شنایی که دیگر بحرانی نخواهد بود /ثبـات با ثبوتـی !

پسری که با دوستانش بهترین نتایح دهه ی ۶۰ شنای مازندران را رقم می زدند بازگشته تا احساس دینی که به ورزش محبوب خود دارد را ادا کند. به گزارش مازند اسپرت ؛ دوران سرپرستی شنا برای دکتر فرهاد ثبوتی که می خواهد تمام خاطرات ناخوشایند را از اذهان شناگران بزداید، زود به اتمام رسید […]

0101055پسری که با دوستانش بهترین نتایح دهه ی ۶۰ شنای مازندران را رقم می زدند بازگشته تا احساس دینی که به ورزش محبوب خود دارد را ادا کند.

به گزارش مازند اسپرت ؛ دوران سرپرستی شنا برای دکتر فرهاد ثبوتی که می خواهد تمام خاطرات ناخوشایند را از اذهان شناگران بزداید، زود به اتمام رسید اما برای دوستداران این رشته نزدیکی به تحقق آرمان هایی بود که مشتاقانه انتظارش را می کشیدند.

شنای پیر مازندران، خسته و فرتوت شده به دکتر ثبوتی واگذار شد تا این جوان تحصیلکرده و خوشفکر به تکاپو بیفتد و خیلی سریع دست ها را برای شیرجه در عمق و صید موفقیت های آرزو مانند، بگشاید. این برای شنای همواره در تزلزل مازندران یک  اتفاق ناب است که بالاخره عیارش در دستان کسی سنجیده شود که برای پیروزی و مدال به آب زده باشد، نه فقط تفریح و سرگرمی.

قرار است شنا اندازه های قهرمانی اش را بشناسد و سرانجام تحرک دلنشینی داشته باشد تا به یک استان فرامستعد تبدیل شویم.نمی شود فقط تماشاگر باشیم و پز بچه دریا بودن خود را بدهیم، می خواهیم سهم مان را که چندین دهه است از آن دور مانده ایم طلب کنیم.حالا وقتش است، در شنای تحول یافته ی امروز که نیاز به فکرهای نو داشت و همچنین عشق و تعصب.

دکتر فرهاد ثبوتی دندانپزشک شناخته شده ساری و مازندران با نظر حسین زادگان و به واسطه شناختی که رضوانی ریاست فدراسیون شنای کشورمان داشته برای سرپرستی آمده و ایده ها و نظریاتش خیال اهالی این ورزش را آسوده کرده که قرار است خط مشی حرفه ای و متناسبی را پیش رو داشته باشند.

وقتی صحبت های فرهاد ثبوتی را در برنامه ی موج ورزش رادیو شنیدیم، پیدا شد که او نو می اندیشد و برنامه هایی دارد که ماورایی نیست ولی اجرایش در مازندران دشوار است.

تمرکز در مبحث آموزش و کار در بخش های استعدادیابی با شاخص هایی که او در نظر گرفته، قابل ملاحظه است.

او که می داند در شنا یافتن و همراهی اسپانسرها به سختی روی می دهد از داشته های شخصی اش سود برد تا اجازه توقف برنامه های مقدماتی و بسترسازی را ندهد.
سال هاست که شناگران استان به نزدیکی های تیم ملی می رسند اما پشت درب ها می مانند مثل خود دکتر ثبوتی.وقت آن است که به تیم های ملی راه پیدا کنیم و سهم بخواهیم و این هدفی است که تا آن فاصله ای نداریم اما پافشاری می خواهد و امید که در کلام و چشمان سرپرست شنای استان موج می زند.او قبول دارد که وقتی پای مازنی ها به تیم ملی برسد تمامی تیره روزی ها خاتمه یافته و هدایت نسل های جدیدتر از شنا به دروازه ای که دیگر گشوده شده، آسان تر خواهد بود.

از شیرجه و واترپلو بهره ای نبردیم و هنوز در آنان سرمایه گذاری نکرده ایم اما ثبوتی که از رگ و ریشه شنایی است و به زیر و بم هایش آشناست اعتقاد دارد که مایه های ما در هر دو بخش زیاد است اما کارکردها کافی نبوده در حالیکه قدرت جسمانی و توانایی مازنی ها احتمال توفیق یافتن در واترپلو را بالا می برد.

موضوع دیگر هم در ارتباط با این است که مازندران می تواند در بخش آب های آزاد به عنوان یک قطب مطرح باشد و فعالیت هایش ویژه باشد.با سبقه ای که داریم نظر ثبوتی نیز بر این است که در آب های آزاد و مسافت های بلند کار کنیم که جذابیت های عامه اش نیز بیشتر است و محیط و شرایط آن را هم داریم.

شنا با این سرپرست جوان و خوشفکر که آمده تا یک ریتم و شتاب مساعد را در این رشته دوست داشتنی ایجاد کرده، به آینده اش مطمئن شده است.در انتظار هستیم تا خیلی زود شنا برای مازنی ها رشته ای معمولی و عادی نباشد و یقین داریم که با ثبوتی با انگیزه و انرژیک به چنین دستاوردی هم می رسیم.