تغییر برنامه تیم کاله آمل ؛ تاکتیک ورزشی یا ترس از شکست !

بیست ونهمین دوره رقابت های لیگ برتر والیبال قهرمانی باشگاه های ایران در حالی به ایستگاه پنجم رسید که کاله آمل پس از یک سال وقفه بار دیگر وارد گود شد و در چهار بازی قبلی با دو باخت و دو برد و هشت امتیاز رده چهارم را در اختیار گرفت .  به گزارش مازند […]

1بیست ونهمین دوره رقابت های لیگ برتر والیبال قهرمانی باشگاه های ایران در حالی به ایستگاه پنجم رسید که کاله آمل پس از یک سال وقفه بار دیگر وارد گود شد و در چهار بازی قبلی با دو باخت و دو برد و هشت امتیاز رده چهارم را در اختیار گرفت .

 به گزارش مازند اسپرت ، استان مازندران که ۱۲ سال در حسرت حضور یک تیم از این خطه در رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران است، شاید با حضور دوباره کاله آمل در رقابت های لیگ برتر والیبال قهرمانی باشگاه های کشور ، بخشی از حسرت بر دل مانده اش را کم کند .

تیم کاله در حالی در بیست و نهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی باشگاه های ایران بار دیگر در فصل جاری وارد گود شد که بنا به اظهار مسئولان این تیم از جمله کادر فنی ، برنامه ریزی مدونی برای قهرمانی در این رقابت ها ندارد و تمام هم و غمش تکمیل سالن ۱۰ هزار نفری اختصاصی است که از چند سال قبل در آمل در دست ساخت قرار گرفت.

اگرچه این اظهار نظرها می تواند تاکتیک ورزشی برای جلوگیری از حواشی احتمالی برای این تیم سرشناس و کم حاشیه باشد، ولی در هر صورت این اظهار نظرها می تواند تاثیر منفی بر بازیکنان تیم بگذارد که تغییرات اساسی نسبت به رقابت های لیگ برتر سال ۹۲ دارد.

سرمربی تیم کاله آمل در این باره گفت : تیم کاله برای فصل جاری رقابت های والیبال لیگ برتر برای قهرمانی بسته نشد و بیشتر تلاش باشگاه تکمیل سالن اختصاصی ۱۰ هزار نفری نیمه کاره اش است.

بهروز عطایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : البته بازیکنان ما تلاش خود را برای قهرمانی و کسب جایگاه در شان تیم کاله خواهند داشت، ولی برنامه اصلی باشگاه برای فصل جاری تکمیل سالن ورزشی اختصاصی است.

وی ادامه داد : بازیکنان ما در چهار بازی گذشته با دو برد و دو باخت و هشت امتیاز رده چهارم جدول را تسخیر کردند و در هفته پنجم نیز به دنبال بازی خوب و برد در برابر تیم پیکان با ستاره پرفروغش هستیم.

فعالیت باشگاه ورزشی کاله با توجه به علاقه مندی مدیریت شرکت کاله از سال ۱۳۶۹ با تشکیل تیم والیبال با عنوان تیم آرش و شرکت در لیگ والیبال استان مازندران و جام رمضان شکل گرفت. در همان سال هم این باشگاه آکادمی بسکتبال و والیبال را راه اندازی کرد.

کاله در سال ۱۳۸۶ با سرمایه گذاری و تیم داری در بخش والیبال در لیگ دسته اول کشور حضور یافت که علی رغم نتایج خوب ، موفق به صعود به سوپر لیگ نشد. سال بعد این باشگاه ورزشی با برنامه ریزی بلند مدت و با هدف راهیابی به لیگ برتر ایران یک تیم قدرتمند و منسجم را با عنوان تیم والیبال کاله راهی لیگ دسته اول کشور کرد که توانست مقام اول را کسب و به لیگ برتر صعود کند.

باشگاه کاله در سال ۱۳۸۸ با یک برنامه ریزی خوب و با در اختیار قراردادن امکانات ورزشی و رفاهی و تشکیل یک تیم قدرتمند در سوپر لیگ برتر والیبال کشور با بازی های قدرتمند و منسجم خود یک تیم منظم را در لیگ نمایش داد و در اولین حضور خود در سوپر لیگ موفق به کسب عنوان سوم شد.
در سال ۱۳۸۹ با نظر هیئت مدیره باشگاه مقرر شد تیم والیبال همچون سال قبل منسجم و قوی در سوپرلیگ والیبال حاضر شود. همچنین به دلیل عدم استفاده مسقیم بازیکنان نوجوان و جوان آکادمی باشگاه در تیم سوپر لیگ، یک تیم والیبال با عنوان باشگاه والیبال کاله جوان در لیگ دسته اول کشور حضور یافت تا از بازیکنان بومی و آکادمی والیبال کاله در این تیم استفاده شود.

تیم والیبال کاله مازندران در لیگ سال ۱۳۸۹ نیز با بازیهای درخشان خود موفق به کسب عنوان سومی این رقابت ها شد. همچنین این تیم در سال ۱۳۹۰ با بازی منسجم و جنجالی خود اولین عنوان قهرمانی را در لیگ برتر ایران کسب کرد و از آن پس به عنوان تیمی صاحب سبک معرفی شد و به عنوان یکی از باشگاه های نامدار در لیگ برتر ماند.

کاله در سال ۱۳۹۲ با قهرمانی در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا ۲۰۱۳ برای اولین بار به مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان راه یافت ولی برای سال ۹۳ از شرکت در رقابت های لیگ برتر انصراف داد.

این تیم امسال با یک وقفه یک ساله وارد میدان رقابت شد ولی با توجه به اظهار نظرهای صورت گرفته تاکنون به نظر می رسد چندان از اعتمادی به پیروزی در برابر حریفان ندارد.