ریاحی : بجای گله‌گذاری باید نیمه پر لیوان را دید/ در ۷رده سنی در حال پرورش استعداد هستیم

ریاحی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: در ادامه بازی‌هایم با تیم اتکای گرگان و الوند همدان و… همراه شدم که متأسفانه از تجارب آن سالهایم رضایت کافی را ندارم. کمی بعد تر با اخذ مدرک مربی‌گری B آسیا، وارد فاز جدیدی از کسب تجارب فوتبالی‌ام شدم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،از محله لتینگان نوشهر مثل همه بچه های قدیمی از کوچه های خاکی فوتبال را شروع کردم، به شموشک نوشهر آمدم، با حمید علی دوستی در داماش درود بودم، با فرهاد کاظمی در گسترش فولاد تبریز به فینال جام حذفی و مقابل پرسپولیس بازی کردم. با فجر سپاسی شیراز با علی اصغر کلانتری، قرار داد جدیدی بستم که خوشبختانه توانستیم در همان سال به لیگ برتر صعود نمائیم. در سال بعد که رسول خطیبی سکان هدایت تیم ماشین سازی تبریز، در قالب مربی_بازیکن را عهده‌دار گشت، به ماشین‌سازی پیوستم.

ریاحی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: در ادامه بازی‌هایم با تیم اتکای گرگان و الوند همدان و… همراه شدم که متأسفانه از تجارب آن سالهایم رضایت کافی را ندارم. کمی بعد تر با اخذ مدرک مربی‌گری B آسیا، وارد فاز جدیدی از کسب تجارب فوتبالی‌ام شدم.

وی با اشاره به وجود معضل دلالی در فوتبال کشور گفت: متأسفانه دلالی در نقل و انتقالات فوتبال کشور بیداد می‌کند و این مسأله منجر به افول استعدادهای واقعی زیادی در آسمان فوتبال کشور شد و هنوز هم می‌گردد! شاید تن ندادن به بازار دلالی در فوتبال بود که برخی از فرصت‌ها با آلوده شدن به فساد آفرینی دلال‌ها، از دستم رفت. اگرچه فرصت‌هایی برای حضور جدی در لیگ یک و دو داشتم، اما همواره مشتاق آن بودم که عمر فوتبال حرفه‌ای ام در خدمت دیاری باشد که از آن با دنیای فوتبال آشنا شدم.

ریاحی از جمله مهمترین علل فاصله گرفتن از دنیای بازی فوتبال حرفه‌ای و سوق یافتن به سمت مربی‌گری و تیم داری و کشف استعدادهای فوتبال منطقه را وجود دست‌های پشت پرده دلالی، و گاها وجود بحرانی در مدیریت کلان فوتبال کشور عنوان کرد.
ریاحی در شرح پیدایش انگیزه راه‌اندازی باشگاه کیان نوین گفت: راه اندازی باشگاه فوتبال از پایه تا حرفه‌ای، در سال ۱۳۹۳ و طی گفتگو با جمعی از دوستان فوتبالی‌ام در مسجد لتینگان جرقه زد و از همان روزها تاکید بر داشتن برنامه‌ای حرفه‌ای و مدون برای راه اندازی مدرسه فوتبال داشتم.

ایجاد مدرسه فوتبال، دِینی بود که همیشه بر گردنم برای خدمت به فوتبال دوستان شهر و دیارم احساس می‌کردم. همواره بر این باور عقیده دارم که بجای گله‌گذاری باید نیمه پر لیوان را دید و نیمه پر لیوان برای من اثبات وجود استعدادهای فراوان فوتبالی در منطقه بوده است. ۴سال دوندگی کردم تا باشگاه فوتبال “کیان نوین” نوشهر،با ساختاری حرفه ای بتواند به کشف و پرورش استعدادهای فوتبالی منطقه بپردازد. از روستاهای کهنه سرا، چلک، توسکا تک، علی‌آباد عسکر خان، چلندر، لتینگان، مازوپشته، هلستان و علی‌آباد میر و به طور کلی بسیاری از روستاهای این منطقه در این مدرسه حضور دارند.
به جایی رسیدیم که از رویان، عباس آباد، تنکابن، سلمان شهر و… نیز شاگرد در این مدرسه فوتبال جذب شد.
چیدمان امروزباشگاه فوتبال کیان نوین نوشهر به گونه‌ای است که به جرأت می‌توان ادعا کرد؛ نسلی پربار از منطقه در فوتبال کشور نقش آفرینی خواهند کرد. البته تا این لحظه، به جهت عدم وجود برخی زیر ساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در منطقه، امکان ورود به رده سنی بعد از جوانان در این مدرسه وجود ندارد که امیدوارم با حمایت‌ها و همراهی‌های معنوی مسئولین حوزه ورزش و دیگر مسئولین اجرایی، به این مهم نائل گردیم تا بتوانیم با اعتماد بنفس ادعا کنیم که نوشهر، چالوس و کلاردشت می‌تواند به راحتی در درخشش آینده فوتبال کشور در عرصه‌های بین‌المللی، نقش برجسته‌ای داشته باشد. البته رفع نیازهای مالی نیز بسیار مؤثر است در انجام این برنامه‌ها که مسلما از توان شخصی و فردی من خارج است و دیگر عزیزان نیز باید احساس مسئولیت و قبول زحمت نمایند.

