حق جو: کانوپولو مازندران حرف اول را می زند؛ مسئولین نگاه ویژه تری داشته باشند

مصطفی حق جو مربی تیم ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرمربی تیم ملی جوانان کانوپولو با خبرنگار ما گفت و گویی انجام داد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، مصطفی حق جو سرمربی تیم ملی جوانان کانوپولو و مربی تیم ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران با خبرنگار ما گفت و گویی انجام داد.

سال ۹۸ را چه طور گذراندید؟
سال ۹۸ برای تیم قایقرانی فراز و نشیب زیادی را داشت و مشکلات مالی مان یک مقدار بیشتر شد . اما توانستیم با این سختی ها جوانان بیشتری را به تیم ملی جمهوری اسلامی ایران معرفی کنیم. رده سنی پایمان را خیلی قوی تر کردیم.

در اوایل سال ۹۸ اردوی تیم ملی کانوپولوی زیر ۲۱ سال در نوشهر برگزار شد از کیفیت این میزبانی و مازندرانی هایی که دعوت شدند برای ما بگید.
سال ۹۸ اردو تیم ملی جوانان که سرمربی اش هم بنده بودم که به میزبانی مازندران قسمت اقایان شهرستان نوشهر که من سرمربی اش بودم ، مازندران همیشه میزبان خوبی بوده این اردو ها برای مسابقات قهرمانی اسیا بود که به دلیل مشکلاتی که در فدراسیون اسیایی اتفاق افتاد این مسابقات لغو و به سال بعد موکول شد در ابتدا ۱۲ نفر از مازندران به اردو دعوت شدند که در انتها تیمی که میخواست ۱۰ نفره بسته شود ۷ نفرش از مازندران بودند. تیم ملی جوانان که مربی اش خانم مرز آبادی بودند اردوهایشان مازندران بود ولی در شهرستان بابلسر و البته یک دوره. در اقایان پنج دوره اردو های تیم ملی جوانان در نوشهر به میزبانی بندر و اردوگاه شهید رسولی انجام شد.

از قهرمانی کانوپولو مازندران که با اقتدار در یزد به دست آمد صحبت کنید.
بانوان جوان استان مازندران که بازیکنانشان از شهرستان نوشهر و چالوس هستند چهار دوره پیاپی هست که به استان یزد سفر میکنند برای مسابقات زیر ۱۸ سال و زیر ۱۶ سال که سه دوره اش را پیاپی قهرمان شدند و اخرین دوره که تو مسابقاتش کاپ قهرمانی بزرگسالان بود دوباره ما تیم جوانانمان را اعزام کردیم که مدال نقره مسابقات را کسب کردند.
در قسمت بانوان ۷۰ درصد تیم ملی بانوان در رده سنی جوانان را نوشهری ها تشکیل میدهند و اقایان هم به مراتب ۵۰ درصد بچه های نوشهر هستند در قسمت اقایان بابلسر هم خوب فعالیت کرده و نفرات خوبی دارد ولی بانوان تنها شهر فعالشان نوشهر و چالوس هست.

پتانسیل این رشته در شهرستان های نوشهر و چالوس چطوره؟
این رشته در شهرستان نوشهر از سال ۸۲ شروع به کار کرد، کانوپولو که خدا را شکر به مرور زمان و بصورت جدی تر در سال ۹۲ در اردوگاه شهید رسولی به مدیریت جناب سرهنگ سهرابی منش برنامه های زیبایی ریخته شد برای این رشته پتانسیل خیلی بالایی دارد و یک سری مشکلات مالی داریم ولی بچه ها به خاطر علاقه ای که به این رشته دارند تحمل می کنند و شهرستان نوشهر جایگاه خیلی خوبی را پیدا کرده است.

بهترین اتفاق ورزشی سال برای شما کدام اتفاق است؟
بهترین اتفاق ورزشی من دو مورد بود یکی اینکه توانستم سرمربی جوانان تیم ملی کانوپولو شوم و دوم این بود که توانستم جایگاهی در ارتش جمهوری اسلامی ایران پیدا کنم آن هم در قسمت مربیگری رشته کانوپولو که خیلی امتیاز مثبتی بود برای مردم شهرم نوشهر و چالوس و باشگاه کانوپولومان که خودش از باشگاه های ارتش هست. (اردوگاه شهید رسولی)

از جاکارتا و بازی های آسیایی چه خبر؟
اعزام یک بازیکن و یک مربی به المپیک آسیایی جاکارتا اندونزی(محمد صالح سلطانی و مصطفی حق جو) مقام چهارم و اعزام محمد یزدانی و قهرمانی جهان و برای اولین بار صعود تیمی آن از گروه مقدماتی و مقام دوازدهم مسابقات و اعزام فاطمه جلیلیان به کاپ بزرگسالان چین که به مقام سومی آسیا رسیدند ( حدودا ۳ماه پیش در چین) از دستاورد های ما بود.

