عرب: صنعت‌نفت برند واقعی فوتبال ایران/ مردم آبادان با تیم صنعت‌نفت زندگى می‌کنند

کاپیتان اسبق صنعت‌نفت آبادان با تاکید بر این‌که صنعت‌نفت برند واقعی فوتبال ایران است، گفت: امیدوارم مسئولان وزارت نفت برای کمک به آبادانی‌ها تدبیری می‌اندیشند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،روح‌الله عرب، مهاجم سرعتی و گلزن اسبق تیم‌های نساجی مازندران، صنعت‌نفت آبادان و ذوب‌آهن اصفهان، طی هشت سال حضور در فوتبال خوزستان گل‌های حساسی برای نفتی‌های آبادان به ثمر رساند و به همین دلیل از محبوبیت خاصی میان اهالی فوتبال سرزمین طلای سیاه برخوردار است.

این مهاجم مازندرانی که فوتبالش در سطح لیگ را با تیم نساجی مازندران آغاز کرد، سرانجام پس از فراز و نشیب‌های فراوان و تجربه کردن حضور در فضای فوتبال شمال و جنوب و مرکز، با همان پیراهن تیم نساجی مازندران از مستطیل سبز فوتبال خداحافظی کرد، در خصوص این‌ روزهای دور از فوتبال به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: سالی که تیم نساجى مازندران به لیگ برتر برگشت من در نیم فصل رقابت‌ها به دلیل مصدومیت تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتم و بعد از آن با تاسیس یک باشگاه ورزشی در شهر سارى تجربیات چند ساله‌ام را در اختیار فوتبالیست‌های نوجوان و جوان قرار می‌دهم و در کنار این فعالیت، با حضور در کلاس‌هاى مربیگرى به‌دنبال کسب دانش هستم.

عرب که سابقه بستن بازوبند کاپیتانی تیم صنعت‌نفت آبادان را هم دارد، با اشاره به عملکرد زردهای برزیلی ایران در فصل نوزدهم لیگ برتر ادامه داد: تیم صنعت‌نفت با توجه به ثبات مدیریت و حفظ بازیکنان فصل قبل، لیگ را خوب شروع کرد تا جایى که خود را مدعى کسب سهمیه آسیایى نشان داد اما در ادامه با جدا شدن دراگان اسکوچیچ و اعلام مسئولین وزارت نفت نسبت به عدم حمایت مالی این تیم، متاسفانه صنعت‌نفت دچار فراز و نشیب درونی شد و نتوانست  آرزوى دیرینه اهالی فوتبال آبادان، که همان حضور در لیگ قهرمانان آسیاست را عملی کند.

او درخصوص مشکلات مالی صنعت‌نفت آبادان گفت: در فوتبال  ایران چند تیم وجود دارند که به نظر بنده برند و اعتبار فوتبال کشور محسوب می‌شوند که قطعا  صنعت‌نفت جزو همین تیم‌هاست؛ تیمى با قدمت بیش از ۵۰ سال حضور تاثیرگذار در فوتبال خوزستان و فوتبال ملی کشور. شنیدن خبرهای نگران کننده از این تیم به صلاح فوتبال نیست و این یک زنگ خطر است برای نابودی فوتبال ناب خوزستان که حال اهالی فوتبال را مکدر می‌کند. مردم آبادان با تیم صنعت‌نفت زندگى می‌کنند و قطعا مسئولین وزارت نفت باید این موضوع را بسیار جدی گرفته و تدبیری بیندیشند. امیدوارم مشکلات این تیم بزرگ فوتبال ایران به‌زودی مرتفع و در فصل جدید فوتبال لیگ برتر بدون دغدغه حضور یابد.

عرب در پایان گفت: آنقدر تلاش می‌کنم تا ان‌شاءالله روزی برسد که من به‌عنوان یک سرمربی، شایسته هدایت یکی از تیم‌های پر آوازه صنعت‌نفت آبادان یا نساجی مازندران شوم.