در کلاس توجیهی پیش فصل داوران لیگ برتر فوتبال ساحلی چه گذشت !!؟ + تصاویر

کلاس توجیهی پیش فصل داوران لیگ برتر فوتبال ساحلی با برگزاری تست بدنی درمجموعه ورزشی اردوگاه تیم های ملی امام رضا (ع ) شهرستان رامسر به میزبانی هیات فوتبال استان مازندران پایان یافت .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،این کلاس توجیهی که از چهارم اردیبهشت ماه در دوبخش تئوری و عملی به مدرسی مدرس برتر و بین المللی AFC صدرالدین موسوی و با مدیریت مدرس بین المللی AFC علیرضا سهرابی دربخش فوتسال و فوتبال ساحلی با حضور فریدون اصفهانیان ریاست کمیته داوران فدارسیون فوتبال و زاهد بحرینی عضو کمیته داوران فدارسیون فوتبال با هماهنگی محمود نصیرلو داوربین الملی فوتسال تا ششم اردیبهشت ماه درمجموعه ارودگاه تیم های ملی امام رضا (ع )به مدیریت امید صداقتی آغاز شده بود به پایان رسید .

فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فوتبال کشورمان در خصوص این کلاس به خبرنگار ما در غرب استان گفت :کلاس با کیفیت بالایی برگزار شد و از امکانات بسیار کافی در مجموعه امام رضا (ع ) و شهرستان زیبا رامسر برخوردار بود . در توانمندی مدرس کلاس آقای صدر الدین موسوی و مدیریت کلاس آقای علیرضا سهرابی تردیدی نیست از هردو عزیز که توان خود را برای برگزاری موفق کلاس گذاشتند و درکنار جناب عبدی و آقای نصیرلو که دستیاری کلاس و هماهنگی لا زم را برای برگزاری این کلاس انجام دادند تشکر لازم را دارم .

وی ادامه داد :از هیات فوتبال مازندران و مدیریت مجموعه ارودگاه تیم های ملی جناب صداقتی نیز تشکر می کنم که درطول این سه روز آنچه را در توان داشتند گذاشتند تا چه از نظر محتوا و امکانات این کلاس با کیفیت بالا به پایان برسد نیز تشکر می کنم . ریاست محترم و دبیر کل محترم فدارسیون فوتبال اقایان تاج و ساکت که همیشه سعی می کنند بهترینها را در اختیار داوران ما قرار دهند و شهر هایی را انتخاب می کنند که از لحاظ آموزشی امکانات بسیار بالایی دارند و از لحاظ تفریحی نیز از امکانات کافی برخوردارند . نیز کمال تشکر و قدرانی را دارم .

اصفهانیان افزود : درحال حاضرتیم های ملی فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی در آسیا و دنیا حرفی برای گفتن دارند . ما تیم دومی که به جام جهانی صعود کردیم این بسیار مهم است . در فوتبال ساحلی نیز موقعیت های بسیار خوبی در جهان داریم وهم رده با تیم های مطرح دنیا هستیم . طبیعی کهن داوران بسیار خوبی در این رده بایدداشته باشیم . و از رشد داوری در فوتبال ساحلی نیزراضی هستیم .

وی درباره حضور علیرضا فغانی و تیم داوری اش در جام جهانی فوتبال گفت : این تیم از افتخارات داوری آسیاست فینال جام ملتهای آسیا ، جام باشگاههای جهان را قضاوت کردند و موفق بودند انشالله درجام جهانی هم نیز سربلند خواهند بود و آبرو و اعتبار فوتبال ایران را حفظ خواهند کر د و من ایمان دارم که پرچم داوری فوتبال آسیا را دراین رقابت ها با قضاوت داوران ایرانی خواهد درخشید .
اصفهانیان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به هفته پایانی لیگ برتر که فردا جمعه هفتم اردیبهشت ماه به پایان می رسد . و لیگ یک که یکشنبه نهم اردیبهشت ماه پایان خواهد پذیرفت  گفت : ما از قضاوت های داوران ما در لیگ یک و لیگ برتر تا به اینجا راضی بودیم . و مطئنیم که داوران در قهرمانی و سقوط هیچ تیمی در رقابتهای لیگ برتر امسال تاثیری نداشتند و امید وارم در هفته های پایانی که هنوز رقابت برای نایب قهرمانی در لیگ برتر و صعود به رقابتهای لیگ برتر بین چهار تیم لیگ یک و جوددارد . موفق باشند و هیچ تیمی نتواند ادعا کند که تکلیف صعود توسط داوران ما رقم خورد و تیم ها خودشان تعیین کننده سرنو شت شان خو دباشند . و من با اطمینان می گویم که درفصل فوتبالی نود وشش و نودوهفت نمره بالایی داوران ما خواهند گرفت .اصفهانیان دربخش پایانی گفتگویش درباره داوران مازندرانی فوتبال گفت : مازندران همواره در داوری جز استانهای مطرح کشور بوده است . امسال نیز داوران مازندرانی با لاخص آقایان خورشیدی و کاظمی بازیهای حساس و پخش مستقیم را به خوبی قضاوت کردند . وما از این دو عزیز و سایر داوران جوان مازندرانی نیز رضایت کامل را داریم .

