رزیتا علیپور با ناداوری مدال نقره را بر گردن آویخت !

تیم ملی ایران در اولین روزاز مسابقات کاراته در بازیهای کشورهای اسلامی به یک طلا، یک نقره و ۲ برنز دست یافت.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در اولین روز رقابتهای کاراته در چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی، تیم ایران با ۶ نماینده به روی تاتامی رفت که حاصل آن کسب یک مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز بود.
در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم بانوان نسرین دوستی که برای دومین بار بازیهای کشورهای اسلامی را تجربه می کرد، موفق شد با غلبه بر نماینده ترکیه مدال طلای این دوره از رقابتها را کسب کند و با شکست حریف عنوان دار ترکیه ای در فینال به مدال طلا دست یابد.او در دیدار فینال پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه در هانتی دوستی موفق شد ۳ بر ۲ مقابل سراب اوزچلیک دارنده طلا و برنز رقابتهای جهان در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۲ و سه طلا، ۳ نقره و ۴ برنز رقابتهای قهرمانی اروپا ( هفته گذشته برنز)، دارنده نقره لیگ جهانی کاراته وان امارات و مراکش ۲۰۱۷ و برنز لیگ کاراته وان فرانسه ۲۰۱۷ و همچنین ۵ طلا، ۵ نقره و ۱ برنز دیگر از رقابتهای لیگ جهانی کاراته وان از ترکیه به برتری برسد.
دوستی در اولین گام به مصاف شرمین سگاران دارنده برنز آسیا در سال ۲۰۱۵ و سه برنز رقابتهای لیگ جهانی کاراته وان از مالزی رفت و در هانتی با نتیجه ۴ بر یک بر این حریف غلبه کرد در دومین مبارزه با “سرونیتا سوکوتندل” دیدار کرد و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید و سپس در نیمه نهایی موفق شد نورانا آلیوا از آذربایجان را یک بر صفر شکست دهد.
دوستی در سومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی به مدال برنز دست یافته بود.
رزیتا علیپور کاراته کا وزن منهای ۶۱ کیلوگرم تیم ملی بانوان کشورمان نشان نقره این دوره از رقابتها را بر گردن آویخت. او در فینال برابر فریده آبیوا از آذربایجان ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.
علیپور در اولین بازی با نتیجه ۶ بر صفر کاراته کای پاکستانی را شکست داده بود. در ادامه و در دومین مبارزه به مصاف “دوینا دیا” از اندونزی رفت و در حالی که ۲۶ ثانیه تا پایان مبارزه وقت باقی بود توانست با نتیجه ۸ برصفر این حریف را شکست دهد.
او با این پیروزی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد و در این مرحله مقابل “مروه کوبان” از ترکیه با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.
در وزن منهای ۵۵-کیلوگرم، طراوت خاکسار در مرحله رپه شارژ پس از آنکه در وقت قانونی مبارزه به تساوی صفر بر صفر برابر طوبا یاکان از ترکیه رسید، در هانتی با ۵ پرچم پیروز شد و مدال برنز این دوره از رقابتها این وزن را از آن خود کرد.
توبا یاکان دارنده طلا امیدهای جهان در سال ۲۰۱۱ و ۲ طلا و یک نقره رقابتهای قهرمانی اروپا ( هفته گذشته طلا) و ۱ طلا ۳ نقره و ۱ برنز رقابتهای لیگ جهانی کاراته وان از ترکیه بود.
خاکسار در دیدار اول یک بر صفر حریف ازبکستانی را برد. سپس “سیاکیلا جفری” از مالزی را یک بر صفر شکست داد و راهی دور نیمه نهایی شد.او در نیمه نهایی مقابل یاسمین آتیا از مصر نفر سوم جهان در سال ۲۰۱۲ قرار گرفت و پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه در هانتی ۵ بر صفر مغلوب شد و نتوانست به فینال راه یابد.
امیر مهدی زاده در وزن منهای ۶۰ کیلو گرم کاراته کا تیم ملی مردان توانست مدال برنز را کسب کند.
او که در فینال عماد المالکی از عربستان را در حالی که ۴۰ ثانیه به اتمام مبارزه وقت باقی بود ۸ بر صفر شکست داد و به نشان برنز بازیهای کشورهای اسلامی رسید.
وی در نخستین گام “مالک سلاما” از مصر را با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب کرد.او در دومین دیدار به مصاف حریفی از افغانستان رفت و در حالی که ۴۰ ثانیه تا پایان مبارزه وقت باقی بود، موفق شد با نتیجه ۸ بر صفر بر این کاراته کا غلبه کند.
مهدی زاده در نیمه نهایی به مصاف صدرالدین سایماتوف ازبکستانی رفت و در حالی که یک بر صفر حریف پیش افتاده بود، مهدی زاده دو امتیاز را جبران کرد اما در فاصله ۲ ثانیه به اتمام مبارزه سایماتوف یک امتیاز گرفت تا با قانون سنشو برنده تاتامی باشد و به فینال وزن‌ منهای ۶۰- کیلوگرم راه پیدا کند.
او در نخستین مبارزه در مرحله رپه شارژ با نتیجه ۸ بر یک فالو بی از سنگال به برتری رسید و سپس موفق شد کارات کا عربستانی را شکست دهد و به مدل برنز دست یابد.
سعید احمدی کاراته کا وزن منهای ۶۷ کیلوگرم در اولین دیدار به مصاف عمر کمال اوغلو از ترکیه رفت و ۳ بر صفر شکست خورد. با توجه با شکست حریف ترکیه ای در مرحله بعد احمدی هم از دور رقابتها کنار رفت و نتوانست شانس خود را در جدول شانس مجدد بیازماید.
در وزن ۷۵-کیلوگرم علی اصغر آسیابری در اولین مبارزه با توجه به حاضر نشدن نماینده جیبوتی برنده میدان شد و در ادامه مقابل داستونبک اوتابولیف کاراته کا کشور ازبکستان ۲ بر یک نتیجه را واگذار کرد و با نرسیدن این کاراته کا به دور پایانی مسابقات، آسیابری هم از گردونه رقابتها کنار رفت.
فردا و در ادامه این رقابتها در بخش کاتای انفرادی، مهسا افسانه و ابوالفضل شهرجردی، در وزن ۶۸-کیلوگرم بهنوش نجفی، در وزن ۶۸+کیلوگرم محدثه آقایی، در وزن ۸۴-کیلوگرم ذبیح اله پورشیب و در وزن ۸۴+کیلوگرم سجاد گنج زاده به مصاف حریفان خواهند رفت.