در انتظار یک رویا

شمارش معکوس ورود بانوان به ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر!

اقدامات زیرساختی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور بانوان هوادار نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر از سوی این باشگاه انجام شده و حالا بانوان دوستدار نساجی فقط منتظر صدور مجوز نهایی شورای تامین استان برای ورود به استادیوم پیرِ نونوار شده شهرشان هستند تا برای نخستین بار، همصدا با مردان شهر خسته سرود هواداری نساجی را بخوانند.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛ورزشگاه زنده‌یاد سیروس قایقران بندر انزلی ۱۶ مهر به جمع ورزشگاه‌هایی اضافه شد که از بانوان فوتبال‌دوست میزبانی کرد و بخشی از سکوهایش به بانوان اختصاص یافت. بانوان هوادار قوهای سپید برای نخستین بار توانستند تیم محبوب شهرشان را در شهرآورد فوتبال شمال ایران، یعنی تقابل ملوان با نساجی مازندران تشویق کنند. حالا خبرها حاکی از آن است که نوبت به ورزشگاه قدیمی شهر خسته و بانوان دوستدار نساجی رسیده و اگر مجوز نهایی برای حضور بانوان در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر صادر شود، آن‌ها نیز می‌توانند روی سکوها برای تشویق تیم ریشه‌دار شمال ایران با مردان شهرشان همصدا شوند.

موج و جریان هواداری در قائمشهر مانند شهرهایی همچون بندر انزلی، آبادان و تبریز یک فضای کاملا اجتماعی و خانوادگی دارد. طی چند سال اخیر هر بار که نساجی نتیجه‌ای درخشان گرفت و موفقیتی کسب کرد، تمام خیابان‌های شهر محل حضور خانواده‌هایی بود که همراه با هم پیروزی تیم شهرشان را جشن می‌گرفتند. جریان فوتبالی جاری در قائمشهر سال‌هاست که یک فرآیند اجتماعی بدونِ انحصار مردانه است و فقط داخل از محیط ورزشگاه بود که نمی‌شد ردی از هواداری بانوان نساجی‌چی دید.

البته در مواردی نیز بانوان برای تماشای جلسات تمرین نساجی روی سکوهای ورزشگاه شهید وطنی حضور یافتند. تصویر حضور بانوان روی ساختمان‌های اطراف ورزشگاه شهید وطنی برای تماشای مسابقات تیم محبوب‌شان نیز بارها در رسانه‌ها و فضای مجازی پخش شد و مورد توجه قرار گرفت.

تنها حضور رسمی بانوان هوادار نساجی در ورزشگاه برای تشویق تیم شهرشان نیز به دیدار نساجی و الهلال در ورزشگاه آزادی برمی‌گردد. اما ورود بانوان به ورزشگاه شهید وطنی برای تشویق نساجی در یک مسابقه رسمی هنوز رقم نخورده و صدور مجوز نهایی را انتظار می‌کشد.

ورزشگاه وطنی آماده ورود بانوان

مدیرعامل باشگاه نساجی اعلام کرده باشگاه همه تمهیدات لازم برای ورود بانوان به ورزشگاه شهید وطنی را فراهم کرده و همه چیز مهیای حضور بانوان برای تشویق نساجی در مسابقه پیش روی این تیم است که سه‌شنبه این هفته -۲۵ مهر- در قائمشهر برگزار می‌شود.

صادق درودگر با بیان این‌که باشگاه نساجی آمادگی کامل برای حضور بانوان در ورزشگاه وطنی را دارد، به نامه فوری سازمان لیگ در خصوص شرایط حضور بانوان در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر اشاره می‌کند و می‌گوید: همه اقدامات لازم و پروتکل‌ها برای پذیرا شدن بانوان گرامی در سکوهای ورزشگاه توسط باشگاه نساجی انجام شده است و مشتاق حضور گرم‌شان هستیم.

به گفته او ضلع غربی ورزشگاه شهید وطنی با مسیری ویژه و ورودی اختصاصی برای بانوان در نظر گرفته شده و امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای رفاه حال‌شان طی ساعاتی که در ورزشگاه حضور دارند نیز مهیا شده است.

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران می‌افزاید: از نظر ما امکان پذیرایی از بانوان از نخستین هفته و پیش‌تر از دیگر شهرها در قائمشهر وجود داشت. از مسئولان استان و شهرستان خواستار نهایت مساعدت و همکاری برای نخستین حضور بانوان در ورزشگاه شهید وطنی هستیم. هواداران نساجی همواره زبانزد بوده و الگوی اخلاقی و فرهنگی بسیاری از تیم‌ها هستند.

درودگر اظهار می‌کند: حق مسلم مادران، خواهران و دختران ما این است که مانند هواداران سایر باشگاه‌های لیگ برتر کشور از مواهب فوتبال و شور و نشاط خاص اجتماعی که این ورزش پرطرفدار در جامعه می‌آفریند بهره‌مند شوند. بانوان هوادار نساجی با حضورشان در ورزشگاه آزادی در بازی مقابل الهلال نشان دادند که از چه نظم، برنامه و سازماندهی مرتبی برخوردارند و حمایت و شور و شوق آن‌ها برای تشویق تیم محبوب‌شان مثال‌زدنی بود.

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران می‌گوید: موضوع حضور بانوان هوادار نساجی در ورزشگاه در یک فرآیند قانونی به ما ابلاغ شده و از الزامات محسوب می‌شود. شایسته است مسئولان ذی‌ربط استان مازندران نسبت به اجرای این مقررات نهایت پیگیری و هماهنگی را داشته باشند و با اعتماد به هواداران فرهیخته و فهیم باشگاه نساجی مصوبه شورای تامین در این زمینه صادر شود.

 نخستین ورود رسمی بانوان به ورزشگاه‌ها برای تماشای فوتبال مردان در کشور ۱۸ مهر ۱۳۹۸ و برای تماشای مسابقه تیم ملی ایران و کامبوج رقم خورد. اما برای حضور بانوان در مسابقات باشگاهی فوتبال کشور تیر امسال مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که شورای امنیت ملی با این موضوع موافقت کرد و پس از آن اقدامات اولیه برای فراهم کردن شرایط ورود بانوان به ورزشگاه‌ها انجام شد. تا این که چندی پیش در نوبت نخست چند ورزشگاه برای ورود بانوان دارای شرایط مناسب معرفی شدند و اکنون به مرور سایر ورزشگاه‌ها نیز در حال آماده شدن شرایط لازم هستند.

تیم فوتبال نساجی مازندران سه‌شنبه این هفته باید در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر ششمین دیدارش در فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور را مقابل آلومینیوم اراک تیم هفتم جدول رده‌بندی برگزار کند. نساجی با یک بازی کمتر و پنج امتیاز از پنج مسابقه در رتبه دهم جدول رده‌بندی قرار دارد.