شما که سابقه عضویت در کادرفنی تیم های ملی را در کارنامه دارید به عنوان مربی تیم کانوپولوی ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی شدید. از این سمت و همکاری با این تیم صحبت کنید.
من قبل از اینکه وارد کادرفنی تیم ملی شوم باشگاهم را چندین ساله در ارودگاه شهید رسولی که یکی از باشگاه های ارتش هست شروع کردم از فرزندان پرنسل ارتش استفاده کردیم و ۷۰ درصد تیم بچه های خود پرنسل ارتش هستند که قهرمان اسیا و کشوری را دارند. فاطمه سهرابی منش، شیوا لَگزایی، فاطمه حسینی و نیایش پاشا.
این موضوع یک آوازه در ارتش و در ستاد مشترک پخش شد و بایکدیگر همکاری متقابل را شروع کردیم با جناب امیر سرتیپ دو جمشید فولادی رئیس تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران که تیمی که اعزام شد به مسابقات اسیایی به سرپرستی جناب سرهنگ سهرابی منش بود که این موضوع به قوت خودش ادامه دار بود و لطفی که به ما داشتند به عنوان مربی تیم ارتش انتخاب شدیم که جدا از اینکه برای شهر خودمان نوشهر مفید باشیم بتوانیم برای باقی باشگاه های ارتش نیز فعالیت خوبی داشته باشیم.

ورزشکاران مستعد و نامی نوشهر و چالوس چه کسانی هستند و آینده را چطور پیشبینی می کنید؟ هرچند تیم نوشهر با هدایت شما در رقابت های لیگ برتر کانوپولو خوش می درخشد.
با ورزشکارانمان در سال ۹۲ همراه سعید چاره جو و فاطمه جلیلیان کارمان را شروع کردیم؛ با قدرت در مسابقات آسیایی هنگ هنگ که دوسال بعدش در مسابقات مالزی ما ۸ ورزشکار را از نوشهر اعزام کردیم: دانیال خسروی، سجاد سلحشور، محمد صالح سلطانی (در قسمت جوانان) – آتوسا اسلامی ،فاطمه سهرابی منش، شیوا لک زیدر (در قسمت جوانان) – محمد یزدانی (بزرگسالان اقایان) و فاطمه جلیلیان (بزرگسالان بانوان) به مربیگری خودم و سرپرستی جناب سرهنگ الله بخش سهرابی منش مدیریت اردوگاه شهید رسولی.

با شیوع کرونا چه می کنید؟ و چه توصیه ای دارید؟
با شیوع ویروس کرونا اولین کاری که توسط قایقرانی انجام شد تمام مسابقات داخلی و اعزام های خارج کشورمان حذف شد در شهرستان خودمان باشگاهمان را بعد از ضد عفونی تعطیل کردیم و بچه ها به پویش درخانه بمانیم پیوستند از فضای مجازی کنترلشان می کنیم و تمرین های در منزل دارند و باید دست به دست هم بدهیم تا این ویروس از استان و کشورمان بیرون برود.

یک هفت سین ورزشی بچینید.
سلامتی (با ورزش)، سخت کوشی (برای قهرمانی)، سکو (سکوی قهرمانی)، سرآمد (یعنی برتر و بالاتر از دیگران)، سرافرازی (سرافرازی کشور)، سرود ملی (بعد از قهرمانی)، سمبل استقامت (قهرمان سمبل استقامت است)

با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز از حال و احوال نوروز ۹۹ برایمان بگید
حال و هوای نوروز امسال با نوروز سال های دیگر خیلی فرق دارد اول از شاگردان ورزشی خودمان بگویم که نمی توانستند این موضوع را هضم کنند که این نوروزی هست که باید در خانه بمانند و بعد از گذشت چند وقت فهمیدند که الویت زندگی هرکس با خودش است توانستند با تحقیق در مسائل علمی و با بالابردن سطح دانش ورزشی شان در خانه ماندن را بیشتر تحمل کنند و مسائل فیزئولوژی خودشان را بیشتر ارتقاء بدهند نوروز امسال خیلی فرق داشت نوروز امسال را باید اسمش را نوروز سلامتی گذاشت.

کانوپولو منطقه را در سال ۹۹ را چطور می بینید؟
ما مسابقات ایتالیا را داریم در شهریور ماه که مسابقات خیلی مهمی هست و اگر شهرستانی فکر بکنم نفرات بیشتر از شهرستان و اگر ملی فکر کنم تیم ملی خیلی قوی را به این مسابقات اعزام کنیم و رنکینگ خوبی را در این مسابقات را بدست بیاوریم چون سال بعد مسابقات المپیک اسیایی چین را بدست بیاوریم و احتمالا کاروپولو به رسمیت شناخته شود مدال المپیک اسیایی یک ارزوی هست که همه ورزشکاران در الویت قرار میدهند.

در پایان حرفی اگر مانده؟ (حرف پایانی)
در پایان ارزوی سال خوبی را برای هم استانی های خودم میکنم امیدوارم روزهایی که پیش رو دارند روزهایی باشند که ارزویش را دارند امیدوارم که مسئولین ما نگاه ویژه تری به این رشته داشته باشند و همچنان مازندران روی زبان ها بماند در این رشته مازندرانی که تبدیل شده به استانی که در حال حاضر حرف اول را در رشته کانوپولو چه اقایان و چه بانوان می زند.