر فراوانی بهره مند هستیم و این توصیه نشان دهند ذکاوت استاندار بوده است.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی نوا ادامه داد: برای اولین بار در استان مازندران تیم فوتسال بانوان نوا توانست مقام قهرمانی در لیگ برتر را کسب کند که این افتخار بزرگی برای استان و شهرستان آمل بوده است.

وی از ایجاد آکادمی تخصصی ورزشی خبر داد و اظهار کرد: به دنبال ایجاد یک آکادمی تخصصی و حرفه ای ورزشی خصوصا در حوزه فوتسال، کشتی، والیبال، وزنه برداری، فوتبال و بسکتبال هستیم.

روشن از قول مساعد استاندار مازندران برای دادن زمین این آکادمی اشاره کرد و افزود: استان مازندران در این حوزه مغفول مانده شده و هیچ سرمایه گذاری ورود پیدا نکرده است، با هیات مدیره فولادین ذوب آمل مذاکر کردیم و مدیریت شرکت جناب ادشیر مکلف کردند که همیشه در حوزه مسئولیت های اجتماعی نقش پررنگی داشته باشیم و بخصوص در حوزه بانوان حضور مستمر و نقش افرینی کنیم.

 

وی با تاکید اینکه هدف ما قهرمانی است، خاطرنشان کرد: بعد از قهرمانی در لیگ برتر برای سوپرلیگ برنامه ریزی کردیم و انتظار ما این است که نتیجه خوبی بگیریم.

بابک بهمنی، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولادین ذوب آمل در ادامه گفت: تیم صنایع اشامیدنی نوا در لیگ برتر فوتسال بانوان مقتدرانه قهرمان شدند و امسال نیز با حمایت مجموعه فولادین ذوب در سوپر لیگ ثبت قرارداد و نقل و انتقالات انجام شد با سرمربی و ۱۱ فوتسالیست های فصل گذشته توانستیم قرداد انجام دهیم.

وی تیم را در وضعیت خوبی خواند و اظهار کرد: چندین هفته است زیر نظر مربی تمرینات خود را ادامه می دادند و با تاکید مدیرکل و استاندار توانستیم با مدیران ارشد مجموعه راهزنی انجام دهیم و خبر خوب برای حضور در سوپرلیگ را به همشهریان و هم استانی های عزیز دهیم.

به گزارش مازنداسپرت؛ تیم نوا که هیچ تمرینی نداشته و با حواشی زیادی هم این چند وقت دست و پنجه نرم کرده، این هفته باید در هفته نخست لیگ برتر فوتسال زنان ایران به مصاف ستاره های فوتبال ایران در شاهین نوین نطنز برود.

رقابت با بهترین ستاره های فوتسال زنان ایران با این وضعیت، و با این همه حواشی خیلی سخت خواهد بود. البته استان مازندران عادت دارد دستی دستی و با خودزنی خودش را به حاشیه ببرد. از تیمی که فصل گذشته با اقتدار قهرمان شده و در این سال ها دوبار روی سکو رفته، انتظار چنین حواشی ای را نداشتیم و امیدواریم هرچه زودتر اختلافات سرمربی باتجربه، کاربلد اما کمی عجول و عصبانی با کادر مدیریتی و سایر عوامل باشگاه برطرف شود این تیم که خیلی به آن امیدوار بودیم با قدرت در سوپر لیگ فوتسال زنان ایران شرکت کند و مثل فصل های گذشته بدرخشد.

کاش دودستگی‌ها را کنار بگذاریم و برای حفظ آبروی استان دوباره یک تیم همدل و متحد شویم برای قهرمانی بجنگیم.