لزوم تغییر در راس کادر فنی!

۹ هفته ناکامی ! مطهری مقصر اصلی روزهای بد نساجی !

نساجی بعد از ۹ هفته عدم نتیجه گیری مقصر اصلی اش را شناخته و قطعا حمید مطهری سرمربی ناموفق این تیم مقصر اصلی این ناکامی بزرگ است و لازم است تغییری در کادر فنی این باشگاه ایجاد گردد.

به گزارش مازنداسپرت؛ هفته‌ی بیست و سوم لیگ برتر فوتبال برای نساجی با شکست مقابل ذوب‌آهن اصفهان به پایان رسید. نساجی نُه هفته است که رنگ پیروزی به خود ندیده و هواداران از روند تیم به شدت ناراضی‌اند. شاید بهتر باشد درنگ کنیم و از خود بپرسیم «آیا مطهری به پایان کار خود رسیده است؟». برای جواب دادن به این سوال به بررسی چند موضوع مهم میپردازیم:

خریدهایی که جواب ندادند

نساجی در ابتدای فصل چند بازیکن را در خطوط کلیدی خود جذب کرد. اما تا پایان این هفته، جز سید احمد موسوی هیچ کدام از خریدهای جدید نساجی تاثیرگذار نبودند. خریدهایی که با عملکرد ضعیف خود باعث شدند، نساجی در پست‌های کلیدی نظیر خط حمله و دفاع به مشکل بخورد و با کمبود مهره‌ی تأثیرگذار مواجه باشد.

کمک‌هایی که کمک نکردند

همانطور در یک یادداشت‌های قبلی اشاره کردیم و هشدار داده بودیم، نساجی نیاز به یک کمک مربی خارجی یا داخلی با تجربه داشت تا بتواند در شرایط حساس بازی به حمید مطهری مشورت دهد که این اتفاق هم رخ نداد. برای مثال سرمربیان جوانی چون مازیار زارع و فرزاد حسینخانی با انتخاب کمک مربیانی از پرتغال و اسپانیا به خوبی توانستند در سال اول مربیگری خود در لیگ برتر تیم های خود را بحران نجات دهند.

 عدم مدیریت مصاحبه

حمید مطهری در کنفرانس خبری بعد باخت به پرسپولیس مدعی شد یک سری بازیکنان لیاقت پوشیدن پیراهن نساجی ندارند و شاهد جدایی چند مهره اصلی آن بازی خواهیم بود. اما همه مهره های  آن بازی از نساجی ماندند تا وعده سرمربی نساجی عملی نشود. مورد دیگر هم میتوان به استفاده از کلماتی مثل قلمرو شیر، متهم کردن داوران، بازیکنان، چالش با هواداران و… اشاره کرد که فقط سبب حاشیه‌سازی شد. در کنفرانس مطبوعاتی، مطهری حق به جانب است و مشکلات تیم را به عوامل خارج از تیم نسبت می‌دهد. این مسئله موجب خشم هواداران شده است.

 ناتوانی در مدیریت رختکن

کنار گذاشتن اکبر صادقی و جدایی مسعود شجاعی و خبرهای عجیب و غریبی که از رختکن به گوش می‌رسد، نشان می‌دهد که حمید مطهری در کنترل رختکن ناتوان است. درگیری چند بازیکن درطول فصل با سرمربی از عدم کنترل رختکن توسط مطهری حکایت دارد. عدم مدیریت و چند دستگی بازیکنان در تیم باعث شده است که انسجام و روحِ کار گروهی از این تیم گرفته شود و تیم از کنترل مطهری خارج شده است.

 با این تفاسیر، شاید استعفای مطهری و یا برکناری او باعث شود باشگاه نساجی در تعطیلی بیست روزه‌ی لیگ سرمربی‌ای را روی نیمکت بنشاند تا به روند نزولی نساجی پایان دهد.