خون تازه در رگ های تکواندو مازندران با کسب چهار کاپ قهرمانی کشور

تکواندوی مازندران این روزها خون تازه ای به رگ هایش تزریق شده و حالا انتظارات از این ورزش محبوب در استان مازندران بالا رفته است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،تکواندوی مازندران این روزها خون تازه ای به رگ هایش تزریق شده و حالا انتظارات از این ورزش محبوب در استان مازندران بالا رفته است. درخشش تکواندو کاران مازندرانی در شش ماه اول سال ۹۸ نوید روز های خوبی را در ادامه مسیر می دهد. ریل گذاری های پیشرفت در این رشته صورت گرفته و مسیر موفقیت ها هم هموار شده تا شاهد درخشش تکواندوکاران مازندرانی در عرصه های مختلف باشیم.

درخشش ورزشکاران مازندرانی در نیمه اول سال ۹۸ خودش گواه این پیشرفت است. بریمانی و تیم مدیریتی و فنی اش در تکواندو راه موفقیت را خوب می دانند و برای رساندن تکواندو مازندران به اوج، دست از هیچ تلاشی بر نمی دارند.

پیشرفت و موفقیت تکواندو مازندران در نیمه اول سال قابل چشم پوشی نیست. تا جایی که ورزشکاران این رشته، در شش اعزام اولی که در سال ۹۸ انجام داشتند، پنج بار روی سکو رفتند تا نشان دهند شایستگی های زیادی دارند و برای اثبات شایستگی هایشان پا به میدان می گذارند.

دو قهرمانی از سه اعزام صورت گرفته حاصل تلاش پسران تکواندوکار بود و دختران مازندرانی هم خوش درخشیدند و  یک قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک‌سومی کشوری حاصل سه اعزام آن ها بود.

نایب قهرمانی دختران تکواندوکار مازندرانی در جوانان و بزرگسال، قهرمانی پسران تکواندوکار در نونهالان و عنوان سومی دختران در کشور و در نهایت قهرمانی خردسالان (دختران و پسران) گوشه ای از افتخارات تکواندو مازندران در طول این ۶ ماه اخیر بود.

** قهرمانی با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره، دو برنز و ۴۹۰ امتیاز در بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور خردسالان پسر هم بخشی از موفقیت های تکواندو مازندران بود.

انتخاب مهران فلاح مربی با اخلاق مازندران به عنوان بهترین سرمربی کشور و همچنین طاها ذکریایی بعنوان فنی ترین بازیکن این مسابقات هم جزئی از افتخارات مازندران بود.

امیرطاها ذکریایی، ساسان درزی، امیرمحمد نصیراحمدی، محمدمهدی سعادتی، سینا علیزاده و بابک بهرامزاد مدال آوران مازندرانی در بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور خردسالان پسر بودند.

 

** کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کشور جوانان و بزرگسالان زنان، تکواندو مازندران را به عنوان نایب قهرمانی رساند تا شیرزنان مازندرانی بر سکوی دوم کشوری تکیه بزنند. تینا مدانلو ، زهرا شیدایی، زهره حسن نتاج، الهه شیدایی و زهرا پوراسماعیل مدال آوران و افتخار آفرینان مازندرانی در این رقابت ها بودند که حسابی خوش درخشیدند.

 

** تکواندو مازندران در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کشور و دومین دوره مسابقات المپیاداستعدادهای برتر هم خوش درخشید و با کسب ۲ مدال طلا، ۲ برنز و ۳۱۲ امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

با اعلام فدراسیون تکواندو، یزدانی بهترین داور مازنی در کشور شد تا نام مازندران در تکواندو همچنان بدرخشد. پونه جعفرصالحی، ترنم احمدنژاد، نیلوفر تنکابنی، غزل موسوی و معصومه یزدانی مدال آوران مازندرانی در این مسابقات بودند.

 

** تکواندوکاران مازندرانی در بیست و هشتمین دوره مسابقات قهرمانی  کشور و در دومین دوره مسابقات المپیاداستعدادهای برتر هم خوش درخشیدند. ورزشکاران مازندرانی در پایان این رقابت ها با کسب  ۳ مدال طلا، یک نقره، ۲ برنز و ۴۹۴ امتیاز با شایستگی بر سکوی قهرمانی ایستادند. علاوه بر ورزشکاران مازندرانی باز هم یک مازندرانی عنوان بهترین مربی را کسب کرد. روح اله دارایی به عنوان بهترین مربی این مسابقات در کشور انتخاب شد تا مازندران هم در بین ورزشکاران بدرخشد و هم در جمع مربیان .امیرحسین متاجی، ابوالفضل عباسی، امیررضا قربانی، امیدرضا رحیمی، مهدی شاهنظری، یاسین ولیزاده و روحالهدارایی مدال آوران مازندرانی در این رقابت ها بودند.

 

**کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقر و ۴ مدال برنز و ۴۶۵ امتیاز در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کشور خردسالان دختر و فتح سکوی قهرمانی حاصل درخشش تکواندوکاران مازندرانی بود. در همه رقابت ها مربیان مازندرانی هم هم پای ورزشکاران مازندرانی میدرخشند. کلثوم محسن پور مربی با تجربه و پرسابقه مازندران به عنوان بهترین سرمربی کشور شناخته شد تا او هم برای مازندران افتخارآفرینی کند.

فاطمه سادات ساده، آیناز نصیری، زهرامحمدینیا، معصومه کیاکجوری، آیسا پرویزپور، فاطمه عباسی، فاطمه_رهبر، ترنم رشیدی و کلثوم محسن پور مدال آوران مازندرانی بودند.

 

به گزارش مازنداسپرت؛ این همه افتخار آفرینی از تکواندو مازندران شایسته تقدیر است و امیدواریم این روند رو به رشد برای تکواندو مازندران ادامه دار باشد و این رشته محبوب به جایگاه اصلی خودش در کشور برسد.