ریاحی خاطر نشان کرد: تا به امروز خانواده‌های شاگردان حاضر درباشگاه فوتبال کیان نوین نوشهر، از جنبه مادی، همراهی دلگرم کننده‌ای داشته‌اند و ثمره‌اش را خواهند دید. تأمین بودجه۹۹_۱۴۰۰باشگاه کیان نوین، با حمایت جدی خانواده‌های عزیز شاگردان، انجام گردید. اما توسعه این باشگاه در رده‌های بالاتر وجهت ورود به جرگه جدی فوتبال حرفه‌ای، نیازمند اقدامات زیر ساختی است. حمایت‌های خانواده‌ها منجر گشت، دست اندرکاران مدرسه فوتبال، تلاشی فراتر از انتظار در خدمات دهی داشته باشند. سرمایه گذاری که بتواند ماهیت وجودی این مدرسه فوتبال را درک کند، خواهد دانست که حمایت امروزش اگر تداوم داشته باشد، در آینده‌ای نزدیک، ثمره‌ای چندین برابری چه از لحاظ مادی و چه افتخار آفرینی برای او و این منطقه می‌توان پیشبینی کرد.
نوشهر چه در بیش از یک دهه اخیر و چه حال حاضر توانست تلاش‌ها و استعداد آفرینی‌های فوتبالی قابل توجهی را ارمغان داشته باشند. فقط تصور کنید در تنها چند سال اندک دیگر، می‌توانیم با قدرت بهترین ستاره‌های آینده فوتبال را برای تیم ملی و حتی تیم‌های بزرگ داخلی و خارجی داشته باشیم. به نظر شما چه سرمایه‌گذاری‌ای بیشتر از این مدرسه فوتبال می‌تواند به یقین ما را بر نتیجه و رد انتظار هدایت کند؟!

ریاحی در شرح برخی از شیوه‌های آموزشی این مدرسه فوتبال گفت: این مدرسه فوتبال نه تنها در حوزه کشف استعدادها و پرورش فوتبالی تلاش می‌نماید، بلکه پیش از آن به مقوله رعایت اخلاق و شناساندن مَنِشِ پهلوانی به شاگردان تاکید دارد. شاگردان مدرسه فوتبال موظفند تا در حوزه تحصیل نیز بهترین نتایج را داشته باشند. موظفند هرگز اصول اخلاقی را زیر پا نگذارند. به آنها نظم تیمی و رفتار پسندیده اجتماعی آموزش داده می‌شود و بعد فوتبال…

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شاگردانی که امروز در مدرسه فوتبال کیان‌نوین حضور دارند، به جرأت می‌توانم بگویم نسل جدید تیم ملی ما از میان همین بچه‌ها تشکیل خواهد شد.
نوشهر، چالوس و کلاردشت می‌تواند بزرگترین بازار تولید ؛ و عرضه فوتبالیست حرفه‌‌ای برای کشور باشد به شرط آنکه همه ما همدل و همراه، در این مسیر احساس مسئولیت کنیم و سعی کنیم هر یک نقش خود را به بهترین نحو ایفا نمائیم و سرمایه‌گذاران یقین داشته باشند ده‌ها و بلکه صدها برابر آنچه امروز می.کارند را درو خواهند کرد.
وی افزود: تیم کیان نوین در حال حاضر در ۷رده سنی در حال پرورش استعدادهاست. شامل ۲ رده مدرسه فوتبال و ۵ رده سنی تا جوانان.

ریاحی در خاتمه این گفتگو ضمن اعلام تقدیر از برخی افرادی که در مسیر ورزشی وی را یاری داده‌اند، گفت: از مصطفی اسحاقی سرپرست باشگاه، هادی شمس که عهده‌دار رده ۱۷ سال این مدرسه فوتبال است، از وحید پالوج که از نخستین روزهای افتتاح مدرسه فوتبال تا حال با ما بوده، از محمد رودگر که از بازیکنان قدیمی نوشهر بود و اکنون مربی ۱۶ ساله‌های مدرسه فوتبال است، از بهنام احمدی و امید احمدی کمک مربی، امیر محمد قمی مسئول تدارکات تیم، حسن شمس مربی دروازه بان های تیم، کمال قدردانی را دارم.
همچنین تشکر ویژه دارم از خانواده‌های شاگردان. بسیار خشنودیم از حضور دکتر حسن رنگرز جوان پرافتخار و اخلاق‌مدار و سرمایه منطقه در سکان مدیر کلی ورزش استان.

ریاحی در پایان خاطرنشان کرد: به‌زودی جهت شرح کامل عمده برنامه‌های مدرسه فوتبال به سراِغ مدیران تصمیم‌ساز منطقه و استان نیز خواهیم رفت و امید به یاری آنها داریم.

منبع : آوای ملت