از برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی تا مساعدت و تسهیلات کسب و کارهای ضرر و زیان دیده

معاونت توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش وجوانان مازندران گفت :المپیاد استعدادهای برتر ورزشی سال ۹۹ کشور در ۲۷ رشته ورزشی در بخش آقایان و ۱۹ رشته ورزشی در بخش بانوان برگزار خواهد شد.

عادل عالیشان معاونت توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش وجوانان مازندران در گفتگویی با خبرنگار مازنداسپرت اظهار داشت : برابر تصمیم و دستورالعمل ابلاغی از سوی معاونت محترم توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وجوانان سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر در سالجاری با هدف کسب مدال و موفقیت ورزشکاران کشور عزیزمان در بازی های آسیایی۲۰۲۲(هانگژو-چین)، المپیک جوانان ۲۰۲۲(سنگال) و المپیک ۲۰۲۴ (پاریس-فرانسه) در ۲۷ رشته ورزشی ویژه آقایان و ۱۹ رشته ورزشی ویژه بانوان پس از رفع بحران کرونا و در زمانی مناسب در سالجاری برگزار خواهدشد.
عالیشان ادامه داد: بدین ترتیب کار هماهنگی ، تدارک و آماده سازی تیمهای منتخب استان جهت حضور هرچه شایسته تر در رویداد بسیار مهم ورزشی فوق از سوی اداره کل ورزش وجوانان استان و با همت وهمکاری هیات های مربوطه ورزشی از ابتدای اردیبهشت آغاز خواهد شد.
این مسئول اضافه کرد : یقینا کاهش تعداد رشته های ورزشی از ۹۹ رشته ورزشی در دومین دوره المپیاد سال ۹۸ به تعداد یادشده بالا و در رشته های ورزشی که در بازی های آسیایی و المپیک ها حضور دارند از سوی وزارت ورزش ، کیفیت برگزاری المپیاد در سالجاری را ارتقا بخشیده و از هزینه ها بیهوده نیز جلوگیری و صرفه جویی بعمل می آورد. ضمن اینکه اقدامات پوششی، مراقبتی وحمایتی از مستعدین شناسایی شده درپایان المپیاد را نیز برای مسئولین فدراسیون های ورزشی و ادارات کل ورزش وجوانان وهیاتهای ورزشی استانی امکانپذیر می نماید.
عالیشان افزود: از روسای هیات های ورزشی مربوطه استانی میخواهیم تا ضمن پیگیری برای اخذ میزبانی مسابقات فوق ، تاکید خواهد شد تا قبل از فرا رسیدن زمان برگزاری المپیاد کشوری، مسابقات انتخابی استان ، جهت شناسایی نفرات نخبه در تیمهای منتخب استان را در زمان مقتضی برگزارنمایند.
معاونت توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش وجوانان مازندران گفت : با توجه به اینکه مازندران قطب اول ورزش قهرمانی در کشور می باشد، امیدواریم در پایان سومین دوره المپیاد بتوانیم با برنامه ریزی و اقدامات شایسته مستعدین و نخبگان بیشتری جهت حضور در تیمهای ملی و کاروانهای اعزامی کشورمان در مسابقات یادشده جهت افتخارآفرینی و کسب مدال داشته باشیم.
وی رشته های ورزشی در المپیاد ۹۹ بخش آقایان و بانوان را اعلام کرد و گفت : رشته های ورزشهای آبی، تیراندازی با کمان، دوومیدانی، کبدی، بسکتبال ۳ نفره، بوکس، قایقرانی، دوچرخه سواری، سوارکاری، شمشیربازی، فوتبال، شطرنج، ژیمناستیک، هندبال، ورزشهای صعودی، اسکواش، ووشو، کاراته، جودو، کشتی، والیبال، جودو، کشتی، والیبال، ورزشهای اسکیتی، تیراندازی، تنیس روی میز، تکواندو، وزنه برداری و کوراش رشته های شرکت کننده در این المپیاد خواهند بود.
عالیشان اضافه کرد : مسابقات در برخی رشته ها در چند ماده برگزار می شود و رشته های فوق به شرح زیر می باشند. در ورزشهای آبی ( مسابقات در ماده آبهای آزاد ، واترپلو و شیرجه ) – در قایقرانی ( دراگون بت ، اسلالوم و روئینگ ) – در دوچرخه سواری ( بی ام ایکس ، کوهستان ، پیست و جاده ) – درژیمناستیک ( ترامپولی و هنری ) در ورزشهای اسکیتی ( اسکیت و اسکیت بورد ) برگزار می گردد.

مساعدت و تسهیلات حمایتی از کسب و کارهای ضرر و زیان دیده
معاونت توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش وجوانان مازندران همچنین در بخشی دیگر از صحبت هایش اعلام کرد: با پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان و قول مساعد استاندار محترم و در صورت اختصاص مساعدت و تسهیلات حمایتی از کسب و کارهای ضرر و زیان دیده از بحران ویروس کرونا از سوی دولت محترم ، حتما باشگاه ها و اماکن ورزشی استان نیز بعنوان یکی از صنوف فراگیر که دچار خسارت و تعطلیلی شده اند ، مورد توجه قرارخواهندگرفت.
عالیشان افزود: درحال حاضر بیش از ۱۷۵۰ باشگاه خصوصی دارای مجوز از کمیسیون ماده ۵ از اداره کل در استان می باشیم و سرمایه گذاران این بخش نیز غالبا دارای اماکن استیجاری و تسهیلات بانکی احداثی و خرید تجهیزاتی بوده و نیروهای کار فراوانی نیز در این بخش مشغول به فعالیت و امرار معاش می باشند که باید مورد حمایت و توجه قرارگیرند.
عالیشان ادامه داد: تعطیلی اماکن ورزشی و استخرها برابر تصمیم ستاد مقابله کرونا جزو مشاغل پرخطر تعیین گردیده و همچنان باید تا رفع این معضل بهداشتی تعطیل باشند. لذا ضمن تشکر از همکاری تمامی موسسین، مالکیت و مدیران به اطلاع می رساند اداره کل ورزش و جوانان همچنان تابع تصمیمات ستاد مقابله کرونا در استان بوده ضمن اینکه پیگیر راهکارهای مناسب حمایتی وم

ساعدتی از سرمایه گذاران بوده و در این خصوص تلاش لازم را بعمل خواهد آورد. البته موضوع لزوم توجه و حمایت از باشگاههای خصوصی به استحضار استاندار محترم رسانده شده و ایشان هم قول مساعد دادند تا درصورت تخصیص مساعدت و تسهیلات حتما به این بخش مهم جامعه نیز توجه خواهد شد
لازم به ذکر است مازندران در اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور (سال۹۷) مقام پنجم و در دومین دوره (سال۹۸) ضمن بالاترین مشارکت در بین استان ها ، توانست مقام سوم را در بین استان های درجه یک در ورزش کشور پس از تهران و اصفهان را کسب نماید.