رزاقی : آسیب فوتسال شهروند ساری نابودی فوتسال مازندران است

واد رزاقی یکی از مربیان و کارشناسان فوتسال استان مازندران که دارای کارشناس تربیت‌بدنی از دانشگاه تهران است و دارای مدرک level آسیا با استاد حسین شمس است. رزاقی که مربیگری را به‌عنوان شغل به شکل حرفه‌ای از سال ۱۳۸۸ با تیم آملی به‌عنوان سرمربی آغاز کرده است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،جواد رزاقی یکی از مربیان و کارشناسان فوتسال استان مازندران که دارای کارشناس تربیت‌بدنی از دانشگاه تهران است و دارای مدرک level آسیا با استاد حسین شمس است. رزاقی که مربیگری را به‌عنوان شغل به شکل حرفه‌ای از سال ۱۳۸۸ با تیم آملی به‌عنوان سرمربی آغاز کرده است، در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت : تیمی که خودم برایش ۸ سال بازی کرده‌ام و تجارب زیادی کسب کرده‌ام در لیگ یک کشور به علل مختلف آن تیم به شهر ساری فروخته شد .
وی ادامه داد : بعدازآن حضور بنده در تیم علوم پزشکی ساری ۱۳۸۹و سه سال حضور در تیم شهروند بابل و خاطرات بسیار خوب در تیم بابلی و بردن تیم های بزرگ مثل تأسیسات دریایی با ۴ بازیکن تیم ملی که در گرنپریس برزیل در جام جهانی کوچک بازی کردند و بردن شهید منصوری قرچک فرش آرا مشهد و .. از سوابق بنده است.

رزاقی در ادامه افزود : برگشتن به شهرم و استارت با تیم خودم و فرزندان آملی به اسم سفیر آمل و ۵ سال حضور در لیگ کشور و روزهای خوب و سازندگی و یک پیشنهاد خوب در سال ۹۷ – ۹۸ از لیگ بزرگ کشور جمهوری آذربایجان و تجربه بزرگ در لیگ اروپا و بازی مقابل تیم آراز با لژیونرهای برزیلی- بازی با تیم پر مهره نفتچی به‌عنوان سرمربی تیم، روزهای خوبی را سپری کردم با نتایج خوب و راضی‌کننده بود.‌ یک پیشنهاد خوب هم از لیگ آذربایجان دارم که به دو علت نمی‌شود ادامه بدهم.
وی بیان کرد : اول شرایط بیماری منحوس کرونا و استارت و هدف‌گذاری خیلی مهم برای نجات فوتسال شهرم با دوست خوبم مدیر تیم جناب آقای جلال کنعانی و انشالله صعود به لیگ یک کشور که کمترین جایگاه فوتسال شهر آمل ( آرش کمانگیر ) است و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا فوتسال آمل زنده بماند و بدرخشد.
رزاقی با اشاره به اینکه سطح فوتسال ایران به خاطر اینکه بازیکنای خلاقی داریم همش سطح بالایی دارد، افزود :ما رتبه‌بندی ششم دنیایم و جام جهانی گذشته با شکست برزیل و پرتغال برای اولین بار بازی‌های سالنی را روی سکو رفتیم و سوم دنیا شدیم و قهرمانی آسیا را با پیشرفت تیم‌هایی مثل ژاپن تایلند یدک می‌کشیم و علت پیشرفت فوتسال ما نسبت به فوتبال، بازیکنای خلاق ماست که هزاران هزار در کوچه‌پس‌کوچه‌ها دیده می‌شوند که آدم از بازی آن‌ها لذت می‌برد.