اما علیرضا سهرابی مدرس بین المللی AFC و مدیر کلاس توجیهی پیش فصل فو تبزال ساحلی کشور در رامسر در گفتگو با خبرنگار ما درباره این کلاس اظهار داشت: ما داوران فوتبال ساحلی کل کشور و همچنین کلیه ناظران داوری فوتبال را در شهرستان رامسر جمع کردیم تا آخرین هماهنگی ها و توضیحات با توجه به اینکه در آستانه لیگ برتر و لیگ یک فوتبال ساحلی کشور هستیم انجام دهیم . و از داوران تست بدنی بگیریم و آخرین تغیرات در قوانین فوتبال ساحلی را نیز با این عزیزان مرور کنیم .
وی ادامه داد :مدرس کلاس آقای صدر الدین موسوی بودند که نعمتی هستند برای کشور ما و بسیار عالی کار کردند. بودن ناظران و داوران درکنارهم و بحثهای فنی که انجام شد بسیار مفید است . باید یک تشکر ویژه از فدارسیون فوتبال و کمیته داوران انجام دهم و باید بگو یم رضایت کامل را داشتم .

سهرابی درباره میزبانی شهرستان رامسر و امکانات موجود گفت : با توجه به امکانات موجود درشهرستان رامسر باید بگویم این شهرستان آمادگی لازم که همواره میزبان این کلاسها باشد و ما در صددهستیم در ماه خرداد و پس از عید فطر کلاس لیگ برتر فوتسال را نیز در رامسر برگزار کنیم و این مجموعه فضا بسیار عالی دارد و باید از مدیریت مجموعه آقای صداقتی و آقای نصیرلو که همکار و یار همیشگی من در رشته داوری فوتسال بودند و هماهنگی لازم را برای این کلاس انجام دادند تشکر می کنم و همچنین از حضور و همکاری آقای اصفهانیان ریاست کمیته داوران وتبال کشورمان و آقای بحرینی عضو کمیته داوران و آقای صدیق و آقای شاهمرادی و آقای عبدی و کلیه عزیزانی که با ماهمکاری داشتند کمال تشکر را داریم .

وی درادامه با اشاره به این موضوع که حیف است با این همه امکانات و فضایی که درشهرستان رامسر وجوددارد که زمین فوتبال ساحلی نباشد گفت :
تنها چیزی با این همه فضا و امکانات به ذهن نمی آمد این بود که شهرزیبا و دارای نوار ساحلی فراوان زمین فوتبال ساحلی ندارد امیدوارم شرایط طوری بوجود بیاید که رامسر بتواند چه درتامین فضای مناسب برای زمین فوتبال ساحلی و تشکیل یک تیم فوتبال ساحلی بهره مند شود .

وی در بخش پایانی درباره لیگ برتر فوتبال ساحلی و شرایط برگزاری آن گفت : باتوجه به اینکه لیگ فوتبال ساحلی سال آینده زیر نظر سازمان لیگ برگزار میشود شرایط بهتری رقم خواهد خورد .ولی به لحاظ فنی باید گفت مادامی که تیمها ما به صورت شخص محوراداره شود و اساسنامه و هیات مدیره نداشته باشد به ترتیبی خواهد بود که به مانند سال گذشته درمیانه راه چند تیم انصراف می دهند . ما باید درراه تیم داری در بحث فوتبال ساحلی به سمت حرفه ای پیش برویم وبه مانند تیمهای فوتبال در لیگ برتر یک سری تعهداتی را به یک مجموعه و شرکت داشته باشیم . و به راحتی نتوانیم انصراف دهیم .
سهرابی درپایان از کلیه عواملی درراه میزبانی کلاس توجیهی پیش فصل داوران فوتبال ساحلیس کمک کردند از جمله مدیریت ارودگاه هفت تیر و مجموعه ارودگاه تیم های ملی امام رضا (ع )نیز تشکر کرد .

اما محمود نصیرلو داوربین الملی فو تسال و هماهنگ کننده کلاس توجیهی فوتبال ساحلی در گفتگو با خبرنگار ما درباره این کلاس گفت : این کلاس را به میزبانی هیات فوتبال استان مازندران و شهرستان رامسر به مدت دوروز برگزار کردیم .

وی ادامه داد : دراین کلاس هفتاد و دو داور فعال و بیست ناظر فعال حضور داشتند .بالای نود و پنج در صد ازمجموعه داوران توانستند در تست آمادگی جسمانی با موفقیت به اتمام برسند

نصیرلو افزود : این کلاس در مجموعه ارودگاه تیم های ملی امام رضا (ع ) به مدیریت امید صداقتی که خود ایشان نیز داور فوتبال ساحلی هستند و موفق شدند تست آمادگی جسمانی لیگ برتر فوتبال ساحلی را با موفقیت به اتمام برسانند برگزارشد که جادارد از این ایشان و همکارانشان دراین ارودگاه تشکر کنم . بسیار خرسندیم این کلاس را با موفقیت دراین مجموعه با امکانات بسیار عالی برگزار کردیم و انشا لله با هماهنگی های لازمی که صورت گرفته کلاس توجیهی داوران فوتسال بعداز ماه مبارک ماه رمضان نیزر دراین مجموعه برگزار خواهد شد درپایان جادارد از حضور آقای فریدون اصفهانیان ریاست کمیته داوران فدارسیون فوتبال ، آقای زاهد بحرینی عضو محترم کمیته داوران ، آقای علیرضا سهرابی مدرس بین المللی AFC و مدرس توانمند جناب صدر الدین موسوی که بار فنی و علمی کلاس را بالا برده بودند تشکر کنم . و در پایان نیز از اصحاب رسانه و همکاری هیات فوتبال استان مازندران و شهرستان رامسر نیز سپاس فراوان دارم .