میزبانی ساپورو شروع رشد آسیا در ورزش‌های زمستانی است

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شیخ احمد الفهد، رئیس شورای المپیک آسیا (OCA) اعتقاد دارد بازی‌های زمستانی که هفته آینده در ساپورو آغاز می‌شود می‌تواند شروعی بی‌سابقه در رشد ورزش‌های برفی و یخی در قاره آسیا باشد. بازی‌های آسیایی زمستانی از ۵ روز دیگر در ساپوروی ژاپن آغاز می‌شود که شامل ۵ رشته خواهد بود. […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شیخ احمد الفهد، رئیس شورای المپیک آسیا (OCA) اعتقاد دارد بازی‌های زمستانی که هفته آینده در ساپورو آغاز می‌شود می‌تواند شروعی بی‌سابقه در رشد ورزش‌های برفی و یخی در قاره آسیا باشد.

بازی‌های آسیایی زمستانی از ۵ روز دیگر در ساپوروی ژاپن آغاز می‌شود که شامل ۵ رشته خواهد بود. نخستین دوره این بازی‌ها در سال ۲۰۱۱ به میزبانی آلماتی برگزار شده بود.

شیخ احمد درباره میزبانی بازی‌های مختلف زمستانی در قاره آسیا، اظهار داشت: بازی‌های آسیایی ساپورو بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود و رقابت بسیار مهمی برای قاره آسیا خواهد بود.

وی افزود: این بازی‌ها یک سال قبل از بازی‌های المپیک زمستانی برگزار می‌شود که پیونگ‌چانگ میزبان خواهد بود. بنابراین بازی‌های آسیایی رقابتی است که ورزشکاران را برای المپیک آماده می‌کند. بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ هم در پکن برگزار می‌شود که نخستین شهری است که هم میزبانی بازی‌های تابستانی و هم زمستانی را داشته است.

رئیس شورای المپیک آسیا تاکید کرد: این شورا و همین طور مسئولان ساپورو به ورزشکاران استرالیا و نیوزیلند خوشامد می‌گویند. حضور آنها ارزش این بازی‌ها را بالا می‌برد./فارس