ورزش همگانی در راس برنامه ریزی های دستگاه ورزش است

حسین زادگان در حاشیه ورزش صبحگاهی چهارشنبه ها دستگاهها و ادارات مازندران , از همه افراد جامعه درخواست کرد برای مقابله با بیماری ها بصورت منظم ورزش کنند

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ورزش صبحگاهی چهارشنبه ها با حضور مجید حسین زادگان استاندار, حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی دیگر از مدیران و کارکنان دستگاهها و ادارات استان با شعار ” امید اجتماعی, سلامت و نشاط ” در پارک ولایت ساری برگزار شد.

حبیب حسین زادگان در حاشیه این برنامه فرهنگ ساز ورزشی در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت؛ ماموریت دستگاه ورزش در بُعد قهرمانی و همگانی تعریف شده است و بر این باوریم, ورزش همگانی با توجه به زمینه فرهنگی که برای سلامتی افراد جامعه دارد در راس است.
مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه افزود؛ حضور استاندار محترم در برنامه ورزش صبحگاهی چهارشنبه ها با خود پیام روشنی دارد چراکه بدلیل فقر حرکتی و کم تحرکی شهروندان مازندرانی, بیماری هایی مانند چربی خون, دیابت و .. . تهدید کننده سلامتی افراد جامعه است و از اینرو مسئولان با استقبال از این برنامه های فرهنگ ساز درصدد هستند جامعه را به سمت و سوی ورزش منظم سوق دهند.
وی گفت: طبق آماری که دانشگاه علوم پزشکی مازندران منتشر کرد حدود یک میلیون و هشتصد هزار مازندرانی به مرز هشدار چاقی و خطرات ناشی از آن رسیده اند که می طلبد جامعه کارمندان, دانش آموزان, کارگران و همه و همه پیشگام حضور در چنین برنامه های ورزشی همگانی باشند.
حبیب حسین زادگان با اشاره باینکه در حال حاضر تلاش کردیم هفته ای یکبار و آنهم روز چهارشنبه, ورزش صبحگاهی را برای مدیران و کارمندان ادارات اجرا کنیم افزود؛ برنامه ریزی ها به گونه است که امیدواریم در آینده بتوانیم حداقل هفته ای سه بار و بصورت منظم این کار فرهنگی ورزشی را در استان داشته باشیم.
حسین زادگان با دعوت از اصحاب رسانه برای ترویج ورزش صبحگاهی در جامعه گفت : مسئولان برای مقابله با بیماری های غیرواگیر و مشکلات ناشی از عدم تحرک مناسب پای کار آمدند و امیدواریم مردم نیز پیام این حضور را بخوبی دریافت کنند و با ورزش منظم سلامتی و نشاط را برای خود و جامعه به ارمغان آورند.
** ورزش همگانی با چاشنی امید اجتماعی
رئیس شورای ورزش مازندران توجه به امید و نشاط اجتماعی را از دیگر راهبردهای مدیریتی خود در کسوت نماینده ارشد دولت در این خطه شمال کشور برشمرد و گفت: ما برای پیشبرد برنامه ها نیاز به دمیدن روحیه نشاط و امید اجتماعی در جامعه داریم.
مجید حسین زادگان افزود: برای ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه نیازمند توجه به ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی داریم و این بخش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی از مدیران دستگاههای اجرایی استان نیز خواست تا برای افزایش نشاط در ادارات برای خدمات رسانی بهتر به ارباب رجوع نسبت به امر ورزش کارکنان توجه بیشتری داشته باشند.
احمد حسین زادگان که هفتم آذر ماه جاری به عنوان بیست و سومین استاندارمازندران منصوب شد، امید اجتماعی، تدبیر اقتصادی و اعتدال سیاسی را برنامه راهبردی خود در کسوت استاندار اعلام کرد.