این کارشناس بیان داشت : الآن در روسیه بازیکن خلاق خیلی کم دیده می‌شود و همش تاکتیک است. ولی ما نفراتی داریم که ذاتی بازی‌ها را درمیاورند و کنار تاکتیک، بازیکنان انفرادی خوبی هستند. سال‌ها وحید شمسایی رأس و آقای گل دنیا، محمدرضا حیدریان اعجوبه‌ی فوتسال آسیا و جهان و امروزه حسین طیبی لژیونر ما اصغر حسن‌زاده و .. حضور دارند.
وی ادامه داد : ولی فوتبال بعد از اون نسل طلایی علی دایی، علی کریمی، مهدوی کیا، کریم باقری و خداداد عزیزی، بازیکن خلاق در حد این نفرات ندرخشیدند.
رزاقی در پاسخ به اینکه چه پیشنهادی برای پیشرفت فوتسال استان دارد، گفت : به فوتسال پایه بیشتر توجه شود. در لیگ پایه باید کار شود نه‌فقط برای درامد زایی از آن استفاده شود بلکه باید واقعاً کار شود و استعدادیابی جزو مهم‌ترین کارهاست. خودم ۶ سال با جناب مراد خانی استعداد یاب تیم ملی بودم و از کل شمال کشور استعدادیابی می‌کردیم و نفرات را در اختیار جناب صانعی قرار می‌دادیم ولی توجه ای نمی‌شود و انتخابی‌ها زود به جایگاه اول خودشان برمی‌گشتند.
وی بیان داشت : الآن یک جوان خوب، چپ پا باکیفیت عالی از شهر آمل احمد خزر معرفی شد به جناب شمس و استاد مراد خانی و تجربه در لیگ آذربایجان را دارد و باسن ۱۷ سال چهار گل به ثمر رسانده است.
رزاقی در خصوص وضعیت شهروند ساری سخن گفت و بیان داشت : تیم شهروند تیم بزرگی است و با حضور جناب نجاریان همیشه می‌تواند بزرگی کند. مثل سال قبل که این تیم با رضا لک نتایج خوبی را کسب کرد.
وی ادامه داد :: اما ‌الان چیزهایی می‌شنویم و مشکلاتی که امیدواریم همه قدر این مرد بزرگ جناب نجاریان رو بدانند که سال‌ها دل مردم استان و شهر ساری را شاد کرد و ملی‌پوشانی چون طاها مرتضوی، سینا پرکاس، محمدرضا کرد و .. را به کشور معرفی کرده است.

رزاقی گفت : باید سعی کنیم در این وضعیت به شهروند، کمک کنیم نه با حواشی ایجادشده بخواهیم از سال‌ها زحماتش چشم پوشی کنیم.
این کارشناس افزود : خودم به‌عنوان تماشاگر تیم محبوبم شهروند ساری از نزدیک تمام بازی‌های خانگی را حضور پیدا می‌کنیم و از این تیم حمایت می‌کنیم. چون حضور این تیم بزرگ باعث دلگرمی فوتسالی‌های استان و ما مربی‌ها می‌شود. امیدواریم با رفاقت و همدلی شکل و نظم خوبی به فوتسال استان بدهیم و همه دست‌به‌دست هم از هم حمایت کنیم.
وی در خصوص وضعیت آموزشی فوتسال در استان گفت : کلاسهای خوبی در استان در حال برگزاری است که امیدواریم مربیان به‌خوبی بهره از این کلاس‌ها ببرند .

رزاقی در پایان در خصوص اهدافش گفت : ما هم باهدف و برنامه فوتسال پایه خودمان را به اسم خوش‌سیمای آمل هدف‌گذاری کرده‌ایم و به کمک و حضور جناب کنعانی فوتسال آمل را به جایگاه واقعی‌اش می‌رسانیم. در پایان تشکر فراوان دارم از همه عزیزانم که سال‌ها به هم کمک کردند و سال‌ها کنارم بودند تا بتوانم نماینده خوبی برای شهر و استانم باشم و همسر عزیزم که یک‌فصل حضورم را در کشور آذربایجان و دوری پذیرا شد و از شما و مجموعه خوبتان هم بی‌نهایت سپاس گذارم.