جای خالی ستاره افول کرده کشتی/ثمربخش:تقوی راضی نشد تا برگردد

مهدی تقوی نیامد و باز هم جایش خالی است.در قهرمانی کشور به روی تشک نرفت تا دیگر بختی برای حضور در المپیک نداشته باشد.   به گزارش مازند اسپرت ، دارنده ی دو نشان طلای جهان با اصرار مسولان کشتی استان مواجه شد تا به تهران برود اما امتناع کرد تا صحبت هایی مبنی بر […]

0002202مهدی تقوی نیامد و باز هم جایش خالی است.در قهرمانی کشور به روی تشک نرفت تا دیگر بختی برای حضور در المپیک نداشته باشد.

 

به گزارش مازند اسپرت ، دارنده ی دو نشان طلای جهان با اصرار مسولان کشتی استان مواجه شد تا به تهران برود اما امتناع کرد تا صحبت هایی مبنی بر خداحافظی احتمالی اش شنیده شود.

ثمربخش خیلی تلاش کرد تا هر طوری هست تقوی را به میدان بازگرداند اما مهدی روحیه سابق را ندارد.

رییس هیات کشتی استان مازندران غیبت مهدی تقوی در مسابقه‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور را بر اساس تصمیم شخصی این کشتی‌گیر عنوان می کند: علی‌رغم پیگیری‌هایی که داشتیم او بر تصمیم خود مصر بود.تصمیم شخصی او بود که در این رقابت‌ها روی تشک نرود.ما برای کشتی‌گیران دیگر مازندران دو سه بار مسابقه انتخابی گذاشتیم تا در نهایت نفرات منتخب را به رقابت‌های قهرمانی کشور بفرستیم اما بخاطر احترامی که برای تقوی قائل شدیم، نخواستیم او دچار استرس شود تا با آمادگی بهتری در این رقابت‌ها به روی تشک برود، به همین خاطر او را از انجام مسابقه انتخابی معاف کردیم، اما با این حال بر تصمیم خود پافشاری کرد و حاضر نشد در این رقابت‌ها کشتی بگیرد. مهدی دلیل خاصی برای این کار خود اعلام نکرد. ما حتی اعلام کردیم تقوی مختار است که در وزن ۶۵ کیلوگرم یا ۷۴ کیلوگرم کشتی بگیرد و این را به تصمیم خودش منوط کردیم اما با تصمیمی که گرفت دیگر فرصت حضور در انتخابی تیم ملی برای رقابت‌های المپیک را از دست داد.

ثمربخش درباره علت برگزار نشدن لیگ جهانی کشتی آزاد در مازندران و برگزاری آن در تهران می گوید: از لحاظ شرایط برگزاری و داشتن امکانات مناسب، آمادگی میزبانی مجدد از این رقابت‌ها نداشتیم. ما حتی بابت سال گذشته نیز برای تجهیز سالن کشتی جویبار بدهی داریم که پرداخت نشده است و سازمان‌های مسئول دیگر نیز بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌اند. البته در صحبتی که با شهردار ساری داشتم او اعلام آمادگی کرد که شهر ساری را برای میزبانی از جام جهانی کشتی آزاد در سال ۲۰۱۷ به فدراسیون کشتی معرفی کنیم و من در صحبتی که با رسول خادم داشتم این موضوع را انتقال دادم و قرار شد خادم برای گرفتن میزبانی ایران از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۷ رایزنی کند.